Dochterlief (bijna 2) heeft inmiddels in de gaten dat ze ook mét slaapzak over de rand kan klimmen. Hartstikke gevaarlijk natuurlijk dus we zullen nu een aantal spijlen uit de zijkant halen zodat ze op een veilige manier haar bed uit kan. Maar dan... dan kruipt ze toch bij iedere gelegenheid die ze vindt haar bed uit? En dan staat ze binnen no-time dalijk op de gang... (wel een traphekje hoor) Hoe deden jullie dat en zijn jullie toen meteen overgegaan naar een peuterbedje?
Ik lees mee. dochterlief klimt hier ook uit bed. Dus hebben we er 1 zijkant afgehaald zodat ze er zelf uit kan, maar nu valt ze uit bed en ze staat midden in de nacht naast ons bed om bij ons te slapen.. Lastig!
Met haar 2e verjaardag is mijn dochter over gegaan naar een peuterbed. Meteen heeft ze ook een dekbed gekregen. Ze slaapt er heerlijk. Het ging vanaf dag 1 goed. Als jouw dochter steeds uit bed komt dan is het een questie van een veilige omgeving creëren en consequent zijn. Leg eventueel wat te spelen of een boekje in bed dat werkt hier erg goed. Gewoon uitproberen!
Wij zijn met 20 maanden overgegaan naar een peuterbedje met dekbedje, omdat Thirza bij ons zo genoeglijk onder het dekbed kon kruipen en in slaap vallen, en in haar eigen bed voortdurend tussen de spijlen lag met haar benen en de katoenen deken van zich aftrapte. Hier geen enkel probleem met eruit komen, (ja, tegenwoordig 's middags nog wel eens, als de deur op een kier blijft staan). Eruit vallen gebeurde ook niet, enkel toen ze een tijdje later ziek was, dat ze 2 nachten achter elkaar uit d';r bedje viel, (en dat gebeurt af en toe nog wel eens, alhoewel wel steeds minder). Verder is de overstap hier vooral een enorm succes geweest
Mijn motto is zo dra ze gaan klimmen uit hun baby bedje. Is het over gaan naar een peuter bedje. Hier doet ze het nog net niet maar zodra ik merk dat ze dat wel doet is het einde verhaal en is het baby bedje verleden tijd. En de eerste tijd consedingens zijn als ze er uit komt
je kan ook een zitzak naast haar bed leggen. dat ga ik ook doen als mijn zoontje een open bedje krijgt. dan leg ik er een langwerpig zitzak naast, valt hij iig zacht, en ik kan horen dat hij eruit valt. die zak maakt lawaai als je erop gaat zitten.