hoeveel leeftijdsverschil met de 2de?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ml80, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo,

Onze kleine is nu 2 mnd oud.
    Mijn man heeft het al over een 2de.
    Het liefst heeft hij qua leeftijd ze dicht bij elkaar,
    van mij mag er wel een poosje tussen zitten..

Hoeveel jaar zat er bij jullie tussen?
    Waarom hebben jullie hiervoor gekozen?
    zijn er voor en nadelen aan?

Thnxs

Grtjes!

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij ons zit er straks 22 maanden tussen.

3. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

precies met haar 1 verjaardag was ik weer zwanger....ze schelen straks 21 maanden!

4. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik vind zo weinig mogelijk leeftijdsverschil wel leuk! Alleen ik wil niet dat ze bij elkaar in de klas komen. Dus 1 jaar leeftijdsverschil is voor mij dan het minimum en het maximum (alleen daar is mijn man het niet mee eens, hahahaha)

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem en zijn brusje schelen straks een jaar en 8 maanden. Daar hebben we bewust voor gekozen, dat we het hele eerste jaar van Siem volledig en zonder andere aandacht konden genieten. Toen hij 11 maanden was, zijn we er weer voor gegaan. Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt, maar we wilden max. 3 jaar ertussen.

6. Niet meer actief

Tussen Melissa en Magali zit 2 jaar best lang. Ik wilde volop van mijn eerste kindje genieten. Er zaten bij mij niet echt nadelen aan maar je moet natuurlijk altijd opletten Melissa was 2 dus ze kon overal heen lopen.
    Van Magali heb ik ook volop kunnen genieten want nu zit er 3 jaar tussen.
    Liefs

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben nog geen tweede, en dat gaat ook nog wel even duren, omdat ik nog niet klaar ben met m'n studie. Ik moet nog 3 jaar en mijn vriend wil voor die tijd nog niet aan de tweede beginnen. Op zich wel heel verstandig, maar ik vind het ergens ook wel jammer.
    Bij ons thuis zijn we met vijf kinderen en er zit telkens 11 maanden tussen en dat heb ik altijd super gevonden! Had dat dus zelf ook graag gewild, maar ik vind het zo ook wel prima! :)

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij hebben gekozen voor iets langer ertussen. Als de baby geboren wordt is onze dochter 2 jaar en 7 maanden ongeveer. Ik denk dat twee van die hele kleine ukkies te zwaar is voor mij. Nu kan mijn oudste dochter al heel veel zelf en dat scheelt denk ik heel veel in stress voor ons.

9. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    bij ons straks 1 jaar en 7 maanden

10. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Bij ons zit er straks 1 jaar en bijna 9 maanden tussen. Ook wij wilden een niet al te groot leeftijdsverschil.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Anderhalf jaar. Best snel op elkaar maar gezien mijn leeftijd en de eventuele wens voor een derde een hele bewuste keuze. En alhoewel de jongste nog maar 3 weken jong is, valt de drukte mij heel erg mee. Ik vind het heerlijk zo.

12. goudlokje

goudlokje Actief lid

2 mei 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    Bij ons is een stuk extremer. Mijn zoon is straks precies 4,5 als ik beval.
    Hier in de wijk blijk ik gelukkig niet de enige en zijn er meer gezinnen waar t voorkomt.
    Je hebt dan alle tijd gehad om er eentje op te voeden en te leren kennen voordat ie naar school gaat.
    Zo heb ik straks ook volop tijd voor nummer 2 als 1 op school zit.
    Plus dat nummer 1 veel meer begrijpt in de zin van even wachten en leren delen. zeg niet dat dat anders niet zo is, maar als ze kleiner zijn heb je toch veel meer met jalouzie te maken.
    Ik vind deze situatie ideaal, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.

13. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    wij wachten tot xander minimaal 2 jaar is, we wilde in eerste instantie eerder maar bij ons is het allemaal niet vanzelf gegaan zal ik maar zeggen dus we gaan nu nog eve lekker genieten en dan zien we wel weer

14. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Tussen mijn zoon en dochter zit 6 jaar.
    Best veel eigenlijk,maar ik ben 4 jaar lang
    alleenstaande moeder geweest,anders
    was ik eerder aan de tweede begonnen.

15. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Voor ik kinderen had wilde ik er 2 kort op elkaar, leek me leuk zodat ze samen kunnen spelen, leren delen en sociale vaardigheden leren enzo.
    Maar ons leventje is nu zo volmaakt met onze geweldige dochter dat ik dit geluk en evenwicht niet wil verstoren, kan me niet voorstellen dat het leven nog mooier kan worden met een tweede. Bovendien zie ik op tegen een volgende zwangerschap omdat de vorige niet zo goed verliep en hebben mijn man en ik alletwee net een nieuwe baan. Dus praktisch is het ook niet. Maar het biologische klokje tikt ondertussen genadeloos door, en voor mijn 40e wil ik twee gezonde kindjes hebben... De gynacologe adviseerde me ondanks alle complicaties tijdens mijn zwangerschap, snel voor een tweede te gaan als we die nog zouden willen, want leeftijd is nu de grootste risicofactor :( . Maar ik moet er eerlijk gezegd echt nog niet aan denken.

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Het scheelt wel dat je al een keer bevallen bent hoor, dat verlaagt het risico wel behoorlijk! Je lichaam is al ingesteld op een zwangerschap ;) !

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier zit er tussen mijn oudste en middelste 3 jaar en 5 maand, en tussen mijn middelste en jongste 3 jaar en 1 maand. Was geen bewuste keus , maar liep zo, ik werd moeilijk zwanger bij de eerste 2, en na de 2e hadden we besloten om het bij 2 te laten maar het bleef toch kriebelen en dus toch weer voor een derde gegaan, hihi, en toen was ik na een cyclus al zwanger!

Maar het bevalt mij prima, de oudsten spelen heel veel met elkaar, en ze zijn allebei dol op hun kleine zusje! Alleen de schooltijden in combinatie met het ritme van de jongste was in het begin wel eens lastig, maar nu ze eenmaal 3 maand is en ze een duidelijker ritme heeft gaat ook dat prima!

18. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Bij ons zit dalijk (misschien precies ?) 2 jaar tussen....
    Hebben ze wel wat aan elkaar... en niet twee "echte" baby's...

Zou ook even kijken hoe je vorige zwangerschap is verlopen....
    had de vorige keer BI... en dan heb je 90% kans bij een volgende zwangerschap ook daarop...
    Zelf merk ik dat mijn bekken het nu al zwaar te voorduren heeft... omdat ik mijn zoontje (19 mnd) tig keer op een dag moet optillen en bukken etc...
    dus tja vanaf 20 weken niet meer dan 5 kilo tillen....(!?) nou dat gaat echt niet als je al een kleine hebt...

Zelf had ik door de BI ook wel wat langer nodig om te ontzwangeren....

Tja alles heeft zn voor- EN nadelen....

19. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hier 21 maanden
    onze oudste is dan dus 1,9 lijkt me erg gezellig!

ben benieuwd hoe het zal gaan

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier zit er net geen 2 jaar tussen. Het was een bewuste keuze om er niet al teveel leeftijdsverschil tussen te laten.

Gevoelsmatig is het helemaal goed. Ik vind het heerlijk 2 jonge kindjes.
    Praktisch, tja als de 1 slaapt is de ander wakker en andersom. Lynn heeft geen last van jaloezie (volgens mij is ze daar nog net iets te jong voor).
    Maar aan een ouder kind is het makkelijker om de zaken uit te leggen. Lynn snapt nog niet alles en dat is soms moeilijk voor haar.

Druk blijft het toch wel met meerdere kinderen. Een kind van 2 (of jonger) heeft nog veel verzorging nodig. Een ouder kind slaapt niet meer overdag of moet naar school gebracht worden.

Deel Deze Pagina