Misschien een domme vraag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joosie, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Misschien een domme vraag, maar wat houdt nou precies die ovulatietesten in? Ik kom er nog niet helemaal achter, jah dat je weet wanneer je vruchtbaar bent..maar dat weet je toch ook met de calculator?
    Wat voor meer waarde hebben die testen dan?

Alvast bedankt

2. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Hey Josie,

Helemaal niet dom. Die meten de LH in je urine, en als die piek gevonden is nadert je ei heel snel. De ovu-test geeft dus meer zekerheid over je ei dan een calculator.

Zie volgende tekst:

Het gebruik van ovulatietesten om zo je eisprong te bepalen is een zeer betrouwbare en veel gebruikte methode. LH (luteïniserend hormoon) wordt door de hersenen aangemaakt en zorgt voor de stimulatie van de eisprong. De eisprong (ovulatie) is het moment waarop de eicel door de eierstok losgelaten wordt. Na de eisprong moet de eicel binnen 24 tot 36 uur bevrucht worden door een zaadcel. Om meer inzicht te krijgen in je meest vruchtbare dagen kun je een ovulatietest gebruiken. Ongeveer 24 tot 36 uur voor de eisprong, neemt de hoeveelheid LH in de urine toe. Door deze stijging te meten en daarna gemeenschap te hebben kun je de kans op een zwangerschap vergroten

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Die calculator neemt precies het midden van je cyclus. Da's dus een theoretische datum. Die testen meten de LH hormoonwaarde in je urine. Als je vruchtbaar bent, piekt je LH waarde. Dan weet je dus zeker dat je vruchtbaar bent. Vandaar. :D

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Zo'n calculator gaat uit van het gemiddelde: die gaat er vanuit dat je zo'n 14 dagen voor je nieuwe menstruatie je ei zult gaan hebben. Heel erg leuk als je een voorbeeld cyclus hebt, maar bij een rot cyclus zoals die van mij gaat dat dus niet op.

Een ovulatietest spoort de LH piek (eisprong hormoon) op en geeft dan dus aan dat je dan binnen 24 tot 48 uur je eisprong zult hebben.

Als je een regelmatige cyclus hebt hoef je die niet perse te gebruiken, of wanneer je je eisprong voelt, maar als je geen idee hebt wanneer je je ei hebt, is het wel een handig middel.

Vertrouw nooit alleen op die calculator ;)

5. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Ok..dankjewel..
    dus wanneer je die piek hebt zou je dus eigenlijk moeten klussen als ik het goed begrijp..

waar koop je die testen dan? en wat kosten ze?

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoe lang ben je al bezig?
    En hoelang is je cylcus?

Mijn tip: eerst die dingen niet kopen maar gewoon lekker gaan vrijen! Mocht je na een aantal maanden nog niet zwanger zijn, dan kun je die test eens doen om te kijken of je wel steeds op de goede momenten hebt gevreeen. Maar ik zou als het nu pas je eerste ronde is, echt nog niet met die dingen gaan starten!

Overigs, bij de kruidvat verkopen ze die testen van de duurdere merken, maar ook van hun eigen merk (paarse verpakking). Van hun eigen merk is het 5 testjes voor 9.95.

7. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Je kunt ze op verschillende sites kopen: sensitest.nl enz.

Als je ze koopt en voor het eerst gaat gebruiken kun je het beste ongeveer 7 dagen na je eerste menstruatiedag beginnen met testen en om de dag klussen. Als je de LH piek gevonden hebt (de testlijn is even donker of donkerder dan de controlelijn) kan je ei elk moment komen en kun je beter die dagen wat meer klussen.

Als ik het niet helemaal goed heb uitgelegd kunnen jullie mij verbeteren..

8. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    we zijn gestopt eind aug 08.

5 testjes..dus dat is 5 maand...
    hmmm..nog best wel prijzig toch?
    want zit het nog niet op de piek, dan moet je met een paar dagen weer testen toch?

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Je hebt per cyclus meerdere ovulatietesten nodig. ik was toen bij het kruidvat gaan informeren, maar je kunt ze idd het best op internet bestellen. Die van Clearblue kosten 32 euro voor 7 testen ! Ik had die testen van matcare. Ze hebben daar vaak aanbiedingen van 15 testen voor 20 euro of zo.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je begint met testen bij een 28 daagse cyclus op dag 11, en dan elke dag tot dat je je ei hebt gevonden. Waarschijnlijk zul je dan je ei op dag 14 vinden.

Eind augustus... Wij een maandje eerder :( maar hoefde niet meer te ontpillen, want daar was ik allang mee gestopt! :)
    Hoop dat je snel zwanger wordt!

11. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    pff...ok...kan aan mij liggen maar ik vind dat nog wel prijzig..ik denk dat we het zo nog ff door proberen..en goed blijven vrijen..
    wil het dan niet dan kan ik dat altijd nog doen

In ieder geval bedankt

12. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Joosie, kijk even op sensitest.nl

Hier een vb:

http://www.sensitest.nl/index.php?p=PRO ... n-pakket-4

24 stuks voor 15 euro. maar het kan ook goedkoper. Kijk bij de paketten, ook op andere sites, vergelijk en bestel dan de goedkoopste. De eerste maand heb je er denk ik max 7 nodig. Elke dag 1tje tot je de LH piek meet.

Deel Deze Pagina