Wie is er met mega aambeien gaan bevallen en hoe is het verder verlopen? heb je een oparatie gehad, of zijn de aambeien snel genezen...
wil niet heel lullig overkomen. Maar ga nu wel eerlijk zijn. volgens mij moet je echt eens met iemand gaan praten over je angsten van een bevalling. de topics die je opent staan vol met je angsten, das echt niet goed hoor meis. Je maakt je zo ontzettend druk over alles, dat je volgens mij niet meer kunt genieten van je kindje in je buik. Hoop echt voor je dat je wat rustiger gaat worden naarmate de bevalling op den duur dichterbij komt. Gestrest de bevalling in gaan is ook niet goed. Hoop dat je hier wat mee doet. Tis absoluut geen aanval op je, wil je er alleen maar op wijzen.. Om op je vraag terug te komen, ik heb er geen ervaring mee, maar iemand anders vast wel.
Gaby ik ben bang voor de bevalling dat klopt maar ik wil hier mensen zijn ervaring vragen, zodat ik mijzelf ook hiervoor klaar kan maken want het kan mij ook overkomen... In mijn omgeving zijn er geen mensen die dit klachten hebben gehad daarom schrijf ik het op forum om informatie te verzamelen en ondersteuning..
wil je het echt weten? ik had aambeitjes tijdens de bevalling, door de druk werden ze groter en groter, zo groot als eieren, mijn persfase heeft 1,5 uur geduurd omdat ik niet harder durfde te persen omdat ik bang was dat ze tegen de muur aan zouden spatten... mijn vriend durfde niet te vertellen hoe ze eruit zagen, ik vroeg of mijn darmen er uit lagen want ik had zo'n pijn daar! De vk zei: je hebt last van een aambeitje.. achteraf zei ze dat het ongelooflijk was!! na de bevalling heb ik meer last gehad van mn aambeien dan van de 7 hechtingen die ik had. Na de bevalling kon ik een paar dagen niet poepen door die krengen, ook hier durfde ik weer niet te persen.. Eenmaal met curanol zalf begonnen was het zo over.. Dit alles is te voorkomen !! wat ik je mee wil geven is als je aambeien hebt, vertel het je VK op tijd. Ik wist niet wat er kon gebeuren en heb het dus nooit gezegd, als je op tijd aangeeft dat je er last van hebt, is alle ellende die ik had, te voorkomen!! Niet echt een sprookjesverhaal dit, maar ik ben eerlijk zodat je het van te voren tegen je VK zegt als je hier last van hebt. Verder wil ik je meegeven dat je het los moet laten, je hebt geen controle over je bevalling, alleen dan dat je het kan belemmeren door angst en stress.. heel moeilijk, maar besef je dat het makkelijker en sneller gaat als jij je NIET druk maakt! heel veel succes, net als die andere 100 meiden per dag, kan jij ook bevallen!!
Ik ga het zeker aan de gynecoloog doorgeven en bij het bevalling een koud washandje tegenaan drukken tijdens persen. Maar wat doen ze nog meer tijdens bevalling als je aambeien heb ze kunnen het niet voorkomen dat ze groter worden omdat wanneer de baby eruit komt dan heeft de anus bijna geen plekje en krijgt veel druk. Na de bevalling ga ik zeker meteen aan curunol creme beginnen en met de pilletjes en om zware pijnstillers vragen zodat ik toch de tijd krijgt om de aambeien wat rustiger te krijgen, ik heb ze nu ook besteld wanneer ze binnen zijn ga ik beginnen... Alleen jammer dat ze nu er niks aan kunnen doen ik gebruik otrivin en doe regelmatig washandje met ijsklontjes er tegen aan houden en smeren met curunol creme. Ik heb ook een creme van de ziekenhuis gekregen die moet ik smorgens en savonds insmeren die zorgen ervoor dat de aambeien bloedvaten kleiner worden... Maar als ik het met mijn eerste bevalling aambeien ga vergelijken dan is dit niks maar de pijn is echt niet normaal bij deze zoiets heb ik nog nooit meegemaakt... Bij mijn eerste bevalling had ik ook aambeien gekregen kon paar dagen niet fatsoenlijk zitten en liggen en zonder iets te gebruiken zijn ze helemaal weg getrokken..