Hallo Ik ben bijna 40 weken zwanger (joepie!) maar sinds woensdag is mijn zoontje erg rustig, voel hem wel maar niet zoals normaal. Ik weet wel dat hij nu natuurlijk bijna geen ruimte meer heeft, maar toch..twijfels... Ik wil ook niet steeds mn verloskundige bellen, want rond 36 weken was dit hetzelfde en was er niets aan de hand kreeg toen een ctg en echo. Ben donderdag nog bij de vk geweest en ze zei al, je moet m wel zoveel keer per dag voelen en als dit zo blijft, wil ik dat je een ctg laat maken. Ik voel hem wel maar vaag/zacht, zo af en toe een schuifje. Bovendien is mn oudste ook flink ziek dus ja die laat je liever ook niet bij de oppas, dus had gezegd ik kijk het wel eventjes aan. Komt dit gewoon door de aankomende bevalling ofzo? Of moet ik toch de vk even bellen? Voel me altijd zo'n zeikerd om te bellen
Meid, ik zou gewoon even lekker bellen! Ik heb dat ook nog gedaan op het eind van mn eerste zwangerschap. Inderdaad gewoon een ctg laten maken (en 3 dagen later was ze inderdaad geboren). Maar ik zou het gewoon doen als ik jou was, al is het maar om je gerust te stellen. Gewoon die oppas bellen, je oudste red het echt wel...het gaat nu ook om jouw gezondheid en gerustheid! Ik kom wel even oppassen, woon toch in de buurt (Den Hoorn).
Als je ongerust bent, moet je natuurlijk wel bellen. Je bent geen zeikerd hoor, waar zijn de VK's anders voor? Gewoon bellen, want het is belangrijk dat jij gerust bent en weet dat alles goed gaat met de baby. Ik voel mn baby gewoon voldoende bewegen af en toe wat geschuif maar ook wat stompjes hier en daar maar dat komt nu heel zelden voor. Het is sowieso normaal dat ze nu wat minder bewegen dan voorheen, ze hebben bijna geen bewegingsvrijheid daar binnen, zo klein is het allemaal geworden!
Ik vraag me ook wel eens af hoe de baby is voor de bevalling. Is hij dat rustiger dan normaal.. Maar gewoon even bellen inderdaad, ze vinden je vast geen zeikerd
Bedankt voor de reactie meiden! Morgen ben ik uitgerekend, dus ben heel benieuwd. Ik kijk het vandaag nog even aan (krijg net een flinke duw op mn blaas haha) en anders bel ik morgenochtend gelijk de vk even op.
ik vind dit dus ook heel eng. ik loop al 2 keer in de week op controle vanwege wat bloeddruk problemen enzo. en de gyn zegt dan ook steeds als je veranderingen merkt of minder leven voelt moet je bellen. dan denk ik, leuk je maakt me doodzenuwachtig. ik voel hem ook minder dan pak hem beet 5 weken geleden en dan denk ik komt dat omdat hij geen ruimte meer heeft, want bij de controle van woensdag en vrijdag was alles nog goed. of moet ik dan toch gaan bellen. ik vind het zo moeilijk. ik kan slecht 7 weken elke keer gaan bellen. hoe kan ik nu weten wanneer het "te weinig" is. jij succes met je laatste loodjes. hopelijk dient ukkpuk zich snel aan
Ja precies dat heb ik ook, wat is veel en wat is weinig...heel irritant die twijfel. Sinds vanmorgen laat ie zich overigens weer voelen hoor, mn buik schiet zo omhoog haha Heb sinds gistermiddag 1500 ook harde buiken, afgelopen nacht niks, en vanmorgen begonnen ze weer...ben benieuwd!
Bij mij was het (denk ik achteraf) een teken dat de bevalling ging beginnen. Voelde de baby hele dag niet en s avonds had ik weeen. MAAR er wordt altijd gewaarschuwd dat je moet bellen als je de baby aan het eind niet meer voelt. heb ik ook gedaan, ctg en echo gehad die dag en gelukkig was alles goed. Ik zou zeker geen risico nemen en direct bellen.Je vergeeft het jezelf niet als het achteraf toch nodig was geweest. Veel succes!