Welke hoekbank zouden jullie kiezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Wij zijn op zoek naar een nieuwe bank en heb jullie advies nodig. We twijfelen namelijk tussen een stoffen hoekbank (van dat dikke geweven grijze stof) en een leren hoekbank. De stoffen bank vinden we allebei het allermooist. Dat is precies wat we zoeken, en ook de kleur past het beste in ons interieur. Een leren bank vind je ook niet in antraciet natuurlijk, dus die kleur en bank vinden we wel heel mooi, maar is wel overduidelijk de 2e keus.

Maar ik vrees dat een stoffen bank niet handig is. We hebben een haarbal hond, en als er in de toekomst toch kindjes komen lijkt me stof ook minder handig dan leer. Hebben jullie ervaring met een stoffen bank? En wat zouden jullie kiezen? Ik twijfel zo! De ene dag denk ik we gaan voor het gemak van leer, en de andere dag denk ik we doen gewoon de bank die we het mooist vinden. Maar zo zit ik nu dus al weken haha.

Wat zouden jullie kiezen?

2. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Wij zelf hebben voor een leren hoekbank gekozen, omdat we ook een hond hebben die erg verhaard!
    Met een stoffen bank blijf je aan het werk en ik zou me daar erg aan irriteren(haren op de bank)

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zou gaan voor een leren bank..
    wij hebben toen ook gekozen voor een stoffen bankstel..
    MAAR wij hebben er zon spijt van... (2 honden, 1 kat en een kind)
    de bank is echt GOOR van de haren en van de plakhandjes van mijn dochtertje... iedere dag moet ik hem stofzuigen en schoonmaken met een doekje...

wij gaan binnenkort verhuizen en dan komt er echt een leren bankstel... een stoffen bank is idd het mooist maar na een half jaartje ben je het echt beu en heb je spijt dat je voor de mooiste hebt gekozen inplv de makkelijkste..

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Een lederen bank! Makkelijk af te doen en stel je kindje spuugt op de stoffen bank dan krijg je het er bijna niet uit en bij een leren bank wel.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

WIj hebben een grote stoffen hoekbank nu al weer 3 jaar en hij ziet er nog steeds als nieuw uit terwijl hij intensief gebruikt wordt (was wel een erg dure bank)
    Wij hebben 2 zwarte katten die flink verharen maar even de stofzuiger er over heen en hij is weer netjes.
    Hier komen veel kindjes over de vloer in allerlei leeftijden maar er wordt niet gegeten of gedronken op de bank. Dit mag ons kindje ook niet als het allemaal goed mag gaan.

Suc6 met een keuze maken!

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb zo'n bank, van dat geweven antraciet. En ik erger me rot, ben constant met zo'n speciaal borsteltje bezig en de stofzuiger. Elk haartje en pluisje blijft hangen. Voor mij geen stof meer dus, maar ik heb deze nog geen jaar dus voorlopig moet t nog maar ff ;)

7. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wij hebben ook een stoffen hoekbank. We hebben hem nu een jaar of 4-5. Op zich is het een prima bank, maar als we weer een nieuwe bank nodig hebben wordt het denk ik toch een leren bank. Of een bank waarvan ik de stof zelf kan wassen.

Je kunt je kindje wel niet laten eten of drinken op de bank. Maar baby's spugen nou eenmaal ook wel is als ze een flesje hebben gehad of gewoon zomaar. Dus dan zou je nooit je baby op de bank moeten laten dat lijkt me ook niet handig.

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb nu een stoffe..noooooooooooooooooooooooit meer!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een stoffen hoekbank, ook met van dat geweven stof.
    De bank zit echt heerlijk!
    Alleen zitten er best wat haakjes in van de kat.
    Ze krabt niet aan de bank, maar als ze er op loopt blijft ze soms haken.
    Op de bank zie je, doordat die gemeleerd van kleur is, geen vlekke gelukkig.
    Heb laatst wel 2 hoezen moeten wassen (terwijl er op staat dat het niet mag) omdat Valerie op de bank had overgegeven :(
    Ik vind een stoffen bank veel mooier en warmer dan een leren.
    Maar met kids is een leren bank gewoon veel praktischer.

Wij houden die van ons gewoon nog, hij zit nog heerlijk en is verder nog niet af.

10. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wij hebben een stoffen bank gehad met een hond... echt nooooooooooooit meer, die bank kon na een jaar eigenlijk naar de stort gebracht worden! Geen gezicht!
    Nu hebben we een leren bank die ook niet mijn echte allereerste keus was maar wel echt super met de hond! Een keer stofzuigen en klaar!

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook zon geweven hebben hem nog niet zo lang hoor, en zelfsn u we de honden beiden ant haren zijn hebben we er geen last van hoor. ff de turboborstel erover en klaar. en als we weg zijn gaan er kleden over ter bescherming.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Het ligt er denk ik ook aan of je de honden op de bank laat of niet.
    Vind dat zelf altijd zo vies...dus tja dan zal je bank ook sneller viezer worden.
    En dan is misschien een leren bankstel wel handiger.

13. danip

danip Niet meer actief

Ok, de meesten zeggen dus de leren bank. Ik denk dat we daar dan toch voor gaan, hoe jammer ik het ook vind dat die ander hem dan niet word. Als je je elke ergert, dan heb je er ook niks aan dat 'ie zo mooi is ;)

Bedankt voor jullie reacties.

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja.. misschien kan je een leren bank kopen voor de eerste 6? jaar...
    en daarna als de kindjes groot genoeg zijn en ook de hond van de bank aflaten een mooie stoffen kopen..

15. danip

danip Niet meer actief

Ja dat zou kunnen, maar de kindjes moeten er eerst nog komen ;) Dus dan kan ik denk ik over 6 jaar nog geen nieuwe bank kopen. Maar het is natuurlijk al helemaal leuk dat we een nieuwe bank krijgen, en de leren bank is ook erg mooi. Ik hou zelf alleen gewoon van een gezellige stoffen bank.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb een stoffen bank gehad met een hond. Wat een ramp. Elk haartje bleef erin hangen en ik kon elke dag een uur de bank zuigen.
    Nu heb ik leren bank en daar ben ik echt heel blij mee. Ook is er wel eens poep ofzo van mijn dochter op gekomen maar een doekje erover en weg is het!

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

een leren bank. ik vind stof not done! met kinderen. wordt onwijs smerig en stoffig. en is haast niet te reinigen. en als je pech hebt krijg je losse draden naden of stofbolletjes erop. met dieren erbij wordt het een dubbele zooi.

18. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Wij hebben een leren bank maar ik weet dat je een middel kunt kopen dat ervoor zorgt dat je geen vlekken krijgt in stoffen meubelen, kost misschien wel wat maar volgens mij werkt het wel.
    Oranje BV - Royal Textile Care

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hebben een stoffen bank, ondanks de 3 katten. Ik houd absoluut niet van leer, vind het niet mooi en het zit verschrikkelijk als je er met je blote benen op zit. Dat ik nu wat beter mijn best moet doen met stofzuigen neem ik dan maar voor lief. Oh en onze bank is behandeld met het één of ander zodat niet alles er direct intrekt. Ik heb hier wel eens een spuugongelukje van Ayla op de bank gehad (vanmiddag nog), maar ik maak het even schoon en je ziet én ruikt er niks meer van.

Ik zou zelf echt nooit voor de bank gaan die ik minder mooi vind uit praktische overwegingen. Je moet er wel de eerst komende zoveel jaar tegen aan kijken en zou zelf dan toch elke keer zoiets hebben van "hadden we tóch maar die ander genomen"...

20. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Zoals je weet hebben wij ook 2 honden en een kat en een stoffen bank is best goed te doen hoor! Ik stofzuig hem eens in de 2 dagen, soms elke dag maar dat is alleen als ze in de rui zijn. Onze honden mogen op de bank en ik denk dat je krasjes op een leren bank ook sneller ziet. Wij hebben een stevige stof uitgezocht en er zit ook een soort beschermlaagje overheen zodat vlekken er niet zo snel in zullen trekken en er makkelijk uit zijn te krijgen. Verder heb ik speciaal spul van HG om de bank schoon te maken, ook ideaal voor als er een kindje komt. Ik vind leren banken nooit zo mooi, het straalt minder warmte uit naar mijn idee, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk hihi!

Wat Mermaid schrijft, vind ik ook:
    Ik zou zelf echt nooit voor de bank gaan die ik minder mooi vind uit praktische overwegingen. Je moet er wel de eerst komende zoveel jaar tegen aan kijken en zou zelf dan toch elke keer zoiets hebben van "hadden we tóch maar die ander genomen"...

Dus als je echt helemaal verliefd bent op die stoffen bank, dan moet je daar gewoon voor gaan. Misschien heb je er iets meer onderhoud aan, maar hij is wel helemaal naar jullie smaak en dat is toch het allerbelangrijkst!

Deel Deze Pagina