Een slechte start Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sloppyslayer, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @moon: Welkom hier! Och dat valt niet mee, dat je zoontje nog steeds in het ziekenhuis ligt........pff en twee keer achter elkaar dat je kindjes te vroeg geboren zijn.
    Ik hoop dat je mannetje snel mee naar huis mag.
    En hij was zeker groot voor 31wkn! Megan was 46cm en 3078gram met 39wkn3dgn dat scheeld dus niet zo heel erg veel.

@Mol: tuurlijk mag je mee lezen! En als je mee wil praten zonder je verhaal op te schrijven dan mag dat natuurlijk ook :)

@Moonlight: Ik had nu ook een medische indicatie voor het ziekenhuis, en dat veranderd niet. Ik heb problemen met mn schildklier.
    Het is zeker een hele gerustelling als je zelf mag kiezen hoe je wil bevallen....Ik denk dat ik er anders niet aan moest denken om dit nog een keer te moeten doen ......

@Fabsie: Af bouwen van de borstvoeding is iets wat altijd met veel emoties gepaard gaat....helaas.
    Al bijna 6mnd! Dat vind ik wel super knap hoor!
    Tja ik wilde dat ook heel graag maar helaas ging het niet. Twee keer borstontsteking in 10dgn en een kind wat niet voldaan was.......tja toen had ik geen andere keuze meer.

We waren van het weekend bij een baby zaak en ze lag in de wagen te slapen........en er was een stel dat van haar schrok: ze dachten dat het een pop was en toen bewoog ze in ene :D
    Ik vond het wel een mooi compliment :)

Verder gaat het hier al een paar dagen weer niet lekker.
    Ze eet echt heel slecht en ook slapen gaat niet goed. Weet ff niet zo goed wat ik moet doen, ze wil de fles gewoon niet hebben. Echt één drama, huilen krijsen enz.......
    En dan is ze midden in de nacht wakker en dan drinkt ze 100ml en dan gaat ze wel weer slapen tot 7uur maar dan begint de ellende van voor af aan....
    Ze zit nu op 560ml en ze wilde net al weer niet drinken :( Ik ga nu ff met haar onder de douche en dan weer proberen.
    Ze moet echt 900ml aan kunnen en ze komt al 3 dgn niet boven de 700ml uit.
    Ze verder wel vrolijk en gezellig dus ze is niet ziek.......kijk het nog een paar dgn aan en anders maar weer naar de huisarts :(

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @Sloppyslayer: Wat balen dat ze nog niet lekker in de vel zit en niet goed drinkt.....Misschien kun je de druk van het moeten drinken eraf halen en gaat ze vanzelf meer drinken? Werkte hier in iedergeval erg goed; als hij niet wilde, nou dan niet. Uiteindelijk kwam hij dan toch netjes op de 200cc per keer.

@ Moon: Wat heftig zeg, al 2 kindjes zo vroeg geboren....
    Kwam de vroeggeboorte ook door je diabetes? Dit dachten ze bij ons namelijk, dat ik waarschijnlijk diabetes heb gehad, waardoor hij te vroeg geboren was (36 weken). Ook zijn gewicht duidde daarop. Het was alleen te laat om me daarvoor te testen zeiden ze...

Met Roan gaat het nu weer wat beter, hij roggelt nog wel flink, maar is verder super vrolijk. Ook krijgen we eindelijk weer wat ritme in zijn slaapjes overdag. Hij slaapt in iedergeval 1 keer per dag minimaal 2 uur. Daar wordt hij maar ook zijn papa en mama wat vrolijker van.
    Donderdag op vrijdag nacht was het weer drama, hij werd om half 12 's nachts wakker en sliep pas weer om 3 uur 's nachts. Geen aanrader kan ik je vertellen, als je er om 6 uur 's ochtends weer uit moet...:( Afgelopen 2 nachten heeft hij gelukkig weer goed geslapen en ik hoop dat hij deze nacht ook weer goed doorkomt, aangezien papa er om kwart over 4 al weer uit moet...

Meiden, slaap lekker!

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @moonlight: Wat vervelend he die gebroken nachten?! En die verkoudheid....pffff
    Megan is al een maand heel erg verkouden en ze hoest ook nog steeds.
    Ik hoop dat hij snel op knapt!

Megan heeft gister toch nog 700ml op gekregen :D En van de KA is dat het minimale wat ze moet blijven drinken.
    Vandaag gaat het iets beter. Ze heeft nog geen fles geweigerd :)
    En ze werd vanmorgen om 7uur wakker.......dat is ook altijd erg fijn.
    De afgelopen dgn was het steeds 5uur en dat is net een vervelende tijd.

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ mol

Met allebei gaat het goed.
    Wessel is echt een jongen.. langzaam ;)
    En Britt is een pittig meisje.
    Ze loopt nog voor op leeftijds genootjes dus niks aan te merken dat ze 11weken te vroeg was.
    Volgens WKZ is ze hoogbegaafd maar vind dat een groot woord om haar zo te noemen.

@ debozoe

Hij ligt in A'foort.
    Heeft eerst in WKZ gelegen een paar dagen.
    En is nog een keer terug geweest omdat hij een verkoudheid opgelopen had in het ziekenhuis.
    Toen is hij er echt heel slecht aan toe geweest.
    Niet meer ademen en mega wit.
    Moesten maar even komen belde ze en waren net 2 uur thuis toen was hij alleen een beetje snotterig.
    Toen ik hem zag liggen daar met 2 artsen en 4 verpleegsters dacht ik echt dat hij er geweest was.

Ja mag er wel slapen maar dat wil ik m'n dochtertje niet aan doen.
    Had al 3 weken in het ziekenhuis gelegen voor hij geboren werd.

@ sloppy

Wat vervelend dat ze niet drinken wil.
    Britt kreeg en krijg ik ook niet veel naar binnen.

Lekker dat ze toch 700 op gekregen heeft.

@ moonlight

Ja ook mede door de diabetes.
    En ze denken dat ik ook aanleg heb om veel vruchtwater uit mezelf aan te maken.
    Maar door de diabetes die niet meer te regelen was werd het alleen maar erger.
    Heb 3 weken in het ziekenhuis gelegen aan een infuus om het te regelen.
    Ineens ging het weer wat beter en ben ik nog 3 weken thuis geweest voor ik beviel.

Hoop dat je mannetje snel opknapt.
    Het heerst wel heel erg.
    Je zit op de afdeling ook niet anders dan kleine babies die verkouden daar liggen.

5. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    moon: wat heftig, lijkt me zo moeilijk om aan de ene kant bij je zoontje te willen zijn en aan de andere kant bij je dochtertje. Hoe doen jullie dan nu? Gaan jullie op vaste tijden, en ben je snel bij het ziekenhuis?

Sloppy; Dat niet willen drinken ken ik, had Tatum ook heel erg in het begin, door de sonde vond ze moeilijk om veel zelf te drinken, ik kon me daar ook druk om maken, was als de dood dat terug naar het ziekenhuis zou moeten. Gelukkig gaat dat nu beter. Ze drinkt nu 5 x 150+5. Fijn dat het gister toch nog gelukt is hopelijk blijft dat zo.

x

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @debozoe: Ik ben ook steeds bang dat ze weer naar het ziekenhuis terug moet.

Ze heeft totaal nu 730ml gedronken, maar ik ga morgen wel weer even bellen want het is nu al weer 1,5week zo en ik haar ontlasting word ook weer steeds slechter........minder plassen en dikke poep met klei.
    Ze is niet ziek dat vind ik zo raar...

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ debozoe

Ik ga 2x per dag behalve dinsdag en donderdag.
    S'morgens gaat Britt mee en s'middags ga ik alleen met m'n man.
    Dan gaat ze naar opa en oma.
    Ja 10 min gelukkig.

@ sloppy

Het kan ook een fase zijn.
    Drinkt ze geen 1 fles helemaal op?
    Anders zou je 5 extra water kunnen doen.

8. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hey meiden,

Hier op het moment ook niet zo'n beste drinker hoor en daarbij komt dan ook nog dat ik niet kan controleren hoeveel ze dan wel drinkt doordat ze borstvoeding krijgt. Maar ja, Fabiënne is ook nog steeds niet lekker in orde. Al een maand verkouden ook. Dus herkenbare verhalen van jullie.

Morgen met haar naar de huisarts, want ze heeft van die rare rode plekken op haar borstkas. Was ik al een keer eerder mee heen geweest, toen kregen we een zalfje, maar nu begint er ook vocht uit te komen en dat lijkt me toch alles behalve de bedoeling.

Hebben jullie ook het gevoel dat je eerder bezorgd bent dan andere ouders?

@Mol1: fijn dat je in ieder geval komt mee lezen.

@Moon85: he jij ook al zo heftig. En je kleine ventje nog in het ziekenhuis. Lijkt me heel moeilijk om jezelf zo te moeten splitsen tussen je dochter en je zoon die allebei je aandacht nodig hebben. Hoe gaat het vandaag met hem?

Ik mag bij een volgende zwangerschap wel gewoon weer naar de verloskundige en (als ik het die volgende keer ten minste volhoud tot minstens 37 weken....) ook thuis bevallen. Er is bij mijn geen oorzaak van de vroeggeboorte gevonden. Foutje van de natuur volgens de gynaecoloog. Op zich wel fijn natuurlijk, maar ik denk wel dat ik zeven kleuren schijt als ik de 30 weken zou naderen, maar ja, dat zien we ooit tegen die tijd wel.

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ze drinkt alleen dr fles leeg als er maar 120/4 in zit.......
    Maar net werd ze wakker om 0.15uur en ik heb haar een fles gegeven en ze heeft 150ml op gedronken! :D

@fabsie: Tja wat dat betreft ben ik heel blij dat ik geen bv meer geef......ook toen ze zo ging spugen wist ik wat er in kwam en er uit kwam.

En over bezorgt zijn, ja ik denk ook dat ik me veel eerder druk maak als andere ouders :(
    Dat vind ik wel jammer hoor, maar het is niet anders.

10. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Hier ook een behoorlijke slechte start gehad en nog steeds gaat het niet echt lekker:( Vind het ook nog steeds moeilijk om erover te praten, omdat ik zo bang ben dat Koen weer naar het zh moet.
    Het is niet zo ernstig dat zijn leven in gevaar is geweest of is, maar wel iets wat mij 24 uur per dag bezg houdt.

Toen Koen 5 dagen oud was werd hij verkouden. Twee dagen daarna kreeg ik er geen voeding meer in en kreeg hij het steeds benauwder. Het bleek het Rs virus te zijn. Hij heeft een week in het zh gelegen aan de zuurstof en een sonde. Toen mocht hij weer naar huis, om vervolgens weer na 3 dagen opgenomen te worden. Hij ging al zijn voeding eruit sppugen, dus hup weer een maagsonde. hij heeft er toen weer een week gelegen en toen mocht hij weer naar huis. Het ging een paar weken goed en toen kreeg hij ineens hoge koorts. Wij weer naar het zh, en daar wilden ze hem houden voor observatie. Na twee dagen mocht hij weer naar huis, maar drie dagen later had hij het weer benauwd en spugen. Dus weer een opname en weer een sonde(dit gebeurde trouwens op eerste kerstdag) Na een week mocht hij weer naar huis. Achteraf bleek dit het Rhinovirus te zijn. Na een paar weken thuis ging het weer niet goed. Hij kreeg op een dag bijna geen adem meer en had allemaal vlekken op zijn huid. Meteen weer naar het zh en daar werd hij weer opgenomen. Hij had een hartslag van 190 en een ademhaling van 65. Dit was niet goed en de artsen wilden hem daar houden. Na een paar dagen mocht hij weer naar huis. Dit bleek een andere variant te zijn op het rs virus.

Na 5 opnames hopen we het nu toch wel gehad te hebben, maar ik ben vreselijk bang. Hij is nu net weer 1,5 week thuis, en vannacht had hij weer koorts 39,3. Heb dus maar weer de ha gebeld en ik moet vanmiddag weer langs.
    Heb steeds die angst hebben jullie dat ook???

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ fabsie

Hmm lijkt me ook niet goed nee als er vocht uit komt.
    Hopelijk gaat het met een ander zalfje snel over.

Ik ben nu wel minder bezorg dan bij Britt.
    Toen werd ik al panisch als iemand met een snot neus in de buurt kwam ;) en mocht niemand haar vast houden omdat ik bang was dat ze ziek zou worden.
    Maar goed hij is nog niet thuis miss word ik dan ook weer beetje overbezorgd haha.

Hij doet het goed.
    Moet nog 17 uur zonder dalingen en mag hij naar huis.
    Ben echt mega zenuwachtig of hij het haalt 8)

Ik mag niet meer zwanger worden.
    De kans is heel erg groot dat het weer zo gaat als nu en de baby dan te vroeg komt.
    Bij Wessel zeiden ze dat het 5% kans was dat het weer gebeurde.
    Dan denk je mmm wat is 5% nou.

@ marieke

Jeetje zeg.
    Dat zijn al een hoop opnames.
    RS is echt rot virus.
    Wessel krijgt als hij thuis komt prikjes daarvoor.
    Maar hoorde van de KA dat je A en B hebt.

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Marieke: Och dat is ook heel heftig hoor! En ja ik heb ook elke keer de angst dat ze weer opgenomen moet worden.
    Ook omdat ze elke keer op het punt staan om haar op te nemen en dan mogen we haar net weer mee naar huis nemen.....
    Ik denk dat je die angst wel houd voor lopig!
    Hoe is het vandaag bij de huisarts gegaan??

@Moon: Spannend hoor!! ik hoop voor je dat hij het haalt en dat je mannetje mee naar huis mag!

Hier lijkt het vandaag weer wat beter te gaan, maar heeft ze haar eerste voeding om 0.30 vandaag gehad dus dan hebben we wat meer tijd om er voldoende in te krijgen.....
    Ik merk echt nu wel dat ze te weinig binnen krijgt van haar ontlasting is nu echt heel veel minder.

@ bezoek: tja, ik bel ze steeds af omdat ze dan weer verkouden is of koorts heeft en ik ben dan heel voorzichtig.
    Er zijn nog steeds mensen die op "kraambezoek" moeten komen omdat we daar nog niet aan toe gekomen zijn.
    Sommige hebben de kadotjes voor de deur achter gelaten omdat het kleine kleertjes waren en ze het anders niet meer aan kan.
    Iedereen is gelukkig heel begrip vol maar zelf vind ik het heel naar dat het zo gaat.

13. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Marieke: kan me heel goed voorstellen dat je de angst hebt, wanneer hij weer opgenomen moet worden. Het is niet niks, in zo'n korte tijd in zo'n jong leventje het ziekenhuis in en uit te moeten.

@ Moon: Wat bedoel je precies met 17 uur zonder dalingen?

@ Fabsie: Wat naar die vlekjes! Kan het geen krentenbaard zijn? Of zitten er geen korstjes op?

@ Sloppyslayer: hoe gaat het drinken nu?

Roan slaapt de afgelopen 3 nachten weer goed (gelukkig). Hopen dat hij het volhoudt, want mijn werkweek begint weer, dus een goede nachtrust zou fijn zijn.
    Gisteren evaluatie gehad op het dagverblijf en "gelukkig" is hij daar het zelfde als thuis. Het ligt namelijk heel erg aan zijn humeur hoe hij is (is bij ons natuurlijk ook zo), maar hij kan heel erg boos worden. Zo boos dat hij erg dwingent naar leidsters is, maar ook heel erg bij mij. Ook is hij snel (over)(ge)prikkeld en zeer druk. Moeten maar eens kijken welke vorm zich dat gaat aannemen wanneer hij wat ouder is. Maak me er wel een beetje zorgen om.

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ moonl

Dat de monitor geen alarmen meer geeft ;)
    Ben echt mega zenuwachtig haha.

15. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Marieke: he wat vervelend zeg dat je zoontje steeds weer ziek wordt! Het RS-virus is erg akelig! Fabiënne krijgt er elke 28 dagen een spuit voor, zodat ze het minder snel kan krijgen. Dat krijgt ze t/m april. Heel veel sterkte! Kom je hart hier maar luchten hoor als het nodig is!

@Moon: hoeveel uurtjes wachten nog??? Vreslijk he dat afwachten of er geen dipjes meer zijn?! Ik ken het gevoel. Fabiënne moes destijds ook 72 uur dipvrij zijn voordat ze van de monitor af mocht. Daarna heeft ze nog 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. De eerste keer dat ze het noemden, was ik ook op van de spanning. Toen ik net even tussendoor naar huis ging, kreeg ze weer een dip en toen moesten we weer 72 uur wachten. Gelukkig ging het toen wel goed. Sterkte met afwachten, ik duim dat het je kleine sterke man lukt!

@Moonlight: nee het is geen krentebaard, daar dacht ik ook al aan. VOlgens de huisarts is het een natte eczeem (of zoiets). We hebben nu (helaas)een hormoonzalf gekregen, hopen dat het aanslaat.

@sloppyslayer: logisch dat je voorzichtig bent me verkoudheden etc. Zijn wij hier ook. Wij hebben ook met 5 maanden nog kraamvisite gehad. Best raar, maar ja, het is niet anders he.

Van de dokter dus een hormoonzalf gekregen voor Fabiënne. Ben ik niet echt dol op, maar hij verzekerde dat het niet veel kwaad kon als je het op die paar plekken smeerde en heel dun en niet al te lang.

Vandaag ook voor mezelf naar het ziekenhuis geweest. Een paar weken geleden belandd ik op de spoedeisende hulp met buikpijn, ze dachten toen aan de blinde darm. Na een CT scan zagen ze een verdikking in de dunne darm, wat op de ziekte van Crohn kan wijzen, maar vandaag kwam de uitslag en er is gelukkig nu niks meer aan de hand. Waarschijnlijk een virus geweest.

Ik ga mijn dametje zo maar weer eens voeden.

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ fabsie

We zijn al 5x opnieuw begonnen met tellen.
    Echt balen doe je dan steeds.
    Bij Britt kennen we dat niet die kwam met 36,3 thuis.

Maar goed hij moet nog 9.5 uur nu.

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @moonlight: Ja vandaag wel goed maar dat komt omdat ik om 0.30 begonnen ben zit ze nu op 710ml!! En ik heb nog 1fles te gaan. Wel had ze weer verhoging, 37,9....
    Ik probeer me geen zorgen te maken ;)
    Gek he?1 Maar fijn is het als een ander ook ziet wat je kind thuis doet......dat hij daar het zelfde gedrag heeft als thuis?

@moon: en en en?! Ik hoop zo dat jullie lekker thuis zijn met jullie mannetje!

@fabsie: Ben wel een beetje blij dat ik niet de enige ben die dat heeft......nu nog kraamvisite. Ik noem het ook gewoon zo hoor, al is het niet meer echt zo........maar voor mij nog wel :)
    Ik hoop dat de zalf snel werkt voor fabiënne.....ik ben ook nooit zo dol op hormooncrémes maar soms kan het niet anders.
    Wat fijn dat de uitslag helemaal goed was! Moet je niet aan denken dat je ziekte van Crohn hebt!

18. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    He meiden,

Ik wil zeker hier mee komen schrijven en lekker ons hart luchten tegen elkaar.
    Helaas is Koen net voor de zesde keer opgenomen in het zh. Ik kan dus ff wat minder online, maar ik kom zo snel mogelijk weer meekletsen.

Liefs Marieke

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik reageer morgen even op allemaal.

Maar hij moet nog tot 4 uur van8 en als hij niks laat zien mogen we hem om 9 uur ophalen.

20. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Marieke: Jeetje meid!! Heeeeeel veel sterkte de komende tijd, we duimen voor jullie :(.

@ Moon: Oe! spannend!!! Het duimen voor marieke geld ook voor jullie mannetje!!!! Kom op je kunt het kleine vent!

Wbt. kraamvisite....wij kregen net voor z'n eerste verjaardag nog kraamvisite...enne...er zijn zelfs nog mensen die moeten komen. Maar dat is een verhaal apart. Wij hebben het ook heel gedoseerd gedaan, als ik me dan ook niet goed voelde (heb zeker nog een half jaar met bloedarmoede gelopen) dan belde ik gewoon dezelfde dag nog af en daar was ik dan heel duidelijk in. Hadden ze er problemen mee, pech gehad hoor. Wij waren ook heel voorzichtig met verkoudheden etc, want we hadden er bar weinig zin in, dat hij weer zo ziek werd. Nu pikt hij alles op het dagverblijf op en ik neem (werk ook op een dagverblijf) een heleboel mee naar huis. Ik wordt er nooit ziek van, maar Roan en mijn vriend wel....oeps hihi.

Ik ga douchen, kom net van Zumba!
    Fijne avond meiden en ik duim voor Moon en Marieke!!

Deel Deze Pagina