Iemand ervaring met trigger finger?

Discussion in 'De lounge' started by Olifantje, Jan 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Heeft hier iemand ervaring met trigger finger oftewel een haperende vinger? Ik heb er nu al 5 weken last van en ik ben 3 weken geleden naar de dokter geweest.
    Ik heb het aan mijn rechterhand aan mijn ringvinger en pink.
    Ik heb toen Diclofenac pilletjes gekregen maar die hebben dus helemaal niet geholpen en ik heb het idee dat mijn pink erger is geworden. :(
    Mijn vingers klikken dus continue als ik een vuist maak en weer open doe. ;)

Wat is een haperende vinger?
    Het betreft een ontstekingsreactie van de buigpees van één van de vingers en soms ook van de peesschede (de huls waar de pees doorheen glijdt). Er ontstaat daardoor een verdikking van de pees waardoor deze niet meer mooi door de peesschede glijdt. Dit ontstaat ter hoogte van het gewricht van de vinger of duim naar de handpalm, aan de binnenzijde van de hand. Op een gegeven moment kan de pees zelfs vastlopen, waarbij de vinger moet worden geholpen zich te strekken. De oorzaak is meestal niet duidelijk. Soms is er sprake geweest van een overbelasting. Het is een onschuldige maar lastige afwijking.

Iemand een idee hoelang dit kan duren? De dokter zei dat ik weer een afspraak moest maken na 4 weken als het nog niet over was en dat is dus volgende week. :$
    Ze had het 3 weken geleden al over een operatie, maar omdat ik nog zo jong ben, gingen ze het eerst proberen met pilletjes. ;)

2. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Mijn schoonvader heeft er een. Hij heeft het overgehouden aan een motorongeluk ruim 5 jaar geleden. Hij is er aan geopereerd maar het gaat niet over... Hij draagt een speciaal op maat gemaakte, soort van ring die zorgt dat zijn vinger wat recht gaat staan.
    Hij zal het blijven houden...

3. Moby

Moby Actief lid

Mar 15, 2007
    476
    0
    0
    Ze hebben het bij mijn dochtertje (toen 2,5)ontdekt na een kastongelukje. Ze kon haar duim niet meer strekken ook niet als je haar hielp. Ja ze dachten eerst dat haar duim uit de kom was dus die hebben ze eerst "gezet".
    In ieder geval is ze daar toen gelijk aan geopereerd. Ze hebben haar peesbuis opengesneden zodat het "knoopje" kon oplossen en dan zou haar peesbuis vanzelf weer dicht groeien.
    Ze heeft nu nergens meer last van.

4. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Allebei mijn ouders hebben het aan meerdere vingers gehad, ze zijn er aan geopereerd. Nu is alles weer goed.

5. fafa

fafa Niet meer actief

oeps.. toen ik de titel alleen las wilde ik al gaan posten dat ik ze erg goed vond op lowlands dit jaar... maar daar heb je dus niet veel aan :)

6. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

Jun 17, 2008
    854
    0
    0
    operatie stelt niks voor.
    Ze maken en klein stukje open in je handpalm en snijden in de verdikking. operatie van nog geen 10 minuten.
    Dan weekje rustig aan doen met de hand en t is weer over. (in de meeste gevallen)

7. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Ik heb wel een trigger duim gehad. Overbelasting door teveel tillen van mijn zoontje in een tijd dat hij alleen maar huilde en ik alleen maar lopend met hem aan het wiegen was. Heb toen volgens mij ontstekingsremmers gehad en nog wat voor de maag en daarna een soort brace voor om mijn hand/duim. Dat was echt een onding.....is verder wel over gegaan.

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik had ook een trigger duim. Ben er in september vorig jaar aan geopereerd. Hij knakt nu alleen nog, maar blijft niet meer vast hangen.

9. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Bedankt voor de reacties! :)
    Gelukkig lopen de meeste verhalen hier goed af. Ik zal maandag toch maar bellen want het lijkt mij niet zo gezond om ermee te blijven rond lopen.
    Als ze een operatie gaan doen, mag je daarna ook weer gaan werken, weet iemand dit?
    Ik ben namelijk kamermeisje en ik gebruik mn handen bij alles.

10. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Nee dat mag helaas niet. Ik moest 1 volle week volledige rust houden, en mocht mijn duim enkel gebruiken om wat oefeningen mee te doen. Ook al is het maar een kleine ingreep, ze hebben toch in je hand gesneden en dat moet wel kunnen genezen.

Share This Page