ontslag gekregen

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by mama2girls, Apr 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama2girls

mama2girls Actief lid

Jan 30, 2012
    460
    0
    0
    Ik heb na 3,5 jaar (half jaar detachering en 3x een jaarcontract) mijn ontslag gekregen.

Voordat ik 3,5 jaar geleden hier begon met werken heb ik ook al thuis gezeten, maar mijn ww net niet helemaal opgebruikt.

Nu vroeg ik me af of ik nu aan de jaren eis voldoe en dus 11 tot 13 maanden ww krijg (aantal gewerkte jaren totaal) of dat ik maar recht heb op 3 maanden ww (weken eis)?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Mama2girls,

Vervelend om te lezen dat je ontslag hebt gekregen. Je wilt weten of je aan de jareneis van de WW-uitkering voldoet.

Hoe lang je WW krijgt is afhankelijk van je arbeidsverleden.

UWV beoordeelt eerst of je in de 36 weken voordat je werkloos werd, minimaal 26 weken hebt gewerkt. Dit noemen we de wekeneis. Voldoe je hieraan? Je krijgt dan een basisuitkering van 3 maanden.

Vervolgens wordt bekeken of je in de periode van 5 jaar voor je werkloosheid minimaal gedurende 4 jaar hebt gewerkt. Een jaar telt mee als je minstens 52 dagen hebt gewerkt. Elk gewerkt jaar geeft dan recht op 1 maand WW. Er is wel een maximum van 38 maanden.

Actuele informatie over de berekening van een WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je alvast veel succes met solliciteren naar een nieuwe baan!

Met vriendelijke groet,

Keja
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page