sinds een aantal weken heb ik klachten in de onderbuik. Ondertussen ben ik meerdere malen bij de huisarts geweest. nu heb ik een tijdje terug (na de eisprong) een heel klein beetje bruinig slijm gehad. afgelopen weekend moest ik ongesteld worden(zaterdag), maar woensdag werd ik ongesteld. ik balen natuurlijk. maar donderdag was het zo goed als weg en het bloed wat ik had gehad die dag was te verwaarlozen. ik weer naar de huisarts. nou zei de huisarts dat je ook weinig zwangerschapshormoon aan kunt maken zodat je lichaam al de hormonen op maakt en je er via de urine niet achter kunt komen of je zwanger bent. ook was het een mogelijkheid dat het geen ongesteldheid was. om er zeker van te zijn heb ik aankomende week een echo om te kijken of ik zwanger ben en zo niet waar dan de klachten van daan komen. is er iemand die dit herkend of weet iemand of het kan dat je lichaam te weinig hormonen aan maakt. ik hoop iets van jullie te horen.
Ponnetje heeft het onlangs gehad. Zij had negatieve testen en wel een positieve bloedtest. Blijkt dus dat er vrouwen zijn die het hCG hormoon helemaal opmaken en niet uitplassen.
volgens moeders voor moeders dan he (volgens ponnetje) maar volgens de gyn en adviseuse van moeders voor moeders kan dat niet...er komt na een aantal weken echt een moment dat je hcg aanmaakt... kan zijn dat je wat later positief test maar tegen een week of 7 nee dat is zeer zeer onwaarschijnlijk.... succes
Zeer onwaarschijnlijk, maar het zou dan toch wel kunnen. Kijk naar ponnetje. Daar is het dus wel bij gebeurd. Misschien een vraag voor de VK?
Ik was een week overtijd en de test gaf niks aan. Pas een halve week later kwam er licht een streepje. En 2 weken overtijd was het duidelijk te zien. Ik dacht ook ongesteld te zijn geweest. maar achteraf goed nadenkent kwam ik er achter dat ik helemaal geen helder bloed had gehad. En dus alleenmaar oud bloed. En het was ook na 1.5 dag weer weg. Zeer verrast dus...toen ik toch zwanger bleek te zijn.
sorry smoekie, maar er zijn zat voorbeelden waar vrouwen niet positief testen en wel zwanger zijn. mijn beste vriendin, notabene zwanger van een tweeling heeft pas na 10 weken positief getest...... weken daarvoor maar steeds negatief. Mijn zus heeft pas met 9 weken positief getest. dus het kan wel degelijk.
daarnaast is er het ziektebeeld fibromyalgie. daar is het bij 4 van de 5 vrouwen het geval dat ze nooit positief testen. het is eerder uitzondering als regel maar het is niet onmogelijk.