Een 'thuisblijfmoeder' mag niet zeggen: ik ben toe aan vakantie...(?!)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sheila82, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    oh ja die ken ik ook idd......achterlijk toch!

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook altijd heb gevonden dat thuisblijfmoeders altijd wel een soort vakantie hebben. Met dit weer lekker bij het badje zitten, een beetje boodschapjes doen en de hele week de tijd om het huishouden te doen.

Nu met 2 kinderen ben ik maar wat blij dat ik 3 dagen werk, dat is heerlijk de tijd voor mezelf en mijn sociale contacten.
    Op de dagen dat ik thuis ben word ik veel moeier en vind ik veel zwaarder, dus ik kan me voorstellen dat je aan vakantie toe bent, maar je eigen tijd indelen blijft natuurlijk wel erg fijn

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Dat is het zeker hoor! Alleen met kleine kindjes gebeuren zulke dinge juist niet. Als ik iets in mn hoofd heb dan doet Mila nét even anders qua slaapje ofzo en hoppa hele indeling weer op de schop...

(vb: Net nog... gister sliep ze 3 keer een dik uur, vandaag wil ik graag even weg naar vriendin en dacht dus na het eten slaapt ze wel een uurtje zodat ze het volhoud tot aan het eten toe.... gaat ze dus niet slapen... Weet ik zeker dat ik straks een moe en jengelig kindje mee heb daarheen en dan kun je toch niet even lekker gaan zitten kletsen, heeft geen zin om dan te gaan eigenlijk..... Miss toch maar afezeggen....)

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    eigen tijd indelen? Met een kleintje lukt dat niet hoor.
    Ik schik me naar zijn schema.
    En de tijden van school van dochterlief.

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Die hadden hele tijd geleden naar Oprah moeten kijken, was uit onderzoek gebleken dat thuismoeders de zwaarste baan ter wereld hebben!
    Beetje jammer van hun reacties zeg.. Ik herken het wel, ik werk 16 uur per week en de andere dagen doe ik het huishouden etc.
    Krijg ook vaak te horen, ja maar jij werkt maar 16 uur dus wat zeur je..
    Erg gemeen, maar ze zullen het toch nooit snappen dus probeer me er niks meer van aan te trekken.
    Wel is het zo bij ons dat mijn moeder 1 dag oppast en als ik die dag bijv vrij ben of een paar uur, dan vind mijn moeder dat ik hem meteen gewoon moet ophalen. Terwijl ik soms echt wens dat ik die paar uurtjes dan kon gebruiken voor de kapper of weet ik t wat..
    Maargoed, helaas pindakaas die discussie win ik nooit omdat zij van andere generatie is. Op de andere dag gaat hij naar kdv maar die dag kan ik nooit vrijnemen tussendoor op het werk.

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mensen hebben altijd te oordelen over situaties waar ze niets vanaf weten. Niks vaan aantrekken.
    Net alsof jij thuis de hele dag op de bank zit. De kinderen zorgen wel voor zichzelf en het huishouden gaat ook vanzelf?!
    Ik moet zeggen dat ik de dagen dat ik alleen thuis ben ook vermoeiend vind. Ben soms blij als frummel 's avonds in bed ligt. En dan slaapt hij meestal nog gewoon door ook.

En trouwens, is vakantie ook niet even wegkunnen van de dagelijkse rompslomp? Even lekker niet hoeven en lekker relaxen, daar heeft toch iedereen behoefte aan?

Je hebt groot gelijk meid dat je behoefte hebt aan vakantie.

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Moet ik wel zeggen dat ik vind dat ik nooit vakantie heb.
    Ook al zijn we weg, zorg ik voor het huishouden, koken, etc etc en voor de kids voor 90%.....dus nee ik ben altijd bezig.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nou ja, ik ben thuisblijfmoeder van 1 kindje ( nog) en ik vind het juist helemaal niet zwaar. Nu is mijn kind ook wel erg makkelijk ( slaapt uit, speelt het liefst alleen et cetera)

Ik vind vrouwen die deeltijdwerken altijd erg bewonderenswaardig. Die doen alles dubbelop. En het huishouden en de kids.

Nee doe mij maar of fulltime werken of thuisblijven.

Maar ook thuisblijfmoeders verdienen vakantie. Net als iedereen.

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    dan moet je die van mij eens lenen hihi ;)

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben ook een thuisblijfmoeder. En daar geniet ik heerlijk van. Mijn kinderen zijn dan ook al wat ouder en doen al veel zelfstandig.

Ik heb ook zin in vakantie. Maar om de reden dat we dan als gezin een hele week samen zijn.

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik herken het ook, ik werk maar 24uur (tot juni had ik ouderschapsverlof en werkte ik 16uur, maar dat was de laatste maanden steeds 1dag per week) en dan kon ik het niet zwaar hebben.
    zei het gister nog tegen mijn vriend, die is 3maanden weg en 3maanden thuis voor zijn werk. (hij is maandag thuis gekomen na 4maanden weg te zijn geweest) zelfs aan hem moet ik af en toe uitleggen dat ik echt wel meer doe dan dat mensen denken.
    en nu hij thuis is heb ik een klein beetje vakantie, want hij helpt overal mee (ook deels huishouden)
    maar dan vragen mensen weer waarom ik niet meer ga werken als hij thuis is, dat kan toch makkelijk. (ja dat kan, maar ik wil het niet)

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    gelijk heb je hoor

13. Seth

Seth Niet meer actief

Vakantie.... ach binnenkort verlof....

Ben ik mn peuter alle huishoudelijke taken aan t inwerken...en de zorg voor zn zusje.... zodat ik binnenkort met zwangerschapsverlof kan.... :D

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    :D die Seth!!

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113

:D ja dat moet ik ook maar eens doen.

Ze kan al zelf op de wc klimmen. Oma heeft haar laatst geleerd om koffie te zetten met de Senseo. ;)

16. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.278
    113
    Centrum België

Heu, wanneer doen FT mama's dan alles? Komt er ook allemaal maar bij hoor boodschappen, was, strijk.. Keertje naar de kapper of vriendin of wat dan ook: lekker alles in het weekend proppen...
    (maar denk dat je doelde op het feit dat FT mama's kun kind kwijt zijn op het KDV?)

Anyway, wil geen TBM - HT - FT discussie uitlokken. Maar idd, zelfs als je vakantie hebt terwijl je thuis bent, blijft alles doorlopen en blijf je het hh runnen. Lekker aan een zwembadje of het strand is nét iets anders!

Dus dames, ieder een prettig, relaxerend verlof gegund / gewenst!

17. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    hoor ik daar kinderbescherming? :p :D
    Nu nog leren dweilen, afwassen, stofzuigen, stoffen hihi ;)

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    FT moeders hebben meestal hulp in de huishouding ( tenminste, die ik ken dan)

Mamkitty, ik probeer het netjes te houden, :D

Poetsen vindt ze trouwens echt leuk. Dus tja, ik houd haar niet tegen, ;)

19. Seth

Seth Niet meer actief

Waarom denk je dat ik voor 3 kinderen heb gekozen..... ;)

moet zeggen dat ik het thuismoederen niet erg vind..... maar wel de onderwaardering die je krijgt.... en een vent die niets meehelpt en met alles als excuus gebruikt: "ja maar ik moet er elke dag vroeg uit"......
    MAAR na een paar dagen thuis, wel weer blij is om te gaan werken, want tja... tis toch wel druk thuis..... ;)

Wat ik mis is soms de voldoening....
    heb het eerste tijd toen ik alleen mn zoontje had, nog full-time gewerkt......en na 7 maanden, 3 dagen
    dan had je nog wel eens het gevoel dat je "lekker gewerkt had"....
    nu was ik mn ramen... en zie je dr soms na een kwartier niets meer van..... zelfde met stofzuigen, dweilen etc. etc...

Ja als er iemand langskomt LIJKT het misschien dat ik de hele dag op mn kont heb gezeten, maar dat is dan meer omdat de kindjes mn werk weer snel teniet doen... (mn vent trouwens ook....)
    maar ach...

het nadeel dat ze constant thuis zijn... is dat alles ook eerder vies wordt.... dus heb je er ook weer meer werk bij.....

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    hahaha zou ik ook niet doen nee! ;)

Ik mis ook wel de voldoening hoor maar ook het respect als fulltime thuisblijfmoeder.

Deel Deze Pagina