Het is weer tijd voor de jaarlijkse controle voor de tandjes... Joepie.. Nou zijn wij opzoek gegaan naar een andere tandarts omdat de huidige tandarts in onze ogen hun werk niet goed doen (door de veranderingen zijn er meerdere tandartsen). Er word niet naar je geluisterd en je moet maar kijken hoe je het doet, maar het liefst doen ze wel de meest onnodige behandelingen, zoals schoonmaken van de tanden, waar je dan weer 20 euro voor neer mag leggen.. Vraag je of het nodig was, krijg je het antwoors nee eigenlijk niet maar voor de zekerheid maar... Nou ja, dat terzijde.. Belde ik net een andere praktijk op en de assistente vroeg met hoeveel personen wij over wilde komen, waarop ik antwoordde met 3 personen, 2 volwassene en een jongentje van 16 maanden. Nu zegt zij dat ons zoontje dus nog niet naar de tandarts hoeft. Hou oud waren jullie kindjes toen ze naar de tandarts gingen? Hij heeft toch tandjes? Alvast bedankt voor het lezen!
Bij mijn kids werd voordat ze 2 waren ook al gekeken naar de tandjes. En dan gewoon even speels tandjes tellen. Vanaf 2 op de stoel (bij papa of mama op schoot) en dan meer kijken ook. Mijn jonste wilde vorige maand zijn mond niet open doen, hahaha.
Ons zoontje is 3 en heb paar weken terug nog gevraagd aan de tandarts. En zij zegt pas tegen 4 jaar dat hij op controle moet gaan. Wel goed poetsen ondertussen en als hij tandpijn krijgt wel langsgaan.
Onze dochter was een maand of 20 toen we de halfjaarlijkse controle hadden. De tandarts keek ook even vluchtig in haar mondje en in die van 'aap'. Hij deed dat op een hele leuke en speelse manier. De volgende keer dat we moeten gaat ze gewoon weer mee.
Ze waren nog geen half jaar en toen gingen ze al gewoon mee omdat ik moest. Vanaf 1 jaar mochten ze ook op de stoel als ze dat wilden gewoon allemaal speels. Maar vanaf 3 jaar is het echt even nakijken en wordt het ook in rekening gebracht bij de verzekeraar.
Onze oudste ging voor het eerst met ruim 3 jaar.De middelste met 1,5 jaar maar dat kwam omdat ze een rare verkleuring op één van haar melktandjes had zitten en dat wilde ik even laten zien.