Een taalcursus volgen voor de lol

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.894
    5.150
    113
    Ik vind Arabisch best lastig, terwijl ik toch wel een aardige talenknobbel bezit. Zo leren van alleen mijn man lukt me niet echt, zelfs de basisdingen gaan moeizaam. Maar komt misschien ook omdat hij weinig Arabisch praat. Ik krijg er te weinig van mee.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ik denk dan dat het grotendeels daar aan ligt. Ik heb wel een redelijke talenknobbel, maar denk niet zozeer dat het daarmee te maken heeft aangezien ik wel wat vriendinnen heb zonder talenknobbel die sneller Arabisch hebben geleerd dan ik.
    Maar er staan hier ook vaak Arabischtalige lezingen of nieuws aan en dan pik je toch ongemerkt dingen op, de meesten in mijn schoonfamilie kunnen ook geen Nederlands/Engels (wel Frans maar dat kan ik weer niet) dus dan gaat moet je het automatisch ook sneller leren.
    Kan je wel gewoon het alfabet lezen?

3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.656
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Voordat ik naar Italie vertrok heb ik Italiaans geleerd bij Studiolingua in Amsterdam.
    Na een jaar kon ik me er redelijk goed mee redden en om het bij te houden gebruikte ik de Duolingo app.
    Nu ik hier woon zakt het minder snel weg en voor de lastige dingen oefen ik 1x in de week met een Italiaanse vriendin.

Ik zou nog wel een opfriscursus Frans willen doen en Hebreeuws wil ik ook graag leren.

4. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ja leuk doen! Ik heb een cursus Spaans gevolg en volgend jaar wil ik Frans gaan doen. Ik heb absoluut geen talenknobbel, maar ik vind het ontzettend leuk om te doen.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.894
    5.150
    113
    Alfabet, getallen en de standaard dingen van een gesprek (hallo, goedendag, dankjewel, alstublieft, tot ziens enz) gaan nog redelijk, maar daar houdt het ook bij op haha. Al is het alfabet wel een goede basis volgens mij. Maar het komt inderdaad omdat ik er te weinig mee in aanraking kom. Helaas, want ik vind het een mooie taal.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Ik eigenlijk ook alleen maar thuis Madeliefje, de meeste vriendinnen van mij kunnen geen of gebrekkig Arabisch, ondanks dat ik een aantal Marokkaanse vriendinnen heb.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat leuk een taalcursus! Ik zou wel turks willen leren omdat mijn schoonfamilie turks is. Na 5 jaar begrijp ik dingetjes wel maar ik kan geen gesprek voeren in het turks. Ik vind het ook een moeilijke taal en tot nu toe geen motivatie gevonden om echt aan een cursus te beginnen. Ik vond het ook niet nodig om te leren want ze spreken allemaal nederlands maar als iedereen onderling turks spreekt is dat toch wel makkelijk als ik het zou kunnen,

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Kun je iets over je ervaringen vertellen? Uitleg, begeleiding, wekelijkse belasting incl huiswerk, eindniveau?

Deel Deze Pagina