een taboe doorbreken aambeien

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Nou, Curanol dus :) Pilletjes en zalf. Ik heb het online besteld, maar de verloskundige zei dat ze het ook altijd in haar tas mee had, dus dan had ik het sneller gekregen (nu ook binnen 2 dagen ofzo hoor, dat bedrijf weet hoe naar die dingen zijn :) )

En goed op je voeding letten. Veel vezels, niet teveel zuivel/suiker/vet. Gedroogde pruimen/abrikoosjes door de yoghurt, roosvicee laxo, peren en kiwi's eten, etc.

2. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hier ook gekregen in de zwangerschap. Soms heb ik er zo;n last van dat ik nauwelijks kan zitten.

Ergens vind ik dat nog niet eens het ergste maar mentaal zit ik er erg mee. Ik schaam me er zelfs voor voor mijn man en dat werkt ook erg uit op ons sexleven(ondans dat ik weet dat mijn man er totaal niet mee zit). :( Herkent iemand dit ook?

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Om dan maar een taboe te doorbreken...

Ik ben afgelopen woensdag naar het ziekenhuis geweest om ze weg te laten halen... En dat was niet fijn. Het voelt nu al een paar dagen alsof er iemand eens flink.... Nou ja, jullie snappen het wel... ;)

Ik heb ook al langer last van inwendige aambeien, maar nooit pijn gehad, eigenlijk. Hooguit een enkele keer iets bloed op het wc papiertje, maar verder niks. Maar 2 weken geleden begon het echt te bloeden als een gek als ik op de wc zat. Het drupte er echt uit! En dat 5 dagen op een rij deed mij besluiten om me dan toch maar over m'n schaamte heen te zetten en de HA te bellen. Hij heeft even gevoeld, maar kon aan de buitenkant niks zien, dus hij stuurde me door naar het ziekenhuis. Daar ben ik dus woensdag geweest. Ze doen dan een soort rondje in je anus (voelt niet prettig, maar viel mee) en er zaten idd 3 aambeien. Daar hebben ze een elastiekje omgedaan en als het goed is word de aambei daardoor afgekneld en valt hij, met elastiekje en al, er binnen een week af.

De procedure op zich viel me alles mee, was hooguit wat ongemakkelijk, maar zeker niet pijnlijk. Maar daarna?!! Man, man, man... Ik heb me zelfs voor de donderdag ziekgemeld omdat ik gewoon niet wist hoe ik moest gaan zitten, liggen of staan... Het voelt de hele tijd alsof je moet poepen, maar dan 10x erger. Ik heb 2 neurofen genomen en de eerste keer hielp dat goed, maar de 2de dosis leek niks te doen. Inmiddels is het nu zaterdag en gaat het aardig. Ik voel het nog wel, maar het is niet heel vervelend.

Ik heb donderdag ook lactulose gehaald bij de apotheek, want ik durfde ook echt niet te poepen. Want dat doet wel zeer... Ik voel het tot in mijn tenen, zeg maar.... En die pijn blijft ook lang hangen. Gisteren van ellende maar naar bed gegaan, want ik wist niet meer waar ik het moest zoeken... Maar, als het goed is, zal dit alles over zijn als de elastiekjes eruit zijn.

In ieder geval: Om een lang verhaal kort te maken, heb je last van aambeien, ga zsm naar de huisarts om erger te voorkomen!

(welk merk zetpillen zijn dat? Is dat Curanol? Ik heb ooit wel eens een belletje horen rinkelen en ook de HA gevraagd, maar die wist er ook niks van)

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Curanol en curanal!!! Curanol is zalf en verlicht de jeuk/pijn en laat de aambeien slinken. Curanal zijn tabletjes, die zorgen ook dat je inwendige aambeien bereikt worden..

Werkt ECHT!!

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ok, als dit niet helpt, dan ga ik eens kijken voor die tabletjes. Uitwendig heb ik dus nergens last van, geen pijn, geen jeuk, niks. Kun je die tabletjes gewoon bij de apotheek kopen of moet dat ergens online?

6. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ik heb er ook eens in de zoveel tijd last van... ik heb van de huisarts een zalfje met Lidocaïne erin gehad. Dat verdooft direct!!!
    Voelt een beetje koud aan zeg maar en de jeuk verdwijnt ook direct.
    Meestal zijn ze na een dag of 2 dan weg of voel ik ze niet meer...

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Geen idee of je ze tegenwoordig bij de apotheek kunt halen.. Even langs gaan en vragen. En anders online bestellen, is meestal zo binnen.. Tabletjes mag je trouwens gewoon oraal innemen hè, geen gedoe met het naar binnen werken down under waar je dan vaak al zo'n pijn hebt;)

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
  9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb ze gekregen tijdens/na de bevalling van de tweede. Ik heb toen direct van de verpleegkundige (lag 5 dagen in het ZH in Duitsland) een zalfje gekregen met lidocaïne en otrivin neusspray. De neusspray zorgt er voor dat het slijmvlies slinkt. en de zalf zorgt er voor dat het minder pijn doet.
    De eerste dag 'dubbel' dus eerst sprayen en daarna een gaasje met zalf er tegenaan leggen. De tweede om en om. En de derde dag voorzichtig met een platte vinger er tegen aan duwen om het terug op zn plek te krijgen.

Nu van tijd tot tijd idd met afvegen wat bloed. Verder niets meer, ook niet echt last. Al ben ik wel een beetje "bang" voord de bevalling straks.... of ik ze dan weer zal krijgen :$

10. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze helaas weer. Heb er al 2 operaties aan gehad (onder narcose omdat ze weg gesneden moesten worden) en 1x aan een scheurtje bij me anus. Nu weer een hele tros van onderen hangen :( Na de bevalling besloten er weer voor onder het mes te gaan want er komt een dag dat ze weg blijven hopenlijk ;)

11. mroos

mroos Niet meer actief

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou lees ik dat iemand er hee trossen heeft onderhangen.

Bij mij zit er echt niets! Zou ik dan niet eerder last hebben van een scheurtje ofzo?

13. Alita

Alita Niet meer actief

ik heb ze dus ook soms.......ik las laatst hier iets over...hoe heete dat nu ook alweer....ik ga effe zoeken...

14. Alita

Alita Niet meer actief

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou dat je het zegd!! dat vroeg ik me toen dus ook af

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kan zijn dat ze gewoon inwendig zitten dan. Dat is bij mij dus ook. Aan de buiten kant zie je niks, alleen op het moment dat ik ontlasting krijg voel ik er 1tje (nu niet dus) en volgens de chirurg zaten er 3. Hij kon niet zeggen van welke het bloed kwam, en hij heeft ook niks gezegd over een scheurtje oid. Nou heb ik daar ook niet naar gevraagd, dus ik weet niet of er iets zit.

Bedankt voor de link, trouwens, hij zit onder mijn favorieten... ;)

17. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik had na de bevalling enorme!!! Zelfs de kraamverzorgster schrok ervan (pfoe moet maar niet denken aan het beeld dat mijn man gehad heeft :).. Maar goed. Ik kreeg van de arts zalf met lidocaine.. Dit scheelde in de pijn.. Gelukkig heb ik er daarna nooit last meer van gehad!.

18. Alita

Alita Niet meer actief

ja:cool:.....maar ja hier is het nog niet zo erg dat ik naar de HA ga hiervoor...;)

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ohh...het klinkt wel ook zoals bij mij, wat daar staat. Maar ja...het klinkt allebei zo hetzelfde...en ik heb er misschien 1 keer in de 6/7 weken last van. Haha!

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bingo! Tijdens de zwangerschap gekregen en hij zit er nog steeds!

Deel Deze Pagina