Een te dikke prematuur?

Discussie in 'Prematuur' gestart door ThunderAngel, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    thunder niet zitten hoor. maar ze kan haar hoofd mooi recht houden. en haar rug ook, wel met ondersteuning natuurlijk

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ thunder

Beetje zitten.. soms kan ze het en soms rolt ze om.

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    nee hoor thunder, Thomas kan ook nog niet zitten..., hoewel het wel z'n favo houding is, dus misschien dat ie het al snel zelf gaat proberen... ?
    ;)

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
  5. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    @Moon85:
    Wat een mooi meissie zeg! En wat is ze al gegroeid zeg.
    Ik moet ook maar eens snel Nova's foto's verversen want ze is inmiddels ook wel groter dan op de foto's.

Maar ook Nova begint nu pas te staan hoor en ze rolt heel de kamer door alleen kruipt ze nog niet maar zitten doet ze wel zelf...
    Zo doet elk kind het op zijn eigen manier toch?

6. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja maar ik vind het wel frappant dat sommige kinderen hier al een beetje zitten...zelfs op tijd geboren baby's doen dat nog niet op die termijn!

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ thunder

De ene is er sneller mee dan de andere.
    En ze hebben natuurlijk al meer prikkels in hun jonge leventje gehad.
    Wij hebben ook 1x per week fysio waar veel geoefend word en wat ik ook de rest van de week doe als ze niet komt.

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ moon: wat een grote meid al he? super schattig die filmpjes. Wij fotogrsferen ons suf, maar we hebben geen video-camera... Misschien toch maar eens kopen... ;)

9. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Ieder kind doet het op zijn eigen manier. Nova kruipt ook nog niet maar net hoorde ik van mijn vader dat de kleine van mijn stiefzus dus wel heel de kamer door kruip. En hij is wel optijd geboren en is nu 8 maanden. Nova zou gecorrigeerd 10 maanden zijn. Dan zou ze toch al moeten kruipen....Voor mij doet ze het heel goed en vergelijk haar liever niet met andere kindjes hoor want dan ga ik me dingen afvragen. Wij hadden eerst om de 3 maanden fysio en toen om de 2 weken om te oefenen met zitten en nu weer pas in april. De fysio vond dat ze het goed deed.
    Ik ben trots o d'r dat ze al zelf kan zitten en vanuit zitten gaat ze af en toe staan. En kruien tja wie weet maar zo is het ook goed....

10. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    moon wat een schatje. hahaha dat rollen is echt grappig. wat is ze al groot. echt om op te eten.

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ mary

Hihi wij doen het gewoon met de digi camera.

@ mj

Haha ja en nu begint ze steeds te giechelen dat is zo schattig!
    Zal is kijken of ik dat kan opnemen haha

12. prematuur

prematuur Lid

21 nov 2007
    18
    0
    0
    Hoi allemaal!

Ik reageer eigenlijk nooit in de topics, maar lees veel mee, erg fijn om jullie verhalen te lezen die zo herkenbaar zijn!

Onze zoon is geboren met 32+3 weken zwangerschap (1896 gram) en ik begin me langzaam zorgen te maken over zijn gewicht. Hij is nu bijna 5 maanden oud en weegt zo'n 7300 gram! Dat kan toch niet goed zijn om zo hard te groeien? Hij krijgt 5 flessen van 180+6 schepjes en drinkt de laatste voor 3/4 leeg. Niet teveel voeding toch? We gaan nu beginnen om de 5e fles te laten vervallen.
    Herkenbaar?

13. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    dat is een flinke vent. wat zegt de ka? prematuren maken wel een inhaalslag.

moon ik wacht op de giegels. vind ik altijd zo schattig. hier wel af en toe een kreetje tussen het lachen door

14. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ moon: ow ja... dat kan natuurlijk ook met de digi-camra.. ;) Hmm maar eens uitvissen hoe dat ook al weer moet..hihi

@ mj: hier af en toe ook kreetjes tussen het lachen door en soms lachen met geluid (beetje zo'n 'nurden'-lachje; we lachen ons helemaal suf! ;))

@ prematuur: dat gaat hard, maar een inhaalslag hoort er misschien wel bij? Ik moet morgen naar het CB (bah weer prikje, 3e keer...), dus ben benieuwd wat Thomas weegt. Ik gok op 5200 gr... Maar hij is dan ook ietsje jonger dan stijn

15. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn zoontje is geboren met 33 weken precies en woog 2000 gram.
    Toen hij bijna 5 maanden was woog hij 7.700 gram.
    Hij kreeg gewoon normale voeding niet meer en niet minder :rolleyes:

Gister zijn we naar het ziekenhuis geweest voor de 1 jaar contole, hij hoeft er niet meer terug te komen omdat alles gelukkig prima gaat!
    Nu weegt hij 12.580.
    Als je hem ziet zou je niet geloven dat hij prematuur was :D

En over de ontwikkelingen jullie hoeven er niet per se vanuit te gaan dat je kind een achterstand heeft hoor want bij mijn zoontje is dat absoluut niet het geval.
    Hij loopt zelfs voor op een kindje die met 38.5 weken is geboren (een vriendin van me heeft ook een zoontje ,Thyron is 4 dagen ouder), elk kind is gewoon anders de ene is sneller dan de ander.

Deel Deze Pagina