Baby heeft groot hoofd volgens de echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lauram, 11 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauram

Lauram Lid

11 dec 2020
    7
    1
    3
    Vrouw
    Hey dames!

Ik ben momenteel 36w zwanger van ons 2e zoontje en bij de 35w echo werd de baby geschat op inderdaad 34w6d of de gewone termijn.
    Maar zijn hoofdje was al 9,3cm en geschat op 37w5d...

De gynaecoloog zei er niets over en maakte zich ook geen zorgen maar ik wel een beetje omdat mijn 1e bevalling ook niet echt gemakkelijk was...

Herkent iemand dit ook?

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Bij mij 3e gaf de echo met 36 weken, een hoofdomtrek van 40 weken aan.

Bij de geboorte was ze ook een flinke baby, met een gewicht van 4666 gram en een hoofdomtrek van 37,5 cm. Mijn 2e had een hoofdomtrek van 33 (zelfde termijn geboren), maar zij was ook 1100 gram lichter.

De bevalling ging verder goed, maar ik had wel een subtotaal ruptuur. Daar heb ik geen last van gehad en ook niks aan over gehouden.

3. Bollebelle

Bollebelle Actief lid

21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Hooi! Mijn zoontje had ook een hoofdomtrek van 37 cm! Maar er zijn veel factoren die invloed hebben op de uiteindelijke schade ;)! In mijn geval ben ik ingeknipt, maar dat kwam ook omdat de bevalling al heel lang duurde en ik geen pers weeeen voelde. Je ziet er verder echt helemaal niks van, dus volgens mij niks om je zorgen over te maken:)!

4. Bollebelle

Bollebelle Actief lid

21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Oja, en mijn zoontje was verder juist kle mijn, 49 cm en 3150 gram bij bijna 42 weken zwangerschap!

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Misschien net een groeispurt op dat onderdeel geweest en volgt de rest nog?

Dochter had bijv. volgens de ene echo hele korte benen. Echo erna had ze dat weer bijgetrokken naar "normaal", ff sprintje getrokken zeg maar.

T groeit niet allemaal op t zelfde moment. Verbaasde me na de bevalling soms ook als ik in de ochtend dr kamertje in liep...huh? oh je hoofd is langer, of dr benen zit ineens een stuk aan. Dat je je man maar vraagt:."Euj, dat was gisterenavond toch nog niet zo?"

Vooral langer hoofd sta je toch echt ff te knipperen, hoeft maar weinig te groeien en je hebt ineens een "andere baby" lastig uitleggen maar je zal het zelf denk ik ook wel eens meegemaakt hebben.

Deel Deze Pagina