Een slechte start Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sloppyslayer, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ sloppy

Fijn dat het beter gaat.
    Wes vind het ook fijner om op zijn buik te slapen maar ja mag niet he.

@ weer thuis

Ik heb m'n oma vrijdag gewoon gezegd dat ze hem niet mocht aanraken.
    Ze had woensdag diarree gehad.
    Ze had wel tegen m'n ma laten blijken dat ze het erg overdreven vond.
    Maar goed heeft ze mooi pech gehad want ik vind het niet overdreven.

Hoe is het met de rest?

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @moon: Je hebt helemaal gelijk hoor! Het is natuurlijk niet leuk voor je oma, maar Wessel is net uit het ziekenhuis!
    Toen Megan net thuis was hebben we ook heel voorzichtig gedaan en toch kreeg ze een darm infectie...:(

3. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Moon: heel begrijpelijk hoor dat je Wessel even niet hebt laten vasthouden door je oma. Ze zal er toch gewoon begrip voor moeten hebben. Ik vind het knap dat je dat hebt besloten, want vaak voel je je toch wel schuldig of wat onder druk gezet.

Nou weer terug van de kinderarts en er is weer een hoop verklaard. Toen we omschreven wat we de afgelopen maand te stellen hadden gehad met Fabiënne zei ze meteen dat ze dan het RS virus had gehad. Ze had dit jaar uitzonderlijk veel kindjes opgenomen en aan de beademing gehad door het RS virus en dit jaar was het ook een hele gemene variant die ook spugen etc. veroorzaakte. Tadaa, daar kwam alle ellende dus vandaan. Maar dankzij de RS spuit die Fabiënne elke 28 dagen krijgt, is het ergste van het virus aan haar voorbij gegaan en is een ziekenhuisopname dus niet nodig geweest. Wat ben ik blij dat we elke maand zo'n spuit voor haar krijgen zeg! Ik had het niet overleefd hoor als ze weer in het ziekenhuis zou zijn beland.

Verder heeft Fabiënne nu een pufje gekregen voor astma. Die moeten we gebruiken totdat we weer naar de kinderarts gaan. We moeten nu dus ook over 6 weken al weer komen ipv over 3 maand. Het eczeem komt ook daar vandaan. We moeten dus ook flink blijven smeren.

Wat betreft haar prematuurheid is alles perfect in orde. Daarover is de kinderarts (en wijzelf ook natuurlijk) zeer tevreden. Ze loopt netjes op schema en wat het omrollen betreft ietsiepietsie voor schijnbaar.

Nou ondanks dat we nog steeds aan de pufjes en smeersels zitten, ben ik weer helemaal tevreden. Ik ben al lang blij dat we onze vrolijke dame nu eindelijk weer terug hebben en dat er een hoop verklaard is.

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ fabsie

Fijn dat alles goed is.
    Hier ook die spuitjes voor RS.
    Hij krijgt er nog 2.. ben ik wel blij mee helpt toch wel iets.

Wat goed van haar dat ze het zo goed doet!
    Straks merk je er echt niks meer van.

Wessel die ging eergisteren van buik naar rug rollen.
    En onze ogen rolde er zo wat uit haha.

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @fabsie: Fijn dat jullie meisje het zo goed doet!

@moon: jou mannetje is vroeg met draaien zeg!

Hier gaat het allemaal heel lekker.
    Megan is eindelijk van alle verhoging af :D Ze heeft nu al een paar dgn 37.1
    Ik maakte me er niet echt zorgen om maar het is vervelend als je kelintje steeds rond de 38.0 zit zonder reden.

Eten gaat ook steeds beter, ze vind eigenlijk alles lekker. Ook wil ze zelf graag d'r fles vast houden, echt super schattig :D

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ sloppy

Miss krijgt ze tandjes.
    Britt kreeg nl ook altijd onverklaarbare verhoging maar nooit koorts ervan.

Pff Wessel huilt echt veel.
    Ben dinsdag bij de dokter geweest omdat hij ook harde ontlasting heeft en krampjes.
    Hebben klysma's mee gehad om het er uit te laten komen.
    Daarna was hij heerlijk rustig.
    Maar kan moeilijk elke dag klysma's geven.
    Nu dus weer last van z'n buikje :(
    Echt zielig!
    Dinsdag moet ik naar de neo/kinderarts.
    Ben benieuwd wat hij er van zegt.
    Britt kreeg nl ook al zo jong harde ontlasting.

En net B naar PSZ gebracht.
    Is der 2de keer deze week.
    Volop huilen en woensdag morgen had ze ook al steeds lopen huilen en snikken om haar lieve mama 8)
    Voel me nu beetje schuldig.. zullen wel de hormonen zijn.

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @moon: ooooh arme Wessel! Hoe heb je dat destijds toen met Britt gedaan dan? En wat moeilijk lijkt me dat als ze gaan huilen en je ze dan moet achterlaten bij de psz. Brrrr.... kan me er nu al druk om maken, haha.

Hier weer lekker aan het genieten van onze kleine dame. Echt heerlijk dat gegiebel en geklets. Morgen en overmorgen veel familiebezoekjes, daar heb ik echt zin in. We zien ze niet zo vaak, want ze wonen in Groningen (en wij in de Achterhoek). Ben benieuwd wat ze zeggen als ze Fabiënne weer zien.

Ik ga lekker bankhangen! Fijn weekend!

8. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hoe gaat het met alle mama's?

Moon hoe is het nu met Wessel?

Is Megan ook weer helemaal opgeknapt?

Vandaag voor het eerst een broodkorst gegeven en Fabiënne smulde er lekker van. Ook een koekje geprobeerd, die was binnen no time naar binnengewerkt. Lekker klein allesetertje! En volgens mij komen er binnenkort ook tandjes aan: kapotte billetjes, STINKluiers en kauwen, kauwen en nog eens kauwen. Ben benieuwd!

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ fabsie

Met Wes gaat het wel iets beter.
    Hebben nu iets anders gehad voor te poepen.
    Vanmorgen een hele luier vol :D
    Hij huilt ook wat minder.
    Heb een bykay draagdoek aangeschaft en word ie ook rustig van.
    Echt top ding is dat!

Leuke he als ze zo lekker er van kunnen smikkelen.

Hoe vond je familie haar?

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Het gaat wel redelijk met megan.
    Ze eet heel raar op het moment, soms echt bijna niet en dan doet ze weer een inhaal race en eet ze de heledag.
    Ook wil ze nog steeds om de 3uur een fles, als ze dan weinig eet dan drinkt ze maar 100ml............pffff
    Daar bij krijgt ze nu 2keer per dag een potje dus het houd me wel bezig :D

@fabsie: Wat heerlijk dat ze zo lekker kan eten. Het klinkt echt als tandjes! Ik ben benieuwd :D

@Moon: Wat goed om te horen dat het met jullie mannetje zo lekker gaat! En wat gek he dat je blij kan zijn met een volle poepluier :D Megan heeft nu weer last van verstopping en ik duim gewoon dat ze weer normaal gaat poepen :D Ze lijkt er geen last van te hebben nog dus we wachten do even op de eerste echt poepluier :)

11. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    :( ..... Het is weer raak, de volgende luchtweginfectie heeft zijn intrede gedaan. Hoesten, slijm, spugen, koorts en nu ook een etterig oogje.... zooooo zielig. Ik baal als een stekker, ze was net anderhalve week weer lekker opgeknapt. Weer aan de antibiotica dus. En de ventolin is weer opgeschroefd. BAAAAALEN!

@moon: fijn dat het middeltje schijnt te helen en dat hij rustig wordt van de draagdoek!

@sloppyslayer: Fabiënne eet en drinkt ook zeer wisselend. Op het moment is het weer waardeloos. WAt het toch kan wisselen per dag he?!

12. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Fabiënne ligt in het ziekenhuis.
    Ze was vanmiddag weer zo benauwd, ze kon de antibiotica ook niet binnenhouden (haar gewone flessen wel!) en ze had weer koorts. Dus eerst de huisarts gebeld, die zei meng het maar door haar eten en kom dan morgen maar even langs. Dat geprobeerd, maar toen kwam het eten er uit. Toen was het inmiddels al 6 uur, dus de huisartsenpost gebeld. We mochten komen. Daar vonden ze het toch wel verstandig dat de kinderarts haar even zou zien en haar zou vernevelen. DIe vond het nodig om haar daar te houden, dus nou ligt ze samen met papa op een kamertje.... Weer een infuusje en aan de monitor. Er is een longfoto gemaakt en bloed afgenomen. Ze denken mogelijk aan een longontsteking, maar da's niet zeker.
    Eigenlijk ben ik wel een soort van opgelucht dat er nu eens goed is doorgepakt. Vind het wel heel erg dat ze zo ziek is dat ze in het ziekenhuis moest blijven, maar nu wordt er ten minste wel goed onderzocht. Ik had al de hele tijd het gevoel dat er eens goed naar haar longetjes gekeken moest worden. Moederinstinct?
    Nou, ik ga maar een poging doen om te slapen. Het zal wel een drukke tijd worden.
    Groetjes Hanneke.

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Fabsie: Wat erg meid!! Heel veel sterkte en ik hoop dat je meisje snel opknapt en ze weer snel mee naar huis mag!
    Doe rustig aan, we weten hier allemaal dat het heel druk is als je kleintje in het ziekenhuis ligt.

Dikke knuffff

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi hoi,

Las het net op je hyves.
    Wat shit zeg.
    Ben benieuwd wat er uit komt.
    En hoop dat ze snel weer beter is en naar huis mag.
    Want is niet leuk als je kleintje weer terug moet.

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
  16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Heb je toegevoegd!

17. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Fabiënne ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ze hebben nog steeds geen flauw idee wat er met haar aan de hand is. Ze is erg benauwd, hoest en komt bijna niet meer uit die hoestbui en ze drinkt helemaal niks meer (nou ja, max. 300 cc per dag....). Ze wordt nu onderzocht op het RS-virus, Rota-virus en kinkhoest. Er is niks aan te doen, ze moet het allemaal gewoon uitzieken. Het is echt mega zielig. Ze is uiteraard afgevallen, weegt nu 6780 gram, schiet dus echt niet op. Fruithap krijg ik er gek genoeg nog wel bij haar in, dus daar krijgt ze er nu 3 van op een dag. Heeft ze toch nog iets om op te groeien. Vocht houden ze op peil via het infuus. 't Wil dus allemaal niet zoals het moet. Ik hou jullie wel op de hoogte. Sorry hoor voor het ego bericht...

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Geeft toch niks meis.
    Je meissie is nu belangrijker dan op ons te reageren.
    Hoop echt voor je dat ze snel uitgeziiekt is.

Knuffff

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo ik ben hier ook een tijd niet geweest.......druk heel druk.

Vandaag weer een halve dag in het ziekenhuis geweest met Megan.
    De afgelopen 2wkn ging ze weer steeds meer spugen dus toch door verwezen naar een kinder arts.
    Gelukkig konden ze direct wat onderzoeken doen zodat we nu al weten wat er mis is! :)
    Tja hoe blij kan je zijn met dat er wat mis is maar dat is weer wat anders...

Hoe het komt weten ze niet, het kan toch een complicatie van de operatie zijn maar dat is niet helemaal duidelijk.
    Haar eten stroomt niet snel genoeg door naar haar darmen waardoor aan het einde van de dag een soort ophoping ontstaat van eten. Dit komt er dan weer uit! Hierdoor heeft ze weer last van maagzuur enzenz.
    Ook hierdoor heeft ze dgn waarop ze niet tot nauwelijks wil eten en dit komt omdat ze dan nog vol zit van de vorige dag.
    De tijd moet leren of ze hier overheen groeid of dat ze haar hele leven hier last van gaat houden..............dat hoop ik niet want niks is zo erg als niet kunnen eten!

Maar goed we hebben nu medicijnen die hier bij moeten helpen en over 14dgn een bel afspraak en over 4wkn gaan ze nog een keer kijken hoe het dan is.
    Ik ga heel hard duimen dat het dan al beter gaat!

Hoe is met de rest? Ik hoop goed!

20. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Sloppyslayer: he joh, wat een rot nieuws zeg en wat weer een onzekere tijden! Fijn dat jullie zo snel terecht konden bij de kinderarts en dat je in ieder geval nu weet wat er aan de hand is. Is Megan er erg beroerd onder? Ik ga heel hard met je meeduimen!!!!

Hier gaat het goed. Wij hebben vandaag weer een longfoto laten maken en controle gehad bij de kinderarts. Ze was tevreden. Fabiënne is gelukkig ook weer vrolijk en volop aan het gillen en en kraaien van plezier.

Groetjes!

Deel Deze Pagina