een tevreden baby...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chilleke, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Nee is ook niet zo volgens mij. Ik begon erover. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat het andersom is. Dat jongens makkelijker zijn.:D Volgens mij zijn dat allemaal bakerpraatjes en is daar niet echt iets stelligs over te zeggen. Ik denk dat temperament een belangrijkere factor is dan geslacht.

Ook is het begrip makkelijk en tevreden heel relatief. Wat de een makkelijk vindt vind de ander misschien niet eens heel makkelijk. Het is maar net wat je gewend bent. Ook daarin verschilt het temperament van de ouders.

2. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Tsja je bent moeder van 2 kleine kinderen je zal het echt wel weten denk ik dan haha.:D;) Oh ook het laatste wat ik erover zeg.;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja weet je, alles wat met een kind gebeurt is 'eigen keus' van de ouders, en dat is vooral ook hun eigen keus, en hun eigen verantwoordelijkheid, en dat moeten ze ook vooral zelf weten, want zij zijn verantwoordelijk voor hun kind.
    En dan kan het om van alles en nog wat gaan, Zeeman of Vingino, borst of fles, kdv of thuis, autostoeltje of op schoot, wel of niet roken in huis, ang haar of kort haar, winterjas of wagenzak, noem maar op.
    Maar het feit dat iemand een keuze maakt voor haar kind wil nog niet zeggen dat die keuze een aanrader is voor anderen. Daar gaat het me om.

Waar nog bij komt, een rustig kind is hoogstwaarschijnlijk ook rustig zonder rijstebloem en met gewoon een nachtvoeding. Het is een kwestie van aanleg en karakter. En als je er mee gezegend bent: geniet ervan!

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier ook een makkelijk mannetje van 5 maanden.

Slaapt goed en de hele nacht door. Geniet van aandacht en knuffelen. Brabbelt lekker tegen ons en het lachen staat hem altijd nader dan het huilen.

Bij verjaardagen zeggen vrienden altijd "dit is echt de tofste baby die ik ken, hij huilt nooit!" Nu huilt hij natuurlijk ook wel eens maar als hij huilt om niets dan is dat ook zo weer over.

Heerlijk zo'n "makkelijke" baby :).
    Ben benieuwd naar de tijd die hierna komt, als baby waren wij ook makkelijk maar werden echte dwarskoppen haha.

5. Es85

Es85 Niet meer actief

Hier ook een makkelijk meisje! Zoon was al makkelijk, maar mijn meisje is altijd supertevreden en inderdaad ook geen grote drinker. Heerlijk vind ik het!

Ennuh, jammer weer van die onnodige niet gevraagde discussies! Laat iedereen toch lekker haar eigen kind volgen!
    TS heerlijk dat je kindje het zo goed doet! Relaxte mama is vaak ook een relaxt kind en andersom!

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Van wanneer is je zoon? Hier ook uit 2010 grappig!

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hebben julie ook soms dat jullie jullie schuldig voelen tegenover andere moeders wat moeilijke periodes meemaken?
    Nou, schuldig is een groot woord. Ik kan het niet goed omschrijven.

Sprongetjes? Die ken ik niet. Soms doet hij een dagje moeilijk en dan denk ik van "ooo zou hij in een sprongetje zitten?" En de dag erna is alles weer normaal, of zelfs het slaapje erna
    Bijna alle baby's van 8 maanden maken een gigantische sprong, ik merk nog steeds niks. Hij slaapt nu overdag minder dus vraag ik me af of hij nu in een sprongetje zit maar hij doet nog heel vrolijk. Dus ik weet het niet zeker. Misschien komt het nog.

Ik herinner me maar 1 sprongetje goed, rond de 3 maanden was hij een weekje uit zijn doen.

Tandjes, niet veel van gemerkt, als ik dacht dat hij pijn had smeerde ik dentidox op zijn tandvlees en het was goed

Ik heb wel een baby met een moeilijke start maar zelfs toen was hij rustig en huilde hij niet.

Maar als ik dan die verhalen lees dan vind je het echt zielig voor anderen maar je kan er niet echt over meepraten want je kent het niet, ik heb die dingen nooit meegemaakt. Je kan geen raad geven, niet helpen en dan als ik eens iets heb dan kan iedereen mij wel helpen want anderen maken dit allemaal wel mee.
    Moeilijk te omschijven maar dan voel ik me schuldig :)

Ach misschien is het allemaal stilte voor de storm en komt er dadelijk een gigantische sprong aan maar ik geloof er niet meer zo in.

Langs de andere kant is bolleke wel wat langzamer dan de gemiddelde baby, ietsje langzamer, hij is heel rustig, kan lekker goed spelen maar hij durft zelf niet op ontdekkingstocht te gaan want hij vind alles goed zoals het is

Degenen die echte sprongen en moeilijke periodes meemaken die lijken wel iets sneller te zijn.

Wel heeft hij ook een hele lange tijd gehad dat hij zijn melk slecht dronk, zo slecht dat ik een beetje in paniek was maar buiten de eerste 2 weken en die melk kan ik me helemaal niks moeilijks voorstellen

Maar ik heb niet te klagen.

Maar herkennen jullie dit?

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#68 MMarianne, 18 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2013
    Hij is wel eens een dagje hangeriger dan anders of slaapt nog meer dan anders, dat is dan dus een "sprong"....rond de 14 maanden was er wel wat gaande maar zelfs dan was ie nog makkelijk....tandjes/kiezen, zie het aan de dunnere poepluiers dat er wat in de mond gebeurd....buiten een verkoudheidje om is ie nog nooit ziek geweest....kunnen 'm overal mee naartoe nemen....'s morgens blijft ie rustig in bed wachten tot ie gehaald wordt....z'n ontwikkeling gaat keurig volgens het boekje (met praten wat sneller, met lopen wat langzamer maar alles binnen de 'lijntjes')....sliep met een week of 8 al door en sindsdien geen gebroken nacht gehad....er zit ook heus wel een kop op hoor maar zelfs z'n driftbuien stellen niet veel voor....

Nou zit ik, op dit gebied, ook niet snel met m'n handen in het haar...pas me heel makkelijk aan aan de omstandigheden en leef niet in 'sprongetjes'....opgroeien is gewoon één grote sprong met verschillende fases....heb een vriendin die wel in sprongetjes leeft en vrij snel in de stress schiet dus wat iemand eerder ook al zei, wat de één makkelijk vindt kan een ander ook wel heel anders ervaren...

Maarre herkenbaar dus @Sydneys :D:)

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik kan alleen maar zeggen: JALOERS!! geniet er lekker van meiden, hier ook zon wervelwindje en ook nog eens de hele avond en 4 keer per nacht wakker, tja..

10. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ook voor mij het laatste wat ik er over zeg hoor...
    Waar het mij om gaat (waarom ik een beetje uit mn slof schoot, nog steeds niet persoonlijk tegen jou hoor!!!) is het feit dat er ongevraagd advies word gegeven. Ts vroeg er niet om, dus waarom de opmerking plaatsen. Daarnaast zijn niet alle moeders die hier lezen makke schapen. Ze snappen heus wel dat een kindje niet rustig wordt van rijstebloem. Waardoor deze hele discussie in feite nutteloos is. Ik denk dat we met zn allen meer moeten focussen op de vraag van de ts (niet alleen in dit topic, maar kom het vaker tegen) en niet zo veel ongevraagd advies over voeding geven. Moeders maken een bewuste keuze om iets wel of niet te doen. Laat ze lekker en geef er geen ongevraagd advies over. En als je dat toch perse wilt doen, stuur dan een pbtje ofzo... En nogmaals, bedoel het echt niet persoonlijk hoor, meer in het algemeen.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook een heerlijke rustige baby, na 2 drukteschoppers. Hij slaapt niet veel, maar vermaakt zich overdag prima. En hij krijgt nog minstens 3 nachtvoedingen, haha, ook al is ie al 8 maanden.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Onze dochter was ook zo'n heerlijk makkelijk meisje, nog steeds trouwens! En nee, er is helemaal niks mis met haar. Mama geniet en de kleine meid geniet. Ze sliep overigens ook al heel snel door. Ik zie het zo, doordat ik mijn nachtrust had, was ik een veel leukere, relaxte mama en ik denk en meer oudere moeders/oma's denken dat ook, dat ik daar nu de vruchten van pluk. Een kind dat honger heeft meld zich echt wel!

Deel Deze Pagina