Curanol heb ik ook als tip gekregen an de kraamhulp. Uitwendig zijn ze weg, maar ik weet dat ze er inwendig nog zijn. Wanneer ik naar de wc ben geweest zit er een hoop bloed bij, verder is het gelukkig niet pijnlijk Alleen in me kraamtijd, wat een hel, mijn man moest ze constant insmeren met curanol zelf mocht ik het niet ivm echtingen in de buurt. Sindsdien schaam ik me nergens meer voor bij hem! Haha
Hier ook gehad gelukkig zelf weet weg gegaan alleen een kloofje over gehouden die telkens weer open scheurt. Sarah, hier dus naar de dokter gegaan dacht ook dat ik ze had maar was een kloofje. Verschrikkelijk zeer kan dat ook doen tijdens de ontlasting. Heb zalf gekregen, daar ging het wel mee weg maar mag het nu niet gebruiken bij het zwanher worden dus dat is ff minder..
Na een operatie 2 jaar geleden kreeg ik voor het eerst last (tijdens mijn vakantie). Lokaal op vakantie daar zalf gekocht en het ging langzaam over. Vorig jaar na een tweede operatie kreeg ik opnieuw last. Aanleiding hiervan was dat de verpleging mij te lang op de po-stoel heeft laten persen om te plassen (!). Vervolgens kreeg ik als bijwerking van narcose obstipatie waardoor aambeien. Dit keer ging het niet over en ze gingen ook niet meer terug naar binnen. Eten aangepast, bewegen, niets hielp. Een maand later zat ik in het zkh voor elastiekjes behandeling. Na 24u kramp te hebben gehad in de endeldarm, was het over. Heb er bijna geen last meer van gehad. Het eten en drinken is voor mij echt van belang. Laat ik dit een keer voor wat het is, dan is het 2 dagen daarna foute boel en krijg ik weer "last". Eerder weer het irriterende gevoel. Hoppa smeren en niet te veel aan denken en dan gaat het weer over. Ik ben nu alleen wel bang wat het bij de zwangerschap(pen) gaat doen, maar hou het in de gaten.
Dat is voor mij idd ook heel belangrijk. Als ik een keer mijn 3 fijn volkoren boterhammetjes laat staan, heb ik gelijk de dag daarop last. Ik moet het dus echt vervangen door iets vergelijkbaars, dus voor mij geen witte broodjes/stokbroodjes meer maar de volkoren of meergranen variant. En niet teveel snoepen, scheelt ook heel veel al vind ik dat een lastige... Ik hou zo van die winegum achtige snoepjes...
had ze na de eerste bevalling maar o my god die deden ontzettend veel pijn! wat een helse weken waren dat en de huisarts wilde er niks aandoen. daarna gelukkig nooit meer last van gehad