Ik moest ook gelijk aan een hangwieg denken, mits je plafond stevig genoeg is om deze aan te bevestigen natuurlijk..Daarbij is het natuulijk maar een tijdelijke oplossing, maar volgens mij kun je er sowieso een half jaar mee vooruit.. Hier even een link met veel verschillende wiegjes. Met een beetje googlen kom je er vast nog wel meer tegen.. HANGWIEG
Ach joh, wij wonen in een gelijkwaardige situatie, bedje en commode staan in de woonkamer en hebben niet eens een box... Ze slaapt niet slechter dan een andere baby volgens mij, en wij vinden het ook best... Onze slaapkamer is 6 m2, staat ons bed in en een kast, ons huis is totaal max 40 m2, en dat is inclusief schuur... Goed voorbeeld van dat het wel kan hoor Wij staan trouwens ook ingeschreven voor een groter huis, en hopen dat over een jaar te hebben
Ikea is altijd goed Mja je zou die kleding kast tog ook gewoon naar de woonkamer kunnen verhuizen? anders een slaapbank regelen voor jullie dan slapen jullie in de woonkamer.. en het bed opbergen ofzo. Dan de kleine op de slaapkamertje.
Een commode is niet eens echt nodig in feite... Bed,bank,tafel etc functioneerd ook prima als aankleed gelegenheid. Co-sleeper bespaard idd ruimte (misschien zels zoveel dat je je kast kun laten staan? En anders misschien planken boven je bed maken voor je kleding etc. En schaam je zeker niet meid. Je doet iig je best voor je kind en dat is iets wat tegenwoordig zeker niet altijd te zeggen is. Het komt vazelf groot hoor
Een commode is idd niet nodig,een aankleedkussen kan je ook even op tafel leggen.Wij woonden in een 2 kamer woning toen onze dochter geboren werd,maar een ledikant en commode pasten net. Overigens woon ik nu op een kamer en hiervoor zat ook een stel met 2 kleine kindjes.Toen de kraamhulp zag hoe ze woonden heeft ze maatschappelijk werk in geschakeld en binnen no time hadden ze een woning en hier in Almere krijg je echt niet zomaar urgentie,dus wie weet maken ze voor jullie ook een uitzondering. Succes met alles!
Nog een tip : kleinere woningbouwverenigingen hebben een kortere wachtlijst, als je je bij een grote inschrijft duurt de wachttijd al gauw 2 jaar. Ik sta ingschreven bij een kleinere woningbouw, en kan goedkoper en sneller straks een woning huren. Weet niet waar je woont maar kijk gewoon even op internet rond. Gemiddeld wachttijd van een kleinere woningbouvereniging is 3 tot 9 maand.
als je echt zoveel ruimte te kort heeft zou ik geen box nemen! eline ligt bijna nooit in der box! zet het bedje in de woonkamer (zet er eventueel wieltjes onder zodat je het naar de slaapkamer kan rijden savonds!) en ze kan in haar bedje ook prima spelen... en anders een speelkleed op de grond...? mijn commode gebruik ik bijna nooit alleen als ze uit bad komen. voor de rest verschoon ik ze meestal op de bank ofzo haha spullen heb ik allemaal, de helft gebruik ik niet lol
Wat 'n commode betreft, wij hebben er zo één: IKEA | Baby | Commodes & kinderverzorging | ANTILOP | Wandcommode
Als je een beetje handig bent ( of je kerel, of misschien iemand in de familie? ) kan je van een gewoon ledikantje wel een cosleeper maken. Dat heeft mijn man wel gedaan. Werkt fantastisch hoor!
Als je even googeld op 'co-sleeper maken' geeft dat verschillende hits, waar je denk ik wel mee uit de voeten kunt. Hier de link naar de bovenste: Hoe maak je zelf een co sleeper? | Huis en tuin: Doe het zelf Sowiezo levert googelen op co-sleeper veel hits! Vooral jezelf niet schamen hoor! Het is juist goed dat je jezelf daaroverheen hebt gezet en het bericht tocht gepost hebt, want volgens mij krijg je nu best wel tips die je kunnen helpen bij het vinden van de oplossing, die het best bij jouw situatie past! Alleen maar goed dus!
Wij hebben hier ook geen ruimte voor kledingkasten (hebben een inbouwkast in de slaapkamer, maar die is te klein voor ons tweeën) en hebben bij de action (bij de ikea hebben ze ze ook) van die plastic boxen met wieltjes eronder gehaald voor de kleding. Zijn er in verschillende maten, vind het ideaal! In dat geval kan misschien de kledingkast eruit en het bedje erin? Verder zou ik inderdaad geen box doen, maar een kleed op de grond en wieltjes onder het bedje, zodat je die naar de huiskamer kan rijden. Kan de kleine er evengoed bij zijn, maar scheelt een hoop ruimte. Wat je ook kan doen is ipv een box een campingbedje, die kan je makkelijk inklappen. Commode zou ik ook niet doen. Hier komt er een aankleedkussen op de wasmachine (die staat in de badkamer). Kleertjes komen in een inbouwkast op de babykamer, maar die zou je ook weer in een box onder het bed kunnen doen. Succes!
Wij hadden niet eens een slaapkamer toen ons zoontje kwam... Woonden met zijn 3en in een studiootje. Het is niet handig nee (alle babyspullen, inclusief kleding, zaten in 2 laatjes gepropt), maar met een beetje goede wil is het wel te doen.
Ik zou geen box nemen, je kindje kan ook prima op een kleedje op de grond spelen. Verder is een co sleeper erg handig en bespaart ruimte. Je zou inderdaad kunnen verschonen op de bank, dressoir of tafel. Maar hier zou ik persoonlijk niet voor kiezen. Als ik niet op de juiste hoogte verschoon/aankleed dan heb ik al snel rugpijn. Je hebt ook een inklapbare commode van de ikea...errug handig! IKEA | Baby | Commodes & kinderverzorging | SPOLING | Commode
Ik zou de kleine gewoon op de bank (waar je bij bent) omkleden. De rest van de spullen verdelen in jullie kledingkast. Hier hebben we de commode bijna niet gebruikt! Succes meid, het gaat goedkomen. zoveel ruimte heb je echt niet eens nodig!!!!
Op de bank met een handdoek eronder. haha, ik verschoon mijn oudste altijd nog zo! Vooralsnog geen strontvlekken hoor
Ik weet niet of jullie wat ruimte over hebben IN de kledingkast, maar je zou de helft van de kast kunnen inrichten voor je kindje. Met een uit/inklapbare (of schuifbare) plank die je dan als commode kan gebruiken. Een beetje als een computerkast. Als je klaar bent klap je de plank naar binnen, kastdeuren dicht en je ziet er niets meer van. Boven die plank in de kast zou je dan nog wat plankjes kunnen maken voor je babyspulletjes. Je kast moet dan wel redelijk ruim zijn (en misschien inderdaad wat kleding van jullie in wat kratten onder je bed ofzo). Veel succes en gaat echt wel goedkomen!
En die heb ik te koop. Vond dat ding makkelijk in de badkamer. Als een baby wat ouder is spetteren ze de hele kamer onder. Dus t badritueel verhuisde al snel naar de badkamer. Maar wilde niet met n natte baby rond gaan lopen, veel te koud. Dus deze commode was een uitkomst.
Heb ik een goedkoper idee, want die co sleepers zijn best duur. Wij hebben een gewoon wiegje gekocht en daar de zijkant uitgehaald. Een balkje daarvoor in de plaats en t geheel aan ons bed vast gemaakt. Heb er 6 maanden plezier van gehad en daarna verkocht op MP, dus al met al heeft t niet veel gekost. Realiseer je wel dat zo'n bedje maar een tijdelijke oplossing is, ooit zal de kleine naar een ledikantje moeten.