Hoe krijg ik mijn man aan de groente?

Discussie in 'De lounge' gestart door Adriana85, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Sinds een paar weken werkt mijn man in ploegen. Als hij de late heeft (14-22 uur) dan eet hij elke avond een bakje sate op zijn werk, verder alleen brood. In het weekend eet hij vaak friet of pizza of broodjes. Zelf ben ik vier dagen per weer niet thuis om te eten. Ik maak me echt zorgen dat hij niet genoeg vitamines binnenkrijgt want hij eet nu dus zeg maar vier keer per twee weken iets met groente. Fruit eet hij ook niet of nauwelijks. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat hij toch wat gezonds eet? Hoe doen anderen dat met ploegendienst?

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier heb ik een tijdje geleden met t zelfde probleem gezeten.
    Ik kook voortaan voor mijn man, en geef t in een bakje mee naar zn werk, ff in de PING! en hij heeft een gezonde maaltijd.

Ideen:

Boerenkool/zuurkool/wortelstamp met worst of spekjes.
    Rijst met kip en groente (kipkerrie/hete kip)
    Stokbrood vers afbakken, op t laatste moment beleggen, en folie eromheen.
    Soep meegeven, lekker vers bereid met verse tomaten of veel soepgroentes erin.

Ik blijf ff meelezen, ben ook wel benieuwd naar de tip van anderen!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man werkt ook in ploegendienst, ik heb GEEN idee wat hij eet, haha. Het interesseert me eerlijk gezegd ook 0,0. Ik ben zijn moeder niet ;). Thuis eten we altijd groenten bij het avondeten dus die ene week komt hij wel overheen. Maar goed, je zou hem wat snackgroenten ofzo kunnen meegeven, misschien dat dat helpt? Oh ja en als mijn man in de avonddienst werkt eten wij bij de lunch vaak wat uitgebreider, bijvoorbeeld een omelet of soms echt warm, dat kun je natuurlijk ook nog doen en daar gewoon de groenten bij.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier was t ook meer zo dat de frikandelbroodjes zn neus uitkwamen, en in de kant en laar maaltijden (kots!) zat te weinig kip volgens hem.
    Tja, appie-kant-en-klaar-prakkie is natuurlijk lang niet zo lekker als een vers bordje eten van thuis, ;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik maak altijd eten voor z'n middagdienst. (ik bedoel dan, ik maak eten en dat neemt hij dan mee en eet het s'avonds op op z'n werk)

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn man eet ook alleen brood in de late (precies dezelfde uren ook :)) maar hij neemt wel een stukje fruit mee.

Hij wil dan ook geen warm eten voordat hij gaat werken want dat smaakt hem niet 's middags.
    Het enige waarmee ik hem aan de groente kan krijgen is door een tosti te maken of een boerenomelet ofzo.. verder heb ik ook niet echt tips.

7. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik lees even mee want heb het zelfde probleem.. helaas niet vanwege ploegendienst, hij lust gewoon geen groente en fruit!

En ibnderdaad ik ben zn moeder niet dus kan het niet verplichten, maak me er ook altijd zorgen om maar hij is er al 27 jaar oud mee geworden (hoefde van zn ouders ook nooit..)

Wat ik wel vaak doe is knorrpakken, kip madras, tandori enz.. en daar dan stiekum groente in meebakken. Het liefst zo fijn mogelijk zodat het er niet uit te vissen is (bv spinazie) dan krijgt hij toch wat binnen, en af en toe soep dat lust hij ook wel..

Ben benieuwd naar tips van anderen

8. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kook grotere porties en vries dan een gezonde maaltijd in. Zo hoef ik in die weken niet extra te koken en mijn man eet fatsoenlijk voedsel.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het zal ook schelen dat er op het werk van mijn man een grote kantine is waar altijd (dag en nacht) versbereid eten te krijgen is. Ongetwijfeld dat hij ook weleens sla eet ipv friet of brood :D. In de dag- en nachtdienst geef ik brood mee, maar in de avonddienst mogen ze op kosten van het werk eten.

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hier dus precies hetzelfde probleem. Maar ik ga toch eens lekker dwars zijn en 'smiddags warm eten klaarmaken zodat hij alleen maar hoeft aan te schuiven. Kijken hoe hij hierop reageert.

En ik ben ook niet zn moeder nee hihi maar ik wil wel graag samen met hem oud worden, liefst in goede gezondheid ;)

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Smoothies maken van fruit/groente. Pureren voor een saus/salade.
    Maar aan de andere kant is hij zelf verantwoordelijk voor wat hij eet, het is een volwassen vent toch...

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

En oh ja wat ook nog kan is zorgen dat er als hij thuiskomt wat te eten klaarstaat. Bij mijn man eten ze al om 17.30 dus tegen de tijd dat hij thuiskomt (23.30) lust hij echt wel weer wat. Ik maak vaak soep ofzo.

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mischien klink ik nu als een kreng wat absoluut niet de bedoeling is maar hij is toch een volwassen man?! Neem aan dat ie zelf wel weet wat goed en fout is kwa eten.Zou zeggen zet een pot multivitamine neer en laat em zelf even nadenken,hij is geen kind en jij bent z'n moeder niet!

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man draait dan wel geen ploegendiensten maar is voor zijn werk 5 dagen per week van huis.
    Ik heb in de diepvries altijd bakjes eten wat hij mee kan nemen.
    Dan eet hij gezond en het is een stuk goedkoper!

15. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Helemaal niets aan groente en fruit lust hij??:$:$:$ RAAR! Er zijn zoveel verschillende soorten en smaken! En hoe doe je dat dan met kids aan tafel?????:(

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zelf werk ook onregelmatig (zorg) en op mn vorige groep mochten we gewoon met de groep meeeten. Op mijn huidige groep niet.

Dus dan zorg ik er voor dat ik gewoon een bakkie mee neem, simpel toch? Vaak is het nasi/bami of macaroni omdat ik dat vaak wel in de vriezer heb liggen. En anders een maaltijdsalade met pasta.

En soms ga ik gewoon tosti's snaaien, als ik nl mn eten ben vergeten. We mogen nl wel brood enzo pakken ;)

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja haha dat scheelt, hier werkt hij dan in z'n eentje of met z'n 2en op een lab, is dan ook zo lullig om het hem maar zelf uit te laten zoeken :p

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier een man die geen magnetron heeft op zn werk en om kwart over 5 de deur uit moet.

Ik kook dus wat vroeger zodat hij op tijd kan eten en ik warm het voor mezelf en zoonlief op.

19. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Als er een magnetron beschikbaar zou zijn, zou ik hem ook wel wat meegeven ja. Die hebben ze alleen niet in ieder team helaas.

En ze hebben een grote kantine met verse maaltijden maar daar moet je voor of na je werk eten, omdat ze daar geen tijd voor hebben in hun pauze. Ze hebben meerdere korte pauzes en de kantine is best nog een stukje lopen vanaf hun gedeelte van de fabriek (Volvo cars Gent)
    Ik denk dat ik me er maar bij neerleg dat hij geen warm eten heeft in de late. Dat compenseer ik wel tijdens de vroege dienst :p

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Maaltijd salade meegeven??

Gebakken ei op brood met ui, paprika en weet ik veel wat? Is ook op een boterham nog lekker als het al afgekoeld is.

Rauwe witlof salade meegeven?

Rode bieten salade meegegeven?

Deel Deze Pagina