Een slechte start Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sloppyslayer, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja en ik wilde zo graag dat ik er ook zo over kon denken. ik heb een zware bevalling gehad en ik heb gehoord dat als je een kindje met erbse parese hebt gejad ze een vaginale bevalling niet aanraden maar een keizersnede. Misschien omdat het niet goed verliep dat ik een gevoel overhou dat ik het wel op een vaginale manier wil doen? ik kan me er nog niet bij neerleggen. Misschien ook omdat ik altijd een thuisbevalling wilde en dat niet doorgegeaan is en dus bij een tweede ook niet.

@debozoe dank je wel voor je uitleg. Hopelijk word dat hier dan ook snel nog bekender zodat ze dat overal kunnen uitvoeren. Ik hoop zo dat ze haar armpje gewoon gaat bewegen en dat jullei met fysio alles eruit kunnen halen dat erin zit! ik duim voor jullie.

@moon85 wat goed om te horen dat het met beide kinderen goed gaat. jeetje zeg 2 vroeggeboortes. wat bijzonder dat ze dan zelfs voorloopt in de ontwikkeling. Heel erg knap! ik hoop voor jullie dat jullie hem morgen mee mogen nemen! zou zo mooi zijn!

@marieke wat naar zeg! heel veel sterkte en als je wil praten kan je hier terecht!

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hij is thuis!

3. mol81

mol81 Niet meer actief

@ Moon: dat is geweldig!!!!!!

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Moon: JOEPIIEEEE wat fijn dat hij thuis is zeg. Gaat alles goed?

@Marieke: he jakkie, sterkte zeg! Erg vervelend. Je weet het, als je je hart even moet luchten....

SNIF.... vanochtend naar het cb geweest en Fabiënne is in één week maar liefst 200 gram AFGEVALLEN! Ik schrok me kapot en voelde me echt de slechtste moeder van de hele wereld. Nu moet ik per direct aan de groente- en fruithap gaan beginnen. En heb uit pure frustratie ook maar alvast een flesvoeding gegeven. Dan maar 3 daagjes eerder beginnen met afbouwen. Ik had eigenlijk tot precies 6 maand alleen borstvoeding willen geven, gewoon als symbolisch iets, maar ja, dan maar niet....

Ik ga een groentehapje regelen voor m'n dochter. Eerst even de fotocamera zoeken.

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Moon: Jee! Meid geweldig! Genieten nu dus!! Ooooo ik vond het zo heerlijk dat hij thuis kwam, kon niet stoppen met kijken!

@ Fabsie: :( Balen meid....Maar ga je nou geen slechte mama voelen joh! Je hebt er alles aangedaan toch?

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Moon: Wat geweldig!! Geniet er van :D

@Fasie: niet schuldig voelen!!Die 200gram zit er zo weer bij hoor.
    Megan is de vorige keer dat ze ziek was in 2dgn 200gram afgevallen en dat zat er binnen een week weer bij.
    Wel heel naar dat je nu versneld de BV moet afbouwen, dat is voor jou niet makkelijk.
    Was het groente hapje leuk??

Het lijkt erop dat we gister een ommekeer gehad hebben....
    Megan heeft bijna 900ml gedronken!
    Maar ik juig niet te snel, maar ik ben al blij met deze ene dag :D

Ga nu ff een fles maken.

7. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Moon: Van harte!! Wat een feest, jullie kleine man eindelijk thuis!! Geniet ervan meid..

Marieke: Welkom en natuurlijk mag je meeschrijven, wat balen dat coen weer opgenomen is.

Sloppy: wat fijn dat ze wat meer gedronken heeft, dat geeft een lekker gevoel he!

Fabsie: Voel je idd niet schuldig hoor, ik vind het al heel knap dat je al zo'n poos borstvoeding geeft is mij helaas nooit gelukt.

Kraambezoek: Dat is hier niet anders hoor, hier is ook nog niet iedereen geweest, maar dat is helaas niet anders. ik had er ook vaak echt geen zin in.

x

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nou hier gaat het gelukkig weer een stuk beter :D
    Ze drinkt nu tussen de 750 & 800ml per dag en daar doet ze het goed op.

Slapen gaat op het moment alleen een beetje moeizaam.
    Ze draait steeds van haar rug naar haar buik maar komt niet meer terug en dan word ze helemaal in paniek wakker........echt super zielig.
    Van de week schrokken we wakker van haar geschreeuw, toen had ze d'r hoofd gestoten :D We zielig maar er was verder niks.
    Hebben jullie dit ook gehad?
    Ik hoop dat ze snel door heeft hoe ze terug moet draaien :D

@moon: hoe is het om je mannetje thuis te hebben??

@Marieke: Hoe is het nu met coen?? Ik hoop dat hij snel weer naar huis mag!

9. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hieperdepiep hoera! Fabiënne is vandaag al weer een half jaar oud! Tjonge jonge, wat vliegt de tijd toch! En wat wordt het al weer een grote meid. Ze vindt de groente en fruithap die ze sinds woensdag krijgt erg lekker. Helaas nog geen vieze gezichten gezien, lijkt me zo grappig. De flesvoeding vindt ze ook prima, dus ik kan nu gaan afbouwen. Ik heb er vrede mee. Heb het lang volgehouden vind ik zelf en ben er trots op.

Heb een beetje zere pootjes, hele dag rondgeslenterd op de negenmaandenbeurs. Was leuk, maar ERRUG druk! We struikelden constant over die vreselijk irritante boodschappenwagentjes. Was de eerste keer dat ik Fabiënne een dagje bij m'n man heb achtergelaten om zelf wat leuks te gaan doen.

@Sloppyslayer: aah zielig. Hier nog geen teken van omrollen of zo hoor. Afgelopen week rolde ze pas voor het eerst van de buik naar de rug, maar dat was echt nog een per ongelukje hahaha.

Ik ga lekker relaxen. Fijn weekend!

10. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Fabsie: gefeliciteerd :D Ik vond het toen ook al zo bijzonder een half jaar! Ondertussen zijn we al weer meer dan een half jaar verder. Meiden het gaat echt hard! Wat goed dat ze de fles accepteerd!!

@ sloppyslayer: dat leren ze allemaal vanzelf hoor! Ik dacht ook dat Roan nooit ging kruipen en ineens had hij het door. Misschien helpt het als je Megan veel op haar buik legt. Slaapt ze in een slaapzakje? Dan zou je misschien de onderkant van der slaapzak (als die lang genoeg is) onder het matrasje kunnen stoppen. Dat voorkomt ook draaien. Deden wij hier in het begin ook, maar toen werd die boos, omdat hij niet kon draaien hahaha. Nu is hij een echte buikslaper (met alle doorlekproblemen van dien *zucht*). Fijn dat ze weer wat beter is gaan drinken! Doet ze dat nu nog?

@ Marieke, Hoe is het met je ventje?

@ Moon: Hoe gaat het met je kleine mannetje? Wend hij goed thuis?

Wij hadden in het begin echt nog wenproblemen thuis!

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Sorry meiden dat ik weinig reageer.
    Moet even in een ritme komen hihi.
    Rollen om 9 uur sávonds al om ;)

We hebben wel even gedoe gehad.
    Hij wilde niet in zijn bedje slapen.
    Dus maar bij ons genomen.
    Had ik hem de volgende dag in bedje gelegd met licht aan omdat ik iets moest doen met Britt en sliep hij.
    Nu slaapt hij dus wel in zijn bedje met licht aan haha.
    Gaan het telkens iets donkerder maken en dan hopelijk slaapt hij volgende week in het donker.
    Verder doet hij het goed.
    Wel een hongerig mannetje en kan zich goed laten horen.
    Wat we echt niet kennen want Britt kwam nooit voor een voeding.
    Moeten nu 120+4 en dan proberen 6 voedingen.
    Britt vind hem erg lief, kan de hele dag wel aan het zitten.
    Sinds ie thuis is is ze op de wc gaan plassen en gaat best goed :D

12. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Moon: wel herkenbaar hoor! Tatum had dat in het begin ook, denk dat dat komt omdat het op zo'n ic nooit echt donker is. Zij had echt totaal geen dag en nacht ritme..
    Wel genieten zeker zo met je mannetje thuis...

Ben ook erg benieuwd naar marieke met Coen, hopelijk gaat het goed.

Sloppy: Wat fijn dat het goed gaat met drinken met je meisje.

Ik heb afgelopen week een stuk geschreven voor al onze vrienden en kennissen over Tatum. We merkte dat het vrij onduidelijk was wat er nu precies met haar aan de hand is. Ben zo blij dat ik dat gedaan heb, heb ook zoveel lieve reacties gekregen. Voelt echt heel goed..

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ debozoe

Ja er is altijd leven.
    Britt had het helemaal geen last van dat ze niet in het donker wou.

Gelijk heb je dat je uitleg gegeven hebt.
    Er is maar weinig begrip.
    Bij ons was dat met Britt ook.
    Nu ook.. ach hij is toch thuis dan is het een gewone baby.
    Moet je niet zo zorgen maken.
    Ik ben blij dat hij donderdag spuitje krijgt voor RS-virus heeft hij toch beetje anti stofjes binnen.

14. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Debozoe: Fijn dat het zo goed voelt om van je af te schrijven! Vooral mee door gaan, hou je al een dagboek bij?

@ Moon: Dat in het licht slapen herken ik hier ook. Tenminste de eerste paar weken, hij haalde ook echt steeds nacht en dag door elkaar. Was op een gegeven moment gebroken. Maar dat kwam gelukkig allemaal goed, even doorzetten!

15. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @debozoe: fijn he om het van je af te schrijven. Heb ik ook steeds gedaan, er waren toch altijd wel veel vragen.

En reacties van "maar ze is nu toch thuis".... och daar kan ik toch zo boos om worden! Bah! Ik merk dat veel mensen nu ongeduldig worden als ik het nog eens over die tijd heb. Heel vervelend, alsof je het verwerkt moet hebben op het moment dat je kind eindelijk thuis komt....

Fabiënne heeft vandaag haar 6e RS spuit gehad, nog 2 te gaan. Vind het wel heel zielig hoor, er wordt echt zooo veel in haar beentje gespoten. De volgende keer moet ze er 2, omdat er niet meer vloeistof in een spuitje past.

Vanmiddag ook nog even naar het cb geweest om nog een keer te wegen en de groente en fruithap hebben hun werk gedaan: in 1 week maar liefst 400 gram er weer bij! Ik kan weer opgelucht ademhalen!

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ fabsie

Mooi gegroeid!

Wes moest vandaag ook.. 4300gr en 54cm.
    Met ontslag was hij 4kili.
    sorry voor typ foute zit met Wessel hij is erg onrustig en ontvrede vandaag.
    Heeft erg last van krampen.

17. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Fabsie: Netjes! 400gr erbij!
    Wat lijkt me dat zielig zeg, die spuitjes. Roan heeft ze nooit gehad, maar ik vind de normale entingen al zielig die van de mexicaanse griep ook!

@ Moon: wat zielig van die krampjes, heb je al cinababy geprobeert van vsm? Werkte bij Roan super goed en lekker masseren.

Jeee!!! Roan loopt! en ooo wat kun je als mama dan trots zijn op je kindje zegt! Wow!!

18. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Aaah sterkte met Wessel. Zielig he die krampjes. Idd cinababy of infacol al geprobeerd?

Joepie Roan die al loopt! Lekker trots zijn hoor!

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ moonl

Gefeliciteerd!
    Haha is toch niet gek dat je mega trots bent! :D
    Is toch weer een hele stap voor de kleine man.

@ krampjes.

Had hem gisteren al paar x gemasseerd.
    En m'n mams had net infacol gehaald.
    Gisteraaf heeft hij alles bij elkaar gegild.
    M'n man is maar naar beneden met hem gegaan want Britt was ook overstuur dat haar broertje buikpijn had.

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nou ik laat ook weer even mn neus zien hoor :D

We hebben hele onrustige nachten gehad.......maar Megan slaapt nu op haar buik en dat gaat heel goed.
    Eten gaat ook weer heel goed :)

@Moon: Oh die krampje zijn zoooo zielig! Sterkte ik hoop dat ze snel wat minder word

@MoonL: Wat geweldig dat Roan loopt! Doe maar lekker trots hoor, dat is ook geweldig :D

@Fabsie: Wat geweldig! 400gr is heel netjes en wat zal je opgelucht zijn!

@weer thuis: Ik snap niet dat mensen zo kunnen reageren......het is toch een gewone baby.
    Het gaat allemaal niet in je koude kleren zitten en dat hij nu thuis is is lekker en heel fijn maar dat maakt het nog steeds wel moeilijk.
    Je maakt je nog steeds heel erg ongerust en je hebt nu een hele verantwoordelijkheid gekregen.
    Ik was de eerste wkn dat Megan thuis was ook heel snel ongerust en extra alert en nog. Ja het is weer een "gewone" baby maar wel met een slechte start en heel vattelijk voor griepjes

Deel Deze Pagina