Hoi Meiden Aangezien mijn luteale fase maar 6 dagen duurt.....dus vanaf de dag van je eisprong totdat je ongi wordt vraag ik mij af wie heeft dit ook? Zijn jullie hiermee ook naar de huisarts geweest en vanaf wanneer?En wat werd hieraan gedaan?
Hoe weet je als ik vragen mag dat je luteale fase maar 6 dgn is? er staat bij je banner nog 3 dgn tot eisprong (je zit op dag 15 nu) dus je hebt een cyclus van gemiddeld 36 dgn?
mijn banner die klopt niet.........Ik temperatuur en gebruik ook ovulatietesten.En ik zit nu op dag 3 van de cylcus en nog 18 dagen volgens banner tot mijn eisprong
ja blijft dus lood om oud ijzer, net stond er nog 3 dng tot eisprong, is nu veranderd, je zit zeg je nu op dag 3 van je cyclus, en nog 15 dgn tot je eisprong dus wat ik je net al vroeg heb je dan een gemiddelde cyclus van 36 dg? en hoe weet je dat je luteale fase maar 6 dgn zou zijn? groetjes smoekie
Ik heb een cylcus van 31 dagen krijg op dag 25 me eisprong en word op dag 31 ongi.raar dat jij di ebanner anders ziet want hier staat ie heel de tijd hetzelfde
misschien heeft ze verkeerd gekeken? maar dat kan toch dat je een korte luteale fase hebt? ik weet nog dat ik een keer een cyclus van 34 dagen had en ik op dag 18 met ovutesten nog niet eens een eisprong had getest... maar ja dat was eenmalig... leanne hoe is het verder met je?
Smoekie, Leanne tempt en gebruikt ovutesten ze is net weer ongi geworden vrijdag/zaterdag en haar ei komt 6/7 dagen voor d'r ongi (kon ze zien, en wij dus ook op het tempforum, dmv ovutesten en tempen). Wij denken dat dat te kort is om een goede innesteling te krijgen.
ok dan snap ik het een beetje me2.... (banner zie ik hier staan alszijnde dag 3 van de cyclus en nog 15 dgn tot eisprong dus) ik weet niet of het doorgaans zo is met je temp kaartje en je ovu testen ,dat je 6 dgn na je eitje ongesteld wordt, maar als je dat iedere keer hebt zou ik toch eens een keer naar de ha gaan meid...is het een eenmalig iets tja ik weet wel dat het niet altijd iets zegt als je een korte fase hebt, want veel vrouwen hebben een late eisprong worden ongesteld maar blijken toch zwanger te zijn.... succes in ieder geval meid
dat bedoelde ik dus.en ja dat denk ik trouwens ook.dus ik kijk het deze cylcus aan en dan naar de HA.Trouwens Kim ik heb je een PB gestuurd
ik heb het nu ook na mijn laatste miskraam.. ik had daarvoor altijd een luteale fase van 13 of 14 dagen en sinds mijn miskraam eerst 12 toen 10 toen 8 en ben dus benieuwd wat het deze mnd word.. als het deze mnd niet langer is dan de laatste keer dan ga in naar de dok..
Hai, Ik heb ook een korte luteale fase van 8/9 of maximaal 10 dagen en ik ben ermee naar de HA gegaan. Hij zegt dat dit helemaal niet erg is. Ieder vrouwenlichaam is anders en als het ei bevrucht wordt gebeurt dat toch rond je eisprong en dat heeft niks met de lengte van je luteale fase te maken. Ik heb deze vraag ook op het forum hier stel je vraag aan de verloskundige gesteld en zij gaf mij hetzelfde antwoord als mijn HA. Als je het niet vertrouwd en je wilt nu nog niet nar de HA dan zou ik gewoon op deze site gaan naar het forum stel je vraag aan de verloskundige en dan krijg je van een deskundig iemand antwoord. Veel succes Nataly
Ik had al bij tempkaartjes gereageerd... Een kennis had dit ook, 6 dagen na eisprong ongi. Dit wist ze dmv ovutesten. Dit was volgens de gynaecoloog tekort voor een evt bevrucht eitje om goed te kunnen nestelen. Het kwam zeg maar met de ongi mee. Zij heeft toen puregon moeten spuiten waardoor luteale fase met een dag of 5 verlengd werd. Zij is toen uiteindelijk na 2 jaar zwanger geworden...
Is de lutaele fase je vruchtbare periode? Waarom kan in die paar dagen geen goede innesteling plaatsvinden dan? Ik bedoel: als er een bevruchte eicel aan de baarmoederwand kleeft dan wordt je normaliter niet meer ongesteld, toch?
freewilly.. je bevruchte eicel doet er ongveer 4/5 dagen over om in je baarmoeder te komen daar rust het eerst 2 dagen (en delen) en pas rond dag 7 gaat het nestelen.. als jij na 6 dagen na je ei al ongesteld word.. dan redt je dat niet..
Ik heb PCO en luteale insufficientie. Maar of dit door de eisprongopwekkende hormonen komt, of het gewoon in mijn 'systeem' zit is nog onduidelijk. Ik krijg Pregnyl om een eisprong op te wekken, dit verlengd ook de luteale fase. Zonder Pregnyl werd ik 4-5 dagen na mn eisrpong ongi, met Pregnyl zit er 10 dagen tussen. Dit is nog aan de korte kant dus vanaf vlgde maand krijg ik extra progesteron.. Ben benieuwd.. Marjo