Een "sprong?" Wat een drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nieuwsgierigbijtje, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Bij 4 maanden begon het een beetje. Bij 4.5 maand jengelen en niet meer goed slapen...

    Maar nu 5 maanden en sinds deze week is het feest. Niets willen, bloed chagrijnig, alleen maar rond gedragen willen worden, op haar ellebogen overeind komen en willen gaan zitten, huilen naast/op/bij mij/ons voor het slapen en heel onrustig. Pucka baby doet nu ook niets omdat ze omrolt en terug.

    Kan het kloppen dat zij er wat later in schiet? En hoe lang duurt dat ongeveer? En behalve er voor haar zijn, wat kunnen we nog meer doen?

    Overigens geen koorts of iets dergelijks. Geen doorkomende tandjes
     
  2. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Klinkt als de 5e sprong. Zitten wij nu ook net in, gelukkig is ons mannetje nog aardig vrolijk, op het slechte slapen 's nachts na. Misschien is ze van de 4e sprong zo de 5e overgaan?

    Heb je dat boek of die app van 'Oei ik groei'. Staat alles heel goed in beschreven, en helpt mij om zijn gedrag te verklaren en eventuele frustratie erover los te laten. Best moeilijk om baby te zijn, en misschien al meer te willen dan je kunt.
     
  3. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    En wellicht Puckababy afbouwen? Hielp hier een tijdje heel goed om hem zelf te laten bepalen hoe hij sliep. Ze is waarschijnlijk sterk genoeg in haar nek om op haar buik te liggen
     
  4. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Klinkt een beetje als verlatingsangst.
    Het beste is, denk ik ;), erin mee te gaan en het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken.
    Dan gaat het het snelste weer over en pakt je baby weer een nieuw ritme op.
     
  5. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ik herken dit. Onze dochter is ruim 19 weken en slapen is snachts erg rommelig totdat ik haar bij ons in bed leg in mijn armen. Ze kruipt dan ook helemaal tegen me aan en ligt dan al snel heerlijk te slapen. Zo gaat het nu al 1,5 week. Besloten om er maar aan toe te geven. Dan slapen we allebei tenminste. Overdag is slapen ook weer echt een drama. Ze is nooit een goede slaper geweest overdag, maar nu ben ik al blij als ze overdag in de ochtend 30 minuten slaapt en in de middag 45 minuten. En als ze in de middag in mn armen in slaap valt ook prima. Gaat wel weer over hoop ik haha
     
  6. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Ja zo gaat het hier 's nachts ook inmiddels..pff haha. Wel super schattig, maar toch ook vermoeiend.
     
  7. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ja zeker ook vermoeiend. Je slaapt toch minder goed. Maar ach vergeleken met hoe het allemaal was, valt dit dan wel weer mee. De eerste ruim 3 maanden was onze dochter een huilbaby. Dus deze onrust kan ook hier nog mee te maken hebben.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ja hier gevalletje lactose intolerantie 18-21 uur gillen dag en nacht door. De onrust op zichzelf staat er redelijk los van alleen met de huilbaby achtergrond kan je zelf nog wel eens "klim in de gordijnen" effecten krijgen. Dat gevoel van "gaaaaaaaaan we weer!". Heeft bij mij nog maanden gespeeld. Dr is ook een positieve kant, vergeleken bij wat t was zul je t zelden nog treffen. T gebrul met tandjes viel ons bijv. weer mee terwijl t alles behalve fijn was maar je hebt gewoon een beetje heel ander referentiekader dan als je begint met een super zoete baby denk ik.

    Die sprongen duurden hier meestal iets van 2 weken waarvan een dag of 3-4 t ergste was
     
  9. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Oef heftig ook zeg! Referentiekader is denk ik zeker anders als met een zoete baby. En een pnd bij mij maakt ook de hele situatie anders. Gelukkig optijd hulp ingeschakeld waardoor het veel beter gaat nu.

    Ook helaas nog steeds darmproblemen. Onze dochter is vanaf week 2 gepest door spruw. Lijkt er nu echt op dat haar darmen hier een klap van hebben gekregen.... BV werd hierdoor rampzalig en ook vanwege pnd gestopt.

    Hoe zijn jullie achter de lactose intolerantie gekomen? Welke symptomen had jullie kindje?
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ja hier een horror bevalling dankzij de vk dus was al makkelijke periode. Dochter had eigenlijk weinig symptomen. Geen exzeem oid, ze gilde en gilde en gilde, dagen en nachten achtereen. Krampaanvallen, niet slapen, overstrekken. CB, KZ en huisarts hebben dr meerdere keren nagekeken, konden niks vinden. Dingen als "alle baby's huilen", "het zijn de krampjes" etc. KMA was t niet (al sluit ik die nog niet uit). Onze ouders begonnen over ons toen we zo klein waren en ook niet goed op bepaalde voeding reageerde en dat een ander merk fv toen de oplossing was. We hebben toen met wat zoekwerk frisolac in huis gehaald en na de eerste fles was t gedonder over en kwam niet meer terug. Frisolac zat veel lager in lactose dan alle pakken in de winkel en was veel makkelijker te verteren.Is een gewone voeding geen dieetvoeding, maar moet je apart bestellen en dan werd t thuisbezorgd (tegenwoordig moet je t dan in de apotheek ophalen). Van 18-21 gillen dag en nacht kregen we t normale huiluurtje, man wat een verschil! Reflux ging ook gelijk een eind omlaag door t wegvallen van die krampaanvallen. Dr neefje draait er ook veel beter op. Dus bij fv en veel gegil, probeer frisolac.
     
  11. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Fijn dat het nu veel beter gaat! Bedankt voor je reactie.
    Wij zijn overgestapt naar Nutrilon Omneo en net even vergeleken met de Frisolac. In de Omneo zit nog minder lactose dus dan kan het daar toch ook niet liggen. KMA zitten we ook aan te denken en dan een milde vorm. Hier ook geen uitslag, eczeem en ook niet standaard na de fles gemopper. Wel veel windjes, krampen met overtrekken voor namelijk einde middag en begin avond. Ook snachts nog wel krampen. Lastig, hoop dat het beter gaat als ze langzaam maar zeker over gaat op meer vaste voeding.
     
  12. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Hier niks bijzonders qua allergieën maar wel vanaf 4 maanden ook een mega onrustige periode gehad qua slapen. Ze is nu 16 maanden en eigenlijk gaat het nu s nachts pas echt goed:oops:
     

Deel Deze Pagina