Een super droog huidje, wat smeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linn84, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Ik krijg hem bij de huisarts op recept dan is het vergoed;)

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Vaseline sluit de huid af en trekt er niet in. Dat helpt dus om een droge huid te voorkomen maar niet om hem te verhelpen. Ik zweer bij de babycremes van Weleda. Voor mijn dochter heb ik de gezichtscreme en die is heel erg goed. Ze had een ontzettend schilferend gezicht maar dat is na een week 2-3 maal daags smeren bijna over. Ik heb nu ook de Weer-en-wind-creme voor als we naar buiten gaan. De cremes van Weleda trekken wel in. Echt helemaal super!!

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Hier een man met hele droge huid hij gebruikt sins 2 jaar vaseline.

Vaseline® | De droge huid vecht nu terug

Nu weet ik niet of je dat ook voor een kleintje mag gebruiken. Sins hij het gebuikt gaat het heel goed! Op armen en benen blijft een probleem maar in zijn gezicht is het zo goed als weg.

4. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft ook een extreem droge huid. Vooral op de armpjes en benen. Na dit gelezen te hebben, zal ik haar maar minder in bad doen. Ik gebruik ook badolie en daarna huidolie, maar echt helpen doet het nog niet.

5. Loe

Loe Niet meer actief

onze kinderarts zegt duidelijk dat je badolie kunt gebruiken,maar dat je voor balneum met name de naam betaalt. Kijk bij natusan, super vettende badolie voor minder geld.
    Je moet met eczeem echt opletten dat het niet alleen vet is, de zalf, maar ook hydraterend.

6. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    de kruidvat badolie vind ik erg fijn en de zemelen is ook een hele goede tip.

Voor mijn zoontje gebruik ik Balneum dit is een hele goede creme en erg vet bij de apotheek verkrijgbaar, je hebt deze speciaal voor een extreem droge huid/eczeem

7. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Ik werk in de zorg en zweer bij bepanthen. Niet de zalf, maar de lotion. Je kunt een babyhuidje inderdaad beter niet afsluiten, dus niet een te vette zalf gebruiken. Als je hebt ingesmeerd, moet het na 5 minuten zeker zijn ingetrokken, anders is het te vet.
    Olie werkt ook altijd goed, omdat dit ook goed intrekt en niet op de huid blijft liggen. Let goed op met zeep en wasverzachter/wasmiddel, want dit droogt de huid alleen maar meer uit.

8. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja en vaseline is gewoon een vette laag op de huid totaal geen toegevoegde waarde wel fijn als je naar buiten gaat en de kou niet in je gezicht snijd.

En liever een zalf dan een creme of lotion omdat hier water inzit en vocht trekt vocht aan waardoor je huid dus sneller geneigd is om uit te drogen.

Vraag eens een probeerseltje van Balneum zalf in de apotheek je gaat mij dankbaar zijn ;) ze hebben ook een badserie etc..

9. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren.
    Bij droge huid en eczeem helpt het beste max 2x per week in bad met badolie geen zeep of badschuim. Zemelenbadje kan ook heb ik geen ervaring mee.

Insmeren met olie heeft geen zin beter is om een vette zalf te gebruiken die wel goed intrekt. Aangezien een droge huid met of zonder eczeem vaak snel reageert op toegevoegde parfum etc is het beste om een neutrale creme van de apothhek te gebruiken zoals vaseline-cetomacrogol of vaseline-glycerine-cetomacrogol. het aandeel vaseline is hierin maar slechts 10%. ik vond de 2e creme fijner aangezien hij makkelijker smeert. Pure vaseline is niet zo goed sluit inderdaad de huid af
    Deze zal kun je met en zonder recept kopen bij de apotheek. Met recept wordt hij vergoed.

Balneum en natusan etc zullen vast ook wel goed zijn maar dat zijn merken. De bovenstaande zalven die ik noem bevatten alleeen de pure ingredienten die ook in balneum etc zitten echter zonder toevoegingen.

Dit advies kreeg ik zowel van de huisarts als kinderarts. Ook bij volwassenen wordt dit gebruikt

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik heb vandaag mee gelezen en gelijk zemelen gekocht. Hoeveel zemelen moet je eigenlijk gebruiken voor in bad? Ze gaat wel in het grote badmaar volgens mij maakt dat niet uit.
    Verder heb ik van de huisarts zalf gekregen met 20% vaseline. Ik hoop dat het snel gaat wereken, het gezichtje van mijn meisje zit helemaal onder de pukkeltjes. Echt zielig. Gelukkig krabt ze niet zo snel dus blijft ze er netjes vanaf.
    Bedankt voor al jullie tips!!

11. LittleMonsters

Denk niet dat we het over dezelfde vaseline hebben dan? Jij denkt zeker bij vaseline aan die doorzichtige vette derrie?

De lotions van vaseline werken heel erg goed en de bodyboter en trekken gewoon in de huid

12. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Klopt inderdaad het is een witte crème met 10%/20% vaseline. Dus niet de vaseline die je koopt bij de drogist. (die vette doorzichtige die niet intrekt)
    Deze crème is gemengt bij de apotheek en ik krijg hem op doktersrecept , weet niet of je die ook zonder kan halen. Bij mij gaat het sindsdien veel beter en ook doordat ik hem 1/2 keer per week in bad doe. Meer niet

13. LittleMonsters

Hier gaat j ook maar 1 à 2 keer in bad.

14. sweetty

sweetty Lid

11 dec 2009
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    La roche- posay lipikar balsem AP te koop bij de apotheek €23,- speciaal voor de zeer droge huid bij baby/ kinderen

15. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft het ook. Kreeg van het bureau het advies om bepanthen te smeren. Zelfs op haar gezicht. En dat werkt perfect. Het is meteen een stuk minder. De meeste vette creme's houden alleen vet en sluiten de huid af, bepanthen werkt echt tegen uitdroging en irritatie.

Succes

16. Mama Mo

Mama Mo Lid

2 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weleda werkt idd ok, voor sommige plekjes gebruik ik Uiercreme van Bogena. Je zou netsolie kunnen proberen (had ik van Mylene).

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nou, vanochtend het zemelenbadje geprobeerd... Wat een wonderspul zeg! De plekken op haar romp zijn lang niet zo rood meer. En de handen van vriendlief zijn ook meteen niet meer zo droog haha!

Helaas de juiste creme nog niet in huis, ben nog niet in de gelegenheid geweest om die te halen. Maar wat een verbetering nu al! Thnx!

18. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook het zemelenbadje geprobeerd. Met tarwe zemelen. Alleen was het bij mij niet zo slijmerig zoals ik eerder las. Kan dit zijn omdat ik het in een washandje deed of heb ik de verkeerde zemelen? Daarna gesmeerd met Cetomacrogolcreme, dus ik ben benieuwd naar het resultaat morgen ochtend...

19. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huidje zag er al een stuk beter uit, dus het slijmerige zal er wel beter uitkomen met een panty... Dus ik denk dat het niet zo veel verschil maakt.

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier kwam er ook geen slijm af (pantysokje met tarwezemelen). Maar het badje werd wel wat troebel. En nu echt een zachter huidje. Wonderspul :D

Deel Deze Pagina