Hoi hoi, kom net van het consultatiebureau. Ik vertel dat Thomas last heeft van maagzuur/opgeven (reflux) en ook dat hij nog steeds moeilijk poept (om de 3 of 4 dagen). Ze adviseert dus johannesbroodpitmeel. Geen verrassing natuurlijk. Maar nu heb ik het net gekocht en lees ik de verpakking nauwkeurig en zie ik dat er op staat dat het niet geschikt is voor pre- en dysmaturen.... Mijn vriend gaat straks de kinderarts bellen, want vind t toch een beetje vreemd dat de consulatiebureau-arts het wel adviseert... Trouwens ik hoorde dat Johannesbroodpitmeel laxerend kan werken maar ook juist stoppend.. (dat laatste moet ik natuulijk niet hebben!). Nu zei de consultatiebureau-arts dat het laxerend werkt als je het klaar maakt met water dat warmer is dan 70 graden. Ik heb toch niet zo'n vertrouwen in deze consultatiebureau-arts, dus heeft iemand hier ervaring mee? Thomas drinkt normaal uit de S-speen van difrax; heb nu maar een 1-2-3-speen gekocht, want de voeding zal wel een stuk dikker worden door die Johannesbroodpitmeel? Mocht die Johannesbroodpitmeel wel helpen tegen de reflux maar niet laxerend (of stoppend) werken dan moet ik iets anders verzinnen wat de ontlasting toch echt wat meer op gang gaat brengen. Maiskiemolie en roosvicee laxo al geprobeerd... Iemand ervaring met lactulose of andere middelen? Thanx!
wat een onzin. emani kreeg al Johannesbroodpitmeel in het ziekenhuis. ik gebruik het nu niet meer, want ze heeft geen last meer van spugen
Patrick kreeg in het ziekenhuis nog geen Johannesbroodpitmeel (nog geen klachten), maar kreeg het later voorgeschreven door de kinderarts van het ziekenhuis. Verder kun je (voor zover ik begrepen heb) na de uitgerekende datum spreken van een ex-prematuur. Lijkt mij dus geen probleem om te geven. Hier werkte het Johannesbroodpitmeel altijd redelijk laxerend, in het begin had hij echt spuitluiers. Later ging de ontlasting beter.
johannesbroodpitmeel mag gerust aan prematuren gegeven worden maar kan wel stoppend werken. wat ik doe bij mijn meiden is nutrilonar geven omdat het meel daar al in verwerkt is en doe 3xdaags 8 druppels venkelolie in hun fles tegen de verstopping en ze zijn der goed mee want zij kampte met verborgen reflux
Gebruik nutrilon omneo en 2 schepjes Johannesbroodpitmeel gaat nu goed met de reflux, de ontlasting soms wat minder. Coby is ex dysmatuur en ik gebruik al lang Johannesbroodpitmeel, kan geen kwaad volgens mij. Hier wordt de difrax opti fles met m speen gebruikt, gaat prima. Anita
mijn vriend heeft de KA gebeld, die kwam weer met een heel ander verhaal: ze wil eerst uitzoeken of de reflux een gevolg is van de obstipatie (gewoon te vol zitten), dus geen Johannesbroodpitmeel geven tegen de reflux. Ze wil dus eerst kijken wat we aan de obstipatie kunnen doen. We gaven al roosvicee laxo maar daar raakte hij zo snel aan gewend dat we er mee zijn gestopt.. Nu dus toch maar weer de laxo en als 1x per dag niet helpt opvoeren naar 2 keer. Als dat niet helpt was het voorstel tomatensap van Hero geven. Iemand daar wel eens van gehoord? En als dat dan ook niet werkt, dan pas aan medicijnen tegen obstipatie en reflux... Pffft dan zijn we wel weer een paar weken verder met een beetje uitproberen en aanklooien....
je kan gerust ook eens venkelolie proberen hoor want dit is volledig homeopathis en kan totaal geen kwaad voor babies en is veel beter ook dan vaselinestopjes ofzo te gebruiken want ze kunnen er geen luie darmen mee krijgen omdat ze toch nog zelf moeten drukken om te poepen. mijn meiden gingen ook maar 1x om de 2a3 dagen en nu gaan ze zo'n 3x per dag en vast geen diaree. ben echt wel content van dat product en het werkt. de venkelolie werkt ook krampen tegen dus het zijn 2 vliegen in één klap, raad het gewoon aan iedereen aan en ben zelf ook verzorgster op pediatrie dus ga natuurlijk niks aanbevelen zonder dat ik zelf zeker ben dat het niet schadelijk is
Nova heeft het ook gehad. Ook een moeilijke stoelgang en de KA schreef dat voor..... Dus lijkt me geen probleem om het te gebruiken. Ik las het destijds ook op de het pak maar als d eKA het voorschrijft zal het toch wel goed zijn. Had het wel nog een snagevraagd en het was geen probleem.....
Hier ook al Johannesbroodpitmeel in het ziekenhuis gehad, dus het is onzin dat prematuren het niet mogen hebben. Helaas werkte het hier erg verstoppend. We hebben erg lang zonnebloemolie door de voeding gedaan, maar toen dat niet meer hielp was de oplossing andere voeding (Omneo). Dat heeft supergoed geholpen! Teruggeven van melk kan inderdaad komen door verstopping.
We hebben toch maar besloten af te gaan op het advies van de kinderarts en niet op de adviezen van het consultatiebureau. De kinderarts kent Thomas veel beter... Mocht het allemaal niet werken kunnen we altijd nog aan de Johannesbroodpitmeel. Overigens de kinderarts zei niet dat het niet mag bij prematuren hoor, maar dat las ik zelf op de verpakking en ging toen twijfelen... eerst maar eens afwachten totdat hij geen last meer heeft van de vaccinaties, want mijn mannetje heeft een klein beetje koorts....
Nee, in Omneo zit geen Johannesbroodpitmeel, in Omneo zit zetmeel en extra vezels voor makkelijke vertering en ontlasting. Johannesbroodpitmeel zit wel in Friso Comfort.
Mijn jochie krijgt ook Johannesbroodpitmeel tegen spugen en hij heeft altijd dunne ontlasting. Ik lees tegenwoordig trouwens overal dat je venkel niet (meer) mag geven aan baby's, er zou (geloof ik ) een stofje in zitten wat ze niet goed kunnen afbreken... Hij was trouwens 4 weken te vroeg.