Worden we te oud?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Twijfel, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ok, ik ben in de ogen van sommigen nog niet zo lang bezig om zwanger te worden, maar voor ons doen wel.
    Toen ik zwanger raakte van onze oudste gebruikte ik de pil (waren toen 21 en 25), bij de 2e en 3e was ik ong in 3 maanden tijd zwanger (waren toen 24/28 en 28/32) Een jaar na de jongste weer een onverwachte zwangerschap die helaas een miskraam werd. Daarna 2 keer implanon gehad, dus totaal 6 jaar. Maar nu wil het dus niet lukken om zwanger te raken. Ik ben nu 36 en mijn man 40. Ligt het daar misschien aan? Of kan het iets te maken hebben met de miskraam 6 jaar geleden? (Eigenlijk geen controle gehad daarna, maar als er iets niet goed was had ik dat toch moeten merken?)
    Omdat we al 3 geweldige kinderen hebben willen we niet naar een arts, maar ik vind het wel vreemd.
    O ja, in mei is de implanon verwijderd.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Leeftijd kan een factor zijn dat het wat langer duurt ook het gebruik van de implanon kan een factor zijn. En het kan ook een samenspel zijn tussen deze twee. De vorige keren heb je ontzettend veel geluk gehad dat je zo snel zwanger bent geworden. een half jaar tot een jaar is normaal dus de kansen zijn nog aanwezig. Ik verwacht ook niet dat de miskraam een oorzaak zal zijn, je ziet in sommige gevallen dat er verklevingen ontstaan maar daar heb je vaak wel last van....
    Vooral doorgaan met oefenen!

Imke

3. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Dank je wel voor je geruststelling.

Share This Page