Een schoonmaakbedrijf of de thuiszorg

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 13 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat eerst?

1. een schoonmaakbedrijf dan de thuiszorg

2. gelijk thuiszorg

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Na aanleiding van het tv-programma Mr. Frank Visser: Hoe is het nu met?
    Deze man heeft een heel vies huis, en er is een schoonmaakploeg gekomen om bepaalde ruimten schoon te maken.
    https://www.facebook.com/sbs6.nl/videos/vb.130742487180/10155076920002181/?type=2&theater&comment_id=10155077125297181&notif_t=feedback_reaction_generic&notif_id=1518498240503449
    De gemeente kan de man niet dwingen om thuiszorg te nemen, en misschien is er ooit wel thuiszorg geweest maar heeft de thuiszorg afgehaakt door dat hij zich niet aan de regels hield om zelf ook op te ruimen of de afwas te doen. (heb ik zelf ervaren dat een cliënt er een zooitje van maakte de hulp doet het wel, plassen over de pot, kookplaat vet, as op de grond etc.)
    Op fb wordt gezegd dat de thuiszorg dit moet doen, maar er zijn er ook die vinden dat er eerst maar een schoonmaakbedrijf door het hele huis moet gaan en de man spullen opruimt.

Wat vinden jullie gelijk de thuiszorg of eerst een schoonmaakbedrijf? (even een poll erbij)

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.680
    5.711
    113
    Ik ken de aflevering niet maar weet wel dat als het huis enorm vervuild is dit ook niet met thuiszorg is bij te houden met de uren die er zijn. Ik werk zelf als verpleegkundige in de wijk en zie genoeg vervuilde huizen, waar wij zelfs de afwas doen of een wasdraaien om maar iets te doen. Dus vanuit dat punt zou ik zeggen eerst de boel geheel schoon en daarna laten bijhouden.

Syane vindt dit leuk.
  3. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.890
    636
    113
    Een thuiszorgorganisatie zal dit vast niet eens aannemen. Een huis moet eerst fatsoenlijk zijn, voordat een zorghulp daar aan de slag kan.

pippa26 vindt dit leuk.
  4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Eerst een schoonmaakbedrijf en dan de thuiszorg. Ik werk bij een grote thuiszorg organisatie en bij ons gaat dat op die manier.

5. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    In een écht versmeerd huis komt geen thuiszorg. Deze meneer lijkt wel wat meer problemen te hebben, erg sneu. Als daar een grondige schoonmaak gehouden word kan de thuiszorg het bijhouden.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Een schoonmaakbedrijf en dan pas thuiszorg. Ik werk in de wijkverpleging en heb ook in huishoudelijke afdeling van de thuiszorg gewerkt. Zoals op het filmpje is niet het werk van de thuiszorg. thuiszorg is er om het bij te houden en niet achterstallig onderhoud of schoonmaak.
    tegenwoordig krijgen mensen trouwens vaak maar 2/3 uur. Daar heb je in zo´n huis niks aan. Dan blijf je achter de feiten aanhollen. En buiten dat, ik weet zeker dat veel thuiszorgmedewerkers zo´n huis echt niet schoon gaan maken.
    Hier ook wel eens vervuilde huizen gezien. ooit een gezin gehad waarvan zowel vader als moeder geestelijk niet helemaal goed waren. 2 kinderen, 1 grote puinhoop in huis. beesten die overal scheten enz.
    Wij kwamen daar 2x in de week 2 uur.
    Badkamer stond zo vol me achterstallige was en troep. rest van het huis ook vol troep en tijden niet schoon gemaakt. Daar was in die korte tijd dat wij er waren., gewoon niet tegenop te wassen en schoon te maken. Je loopt dan continu achter de feiten aan.
    Ook wel eens een huis gehad die vervuild was en vol stond met dozen en oud papier en oude telefoonboeken. Daar moest eerst de reinigingsdienst in om het huis leeg te halen en schoon te maken. thuiszorg had gewoon geen ruimte om schoon te maken en het huis was ook niet goed voor de gezondheid en veiligheid dus thuiszorg mocht daar dus niet eens komen.

afgelopen jaar nog een schrijnend geval gehad van een broer en een zus die samen woonden en waar al jaren niet schoon gemaakt was. huis stond vol met troep en zat vol met ongedierte. hond die overal scheet en zeek. er lag echt letterlijk een tapijt van hondenhaar op de grond verspreid. zo´n gore wc heb ik echt nog nooit in mn leven gezien. overal ontlasting. ik deed de deur open en kon mezelf in een reflex tegenhouden om de drempel over te stappen. jasses.
    Ook waren alle stoelen en de bank zowat doorweekt van de urine. dhr was incontinent en gebruikte geen incontinentie materiaal.
    Ook hier is eerst een reinigingsbedrijf gekomen die veel spullen weg gegooid hebben en de boel basis schoon gemaakt hebben. hierna is de thuiszorg verder gegaan.

Deel Deze Pagina