Dinsdag was het een jaar geleden dat onze kleine Luna* na bijna 12 weken bij ons is weggevlogen Vorig jaar op die dag eindigde de droom, de zwangerschap, maar ook het leven van onze kleine Luna* Het was een gewone maandag, onze oudste dochter was net weer naar school vertrokken...ineens kreeg ik zo'n buikpijn en ging naar het toilet...daar eindigde de droom in een nachtmerrie...zo veel bloed en in eens, en ik voelde onze kleine Luna* eruit glijden...ze was zo klein, maar al zo mooi Nu een jaar later, 2 sterretjes verder voel ik de pijn...ik heb mijn verdriet niet durven uiten, ik heb met willen verstoppen. Bang voor nog meer pijn, de miskraam van onze 2ling had me al zo veel pijn gedaan en mensen begrepen mijn verdriet niet. Ik had toch al twee kinderen en het was maar een miskraam...dus ik zei maar niets meer Maar nu ben ik vastgelopen, nu achtervolgt me die donkere wolk Op advies van de huisarts ga ik praten met een psycholoog, ik moet beginnen aan de rouwverwerking dat heb ik mezelf niet durven gunnen...ik heb mijn verdriet weggestopt maar niet verwerkt. Ik had het afgelopen jaar steeds het gevoel dat ik iets speciaals wilde doen of kopen als teken voor Luna*. Ik heb de afgelopen week heel erg veel aan Luna* moeten denken, maar afgezien van de foto en het plekje waar Luna* begraven ligt bij mijn vader en haar naam in mijn hart heb ik niets tastbaars. Ik ben er uit en hubbie vindt het ook een goed idee, Luna* krijgt een eigen ster. Eindelijk heb ik het gevoel dat jou naam uitgesproken mag worden...
lieve kleine Luna*, er staat nu officieel een sterretje aan de hemel met jou naam...vandaag is je certificaat binnen gekomen.
Wat een mooi gebaar voor jullie lieve Luna*. Wat hebben jullie een heftige jaren achter de rug. Wat zal het een moeilijke beslissing zijn geweest om nu te stoppen met alles. Ook al heb je twee dochters dat wil niet zeggen dat de wens voor een derde niet heel groot is. Heel veel sterkte voor nu en de komende tijd.
Nynke, dank je! Het is idd een hele moelike en dubbele beslissing om te stoppen met vedere behandelingen. Maar meer verdriet kunnen wij niet meer aan en de angst is het verlangen gaan overheersen.
Wat een prachtig kado hebben jullie Luna* en jezelf gegeven! Het is en blijft een blijvende herinnering, zowel buiten als binnenin jullie harten. Heel veel sterkte in de toekomst en hopelijk kun je, na wat gesprekken met een psycholoog, het verdriet een plek geven. Succes en sterkte!
Wat een goed idee, beehappy! Ik hoop dat dit je helpt in het verwerken van je verdriet vanwege het verlies van Luna*, maar ook je verdriet mbt jullie kinderwens. Een eerste (en zeer mooie) stap is gezet. Alle sterkte gewenst met je volgende stappen! Enneh...ik schrijf misschien niet veel meer, maar ik hou je in de gaten hoor! Van je af blijven praten meid. De enige manier om een manier te vinden hier mee om te gaan denk ik. Liefs Tezzz
Tezzz, wat lief dat je me nog volgt! Ik denk ook dat blijven praten de enige manier is om te kunnen omgaan met het verdriet en ons onvervulde verlangen.
Hey lieverd, wat een prachtig idee... Wij zullen haar en jullie verdriet nooit vergeten! Ik stuur jou al mijn liefde en kracht toe om weer te helen. Jullie Luna* en de sterretjes die jullie hebben moeten laten gaan is een deel van jullie. Een deel wat altijd zal bijven. En jij mag rouwen. Jouw verdriet is belangrijk. Het is niet leuk, maar rouwen om je verloren kindje is belangrijk om er mee te kunnen leven. Dat andere mensen het niet snappen, is omdat andere mensen niet met jouw verdriet hoeven te leven! Als ze toch eens een mijl in onze schoenen zouden moeten lopen... Lieverd het zal niet makkelijk zijn, maar uiteindelijk wel goed om het te kunnen uiten. Ik denk aan je... heel veel liefs
Wat een mooi gebaar voor Luna*. Wat zal het een moeilijke beslissing geweest zijn om definitief je wens voor een kindje opzij te moeten zetten. Na zoveel verdriet............... Heel veel sterkte. Liefs Miranda.
Rachje, lief van je meis! Ik zie dat jullie inmiddels ook diep tot de mmm zijn doorgedrongen, in mei jullie 1e IVF...spannend zeg. Ik hoop dat IVF jullie langverwachte brusje voor Jaylie* zal brengen, heel veel succes! Miranda, dank je!