Een 'thuisblijfmoeder' mag niet zeggen: ik ben toe aan vakantie...(?!)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sheila82, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik snap je heel goed, 1 kindje is al zwaar laat staan 2 !!

ik ben zelf ook thuis blijf moeder, ( niet bewust )

heb voor moederdag een fotoalbum online gemaakt van zoonlief van 0 tot 1 jaar,
    voor beide oma's

en schoonzus zei : ja jij hebt daar tijd voor... je zit toch de hele dag thuis, je hebt niets te doen, ( en zo krijg je wel meer opmerkingen van andere mensen )

ja joh.. ik heb een zoontje van 17 maand die:
    * sochtends zijn eigen pap maakt
    *zichzelf daarna een schone luier pakt en omdoet
    ( nee joh nog beter... hij gaat al naar de wc)
    *zichzelf de kont afveegt wanneer hij gepoept heeft
    * zichzelf de hele dag kan vermaken,
    en als hij een stukje wil fietsen pakt hij ook gewoon de fiets,
    * ik hoef nooit op hem te letten want hij wil nooit ergens op of onder klimmen,
    trekt zijn eigen kleding aan, brengt zichzelf naar bed maakt zijn eigen eten

achja zo kan ik nog wel even door gaan, ik heb iig de ideale zoon,heb zeeen van tijd voormezelf !!

ik snap iig dat je wel toe bent aan vakantie hoor,moeder zijn is een full-time baan, dat 24 uur per dag duurt,
    wanneer je ziek bent kun je niet zeggen : nu even niet,
    maar wanneer je werkt en je bent ziek... kun je wel gewoon nog steeds je kindje naar de oppas of kdv brengen want dat is toch al geregeld en thuis lekker "uitzieken"

het thuisblijven word nog zwaar onderschat vind ik zelf.

2. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Oke , jij hebt het zwaarder. Jouw huis wordt viezer. Mijn kinderen maken in de avonduren geen zooi, speelgoed doen we hier niet aan en onze hond verhaart niet. Mijn kattenbak loopt zelf naar de vuilbak om zich te verschonen. En vervolgens gaat de vuilniszak zelf op tijd aan straat staan. Mijn kinderen spelen nooit in een zandbak. Eten en drinken doen we hier ook niet dus boodschappen doen hoeft gelukkig niet. Rekeningen betalen zichzelf. Sociaal leven zijn we ook maar mee gestopt. ;)

Waarom hou je zo vast aan dat het allemaal moeilijker is als je de hele dag thuis bent. Ik geloof dat het moeilijk/ druk is omdat je je kinderen om je heen hebt. Maar dat is het ook voor werkende ouders ook al is dat een andere druk. Ieder heeft toch zijn keuze gemaakt en staat daar achter. En zeker zul je soms eens willen zeuren over hoe veel werk het allemaal is, maar doe dan niet alsof je alleen die druk voelt als je thuis blijft. Ook werkende mensen kennen drukte. Andere drukte weliswaar.

Moraal van mijn verhaal,

Iedereen verdient vakantie. Met baan of zonder baan, met of zonder kinderen. Iedereen! :)

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Tuurlijk heeft een thuisblijfmoeder recht op vakantie en mag er ook af en toe doorheen zitten, maar dat ze het zwaarder heeft dan een werkende vrouw? Nee dat gaat er bij mij niet in.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Misschien moet je mijn eerdere posts eens lezen, geloof niet dat je mij begrepen hebt. En waar haal je het vandaan dat ik beweer dat ik het zwaarder heb? Ik heb het allemaal gedaan, fulltime gewerkt, parttime gewerkt, fulltime thuisblijfmoeder, dus ik heb het op alle mogelijke manieren meegemaakt en dit is hoe ik het ervaar. Iedereen ervaart het anders.

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Je schrijft "waar moet het huis dan vies van worden"? Van de dingen die ik net opnoemde dus.

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Onzin! Natuurlijk heb jij ook behoefte aan vakantie!
    Net zoals ik na een pittig weekeind ( dat ze bijvoorbeeld allebei een beetje zeurderig waren) wel weer even behoefte had aan werk (omdat ik dat van tijd tot tijd nog weleens een stukje makkelijker vind dan thuis:makkelijker...niet leuker)
    Laat ze kletsen:)

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nee ik herken het niet, maar vind het wel lullig voor je dat je schoonfam zo reageerde.
    lijkt me juist zwaar om dag in dag uit bij je kids te zijn.
    aan de ene kant lijkt het me soms wel makkelijker omdat je meer een ritme kunt krijgen, en meer tijd hebt voor huishoudelijke klusjes,
    aan de andere kant vind ik mijn werk een welkome afwisseling. vooral als je kleintje(s) niet lekker in hun vel zit en slecht slapen.

8. Chai

Chai Niet meer actief

Ik zou me er lekker niks van aantrekken wat andere mensen denken of zeggen, het is jou leven. Als jij vind dat jij aan een vakantie toebent dan verdien je dat gewoon.;)

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Boeien...die mensen die dat soort opmerkingen maken.
    Die zijn gewoon niks gewend.

Je hebt ook niets voor niets twee oren he...
    Ene oor in, andere oor uit.

:D

10. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Dus jij laat mensen bepalen wat je wel en niet mag zeggen of vinden? Boeiend, jij bent toe aan vakantie.

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Precies, jouw lijf/hoofd geeft aan wanneer het even genoeg is, dus daar moet je gewoon lekker op af gaan. Ik kan me echt wel voorstellen dat je behoefte hebt aan vakantie.

Wbt druk zijn en werken of thuisblijven heb ik nog wel een leuke. Mijn moeder was thuisblijfmoeder en heeft (in het buitenland) ook hulp in de huishouding gehad. Volgens haar is het onmogelijk om én te werken (laat staan fulltime) én een huishouden en opvoeding te runnen (vooral de blik in haar ogen als ze fulltime werkende moeders ziet is prachtig).

Ach, ik denk dat het allemaal wel kan, maar vertel maar niet dat "huishouden" bij mij iets anders is dan bij haar. Tja, bij mij staan er geen fotoalbums klaar, heeft het eten niet 3 uur op gestaan, zijn er niet altijd verse bloemen oid in huis en zijn het brood/cola/schone broeken/kattenvoer wel eens onverwacht op. En ik durf niet eens te vertellen hoe lang het geleden is dat er gestofzuigd is of dat de douche is schoongemaakt :). Het maar net waar je kiest druk mee te zijn... alsof jij de hele dag thuis op de bank ligt! Dus geniet lekker van een welverdiende vakantie :D

12. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    En dan nog! Al heb je hele jaar geen flikker uitgevoerd, dan nog heb je het volste recht om op vakantie te gaan. Jij betaalt, toch? Zij niet.

13. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik ben ook een thuis blijf moeder [raar woord idd] er word tegen mij ook weleens gezegt je hebt al genoeg van je meisje genoten dus kun je wel weer werk zoeken

of het werk bij de weg ligt op te raken

14. danip

danip Niet meer actief

Nou kan je zeggen dat ik toch echt beneden alles elke dag moet doen. Dus stoffen, stofzuigen en dweilen. We hebben namelijk 2 honden met lang haar die ook nog eens enorm verharen. Dus dan word het echt wel vies hoor. Dat haar wappert overal in en op. En dan heb ik het nog niet eens over de natte vachtjes met modder elke dag.

Daarnaast ben ik ook na een dag werken eigenlijk wel moe, en mijn man ook. die werkt meer dan fulltime, en daarom doe ik zo'n 80% van het huishouden. Ook de administratie enz. Dus om nou te zeggen wie het zwaarder heeft. Ik denk dat dat niet zo zwart wit is. Ik denk dat thuisblijvers EN fulltimers (of partimers) het beide gewoon druk hebben, en aan vakantie toe zijn.

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Dan ben ik iets minder scheutig met de "welverdiend"... maar iedereen moet inderdaad lekker zelf weten of en wanneer ze op vakantie gaan. Gelukkig hebben we het recht dat zelf te bepalen :D

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn hond ging naar de hondencrèche op werkdagen, dus daar had ik geen rommel van. Kind op het kdv, dus daar had ik ook niets aan te doen, kortom, ik kwam gewoon 's avonds in een schoon huis thuis. Integenstelling tot dagen met de kinderen en de huisdieren om me heen, dan heb ik echt een stuk meer huishoudelijk werk, maar dat ligt gewoon aan ieders persoonlijke situatie.
    Het is allebei een ander soort druk, maar druk op het werk valt mij gewoon beter dan de drukte met mijn kinderen en het huishouden. Bij een ander kan het net andersom zijn, wil niet zeggen dat de een het dus 'zwaarder' heeft dan de ander, het is maar net hoe je het zelf ervaart en daarbij is elke situatie weer anders.

17. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik vind dit eigenlijk nog shockender als wat ts zei.... (muv het minder/niet geacccepteerd worden als "thuisblijfmoeder" Wie bepaald dat jij genoeg hebt genoten van je eigen kind.... hoezo nou! Daar zit geen einde aan'of je nu thuis werkt of buitenshuis, fulltime of parttime... geen mens mag dit bepalen voor een ander!

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wat een rotreactie van je schoonfamilie zeg :x
    Maar herken het wel degelijk helaas..

Ik ben ook (bewust) een mama die lekker thuis bij haar kindje blijft.. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet toe ben aan vakantie... Even eruit met het gezin, even geen verplichtingen, lekker doen waar je zelf zin in hebt (voor zover dat mogelijk is met een klein smurfje;))

De opmerkingen dat ze niet snappen dat 'thuisblijmoeders' ook zin hebben aan vakantie krijg ik regelmatig te horen.. Maar als ze horen dat ik doordeweeks alles alleen moet doen (man werkt op zee en is maar 2 dagen per week thuis) dan begrijpen ze het en zeggen ze : "Oh, ja.. dat is wat anders, dan mag je ook op vakantie".. Oh en anders mag dat niet;)

Heel veel mensen onderschatten het zo vaak.. Alsof thuisblijfmoeders het veeel minder zwaar hebben dan moeders die aan het werk zijn..

Ik denk dat het helemaal niet uitmaakt of je nu wel of niet werkt.. Een kleintje opvoeden is lang niet altijd makkelijk (vind ik)..

Als jij op vakantie wilt of er aan toe bent, moet je lekker gaan.. ene oor in andere oor uit (ja makkelijk gezegd, ik weet het)..

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

pfff ja dit hoor ik dus ook altijd
    ach manuela kinderen opvoeden en bezig zijn in de huishouden en koken enz enz is toch geen werken is toch lui zijn en vakantie hebben:$
    eh nou eh sorry volgens mij doen huismamatjes toch meer dan vele denken
    hier zijn de kids al om 5 uur wakker en in deze hitte slapen ze dus ook pas om 23.00 en dan kan ik pas effe kletsen met mijn man
    die is ook niet altijd thuis
    maar goed ik denk nu maar voort zo als hun zo denken prima toch ik vind het soms best zwaar en JA IK BEN OOK WEL AAN VAKANTIE TOE:D:D

20. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    #80 Mammie Patricia, 3 jul 2010
    Laatst bewerkt: 3 jul 2010
    Een thuisblijfmoeder krijgt vaak geen respect dit vindt ik echt erg!

Op dit moment ben ik nog thuisblijfmoeder maar ga binnenkort weer werken.
    In me verleden heb ik veel meegemaakt wat betrekking had met thuisblijfmoeder.
    Zo heb ik een tante met wie ik overigens geen contact meer heb die me altijd de les wauw geven, en op een keer tegen me zei omdat ik geen werk had, je wordt toch niet zoals je moeder de hele dag op de bank zitten, lekker lui en lekker niks doen(me moeder is altijd thuisblijfmoeder geweest).
    Ze heeft het in iedergeval geweten...;)

Ook leek het altijd als ik werkte dat ik in een keer bij de familie hoorde en werkte ik niet dan was het omgekeerd.

Me vader is altijd workalcoholic geweest dat is weer het uiterste en heb als kind nooit wat aan hem gehad.
    Maar dat werd niet echt als een fout gezien door de familie.

Waarom toch wel zoveel verwijten aan et thuis blijven:(

Respect voor thuisblijfmoeders!

Deel Deze Pagina