knutselideeen kind van 2,5 / 3 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door linda26, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Hoi,

Wie weet er nog leuke knutselideeen? M'n inspiratie raakt op...;)

We hebben de volgende dingen al gedaan of in de planning:

tekenen/kleuren
    vingerverven
    ketting van macaroni maken
    fotolijstje knutselen (en dan foto van je kind erin, kadootje voor oma;))
    iets versieren met stickers enz.

En voor de kerst gaan we:

waxinelichtjes maken
    kerstkoekjes bakken
    kerstversieringen voor in de boom maken

De winter gaat nog lang duren dus wil alvast maar een voorraadje ideeen hebben! :p

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier maak ik mijn zoontje erg blij met kleien ( van playdo) met al die figuurtjes, je kan het niet bewaren maa rhij is zo'n uur zoet zeg maar.

3. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    #3 Wardi, 5 sep 2011
    Laatst bewerkt: 5 sep 2011
    samen iets poetsen thuis is ook heel leuk voor de kleintjes, althans de mijne wordt er helemaal wild van ;)

Verder zijn er van die prikkaarten die je met een prikker los kunt prikken, geen idee hoe dat heet eigenlijk.

Een cupcake versieren voor bij de thee. De heel theesessie kun je als spel nemen met kinderservies en de kleine zelf thee laten zetten enzo.

Met gedroogde herftsbladeren kun je ook leuke dingen doen en in de tuin/balkon iets met een eigen plantje/kruid planten ofzo?

Klei is al genoemd, daar is de mijne ook dol op!

Edit: wat me ook leuk lijkt is om een wit tshirtje (lange mouw) in de maat van je kindje te laten bewerken met textielstift of verf, kunnen ze als schort gebruiken tijdens het kliederknutselen.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Klei
    Straks als er eikeltjes en kastanjes ed vallen daar iets mee doen. Bijv. een 'spinnenweb' van een kastanje maken.

5. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    kleien word hier idd regelmatig gedaan. En tegenover ons huis staat een kastanjeboom, heel de straat ligt er nu vol mee!
    cupcake versieren is ook heel leuk ja!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

dat eerste rijtje.. kun je ook gewoon 300x doen
    dat maakt een peuter echt niet uit :)

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze oudtse heeft een herfst schaal gemaakt ik heb er mos ingelegd en hij kon hem uitleven met kastanjes/eikeltjes/beukenootjes ik had nig een potje met exotisch fruit dus deze er ook maar ingedaan heb nu een mooie schaaal op tafel

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    #8 NiekeKris, 5 sep 2011
    Laatst bewerkt: 5 sep 2011
    Met wc-rolletjes kun je van alles maken (beestjes, zandkasteel, vuurpijl, ...).

Met watten kun je ook van alles maken, zeker mbt de winter (sneeuwpop, sneeuwbui, baard van Sinterklaas of de kerstman, ...).

Vetbol of pindaslinger voor de vogels maken.

Glazen potje beplakken met gekleurd vloeipapier: waxinelichtje er in en je hebt een mooi lampje.

Verder van alles rondom sinterklaas en kerst en oud en nieuw. Met stukjes stof de kerstman of sinterklaas aankleden of een tekening van een warme trui of sjaal en muts beplakken (kan ook met stukjes wol draad). Uit een speelgoedgids alle leuke speelgoeddingen knippen en opplakken in een tekening van de zak van sinterklaas. Met wasco een heel blad vol kleuren, zwarte plakkaatverf met een beetje afwasmiddel er door heen er overheen en dan met een scherp iets (satƩprikker ofzo) er een tekening in krassen. Enz.

Als je meer concretere ideeen wilt, moet je het maar zeggen. ;) :)

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat ik hier pas geleden gedaan heb:

Schelpen zoeken op het strand.
    Thuis een ronde plak maken van DAS klei, en dan je kind de schelpen erin laten drukken. Daarna glans vernis erover en een "hangplakkertje" erachterop. Superleuk om op de wc te hangen hihihi.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Deelight: leuk zeg! Ga ik onthouden :)

Thijmen heeft voor de verjaardag van opa zijn handje in klei gedrukt en daarna beschilderd.

Op pinterest heb ik een heel pinboard gemaakt met knutselideeen voor Thijmen, misschien zit er iets bij voor je :) Dit is de link: Thijmen

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Kleien blijft hier favoriet!
    Verder is playmais heel leuk spul voor deze leeftijd;)

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik heb je gelijk gevolgd, erg makkelijk ;)

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ben je ook lid? Leuk is het he!

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ja, heb al veel van je gerepinned!
    Ik vind het geweldig!

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier is nu eikels en kastanjes zoeken in trek! Samen zoeken en dan thuis er leuke dingen mee maken zoals spinnewebben en van de eikels maken we poppetjes. op internet is veel te vinden wat je kan doen met eikels en kastanjes :)

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Denk dat ik morgen idd het bos even in ga. Mijn zoontje is er ook een die vermaakt moet worden :cool:

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    leuke ideeen :) hier heb ik de macaroni maar tevoorschijn gehaald :) ! Had het nog nooit eerder gedaan, en dochterlief kan het beter dan verwacht! De eerste 2 armbanden zijn af.. Nog even in een rood verfbadje en het cadeautje voor de dag van de leidsters is ook af :p (thema : Rood)

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Mag ik vragen wat je hebt gedaan met de macaroni, ben nu heel benieuwd?
    Leuke knutselideeƫn zijn hier ook altijd welkom, ben zo onderhand bijna inspiratieloos.

19. Saskia78

hier toevallig gister mee naar huis gekregen.. een macaroni-ketting.

Om en om figuurmacaroni en penne.
    Ongekookt beschilderd en daarna tot een ketting geregen.

20. Saskia78

@rosao: wat een leuk idee met die ballonnen!
    wellicht dat ik die samen met de limonade wel ga maken voor Anne's verjaardag. :)

en dat early math bord is ook wel een heel goed idee.. maarja dat heeft ze inmiddels wel een beetje onder de knie geloof ik.
    op het kdv hebben ze een puzzel in zo'n dergelijke vorm.
    ronde puzzel.. binnenste ring is het cijfer, ring daarna is met plaatjes en dan nog een ring met stippen.

Deel Deze Pagina