Een 'thuisblijfmoeder' mag niet zeggen: ik ben toe aan vakantie...(?!)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sheila82, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Wat een rotopmerking van je schoonvader? bleegh!!!
    Nou meid, ik werk twee dagen, en daarnaast ook nog een uurtje of zes op de pc om dat naar het werk te sturen. Toen ik nog 'huismoeder' was werdt ik soms werkelijk waar gillend gek. Dus nee, ik vindt het niet gek dat je vakantie nodig hebt!!!!!!!

Maak die schoonvader maar duidelijk dat het een fulltime baan is.. hij moet dat toch weten? (heeft toch zelf kids?)

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nou sorry hoor maar dag in dag uit 2 kindjes opvoeden en verzorgen is geen kattenpis!! het is leuk en tuurlikj geniet je van je kids maar het is ook zwaar. en dan is het heus niet raar als je zegt dat je aan vakantie toe bent!!!!

3. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Belachelijk maar ook ik herken het dat mensen het niet als zwaar zien maar meer als goh je kan lekker altijd uitslapen ( uhm uitslapen wat is dat?) en je kan de hele dag doen wat je zelf wil ( alsof je je niet aan je kinderen moet aanpassen)

Ik zelf ben juist gaan werken omdat ik het zo zwaar vond worden thuis en klinkt misschien gek maar op me werk kom ik juist tot rust ( terwijl ik in de kinderopvang werk) Maar dan hebben ik even niks aan me hoofd behalve me werk maar thuis is het opruimen, schoonmaken, kinderen uit bed in bed, eten geven, opletten dat er niks gebeurd de was doen en weet ik het niet allemaal...

Ik werk nu 27 uur per week heb nog maar 1 kindje van bijna een jaar maar ik vind het verdomde zwaar... En ik moet ook toegeven dat ik nog niet echt een schema heb gevonden om kind, huishouden, werk enz enz te combineren maar het gaat steeds beter...

Ondertussen is het weer een lang verhaal maar ik wilde alleen maar zeggen respect voor de thuisblijfmama's alleen als je het ervaren hebt weet je hoe zwaar dat soms kan zijn en dat zullen veel mensen (mannen) niet altijd begrijpen...

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Belachelijk zeg !

Heb niet het topic door gelezen maar sommige mensen onderschat het vak huismoeder .. die denken idd dat je lekker op je luie reet zit de hele dag maar niets is minder waar hoor .. Ik ben altijd in de weer van s'ochtends tot s 'avonds, ik moet me afstemmen op het schema van die kleine dus ook thuisblijf mama's zijn wel eens toe aan vakantie ..

5. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik kan daar met mijn kop niet bij. Ik bedoel,deze mensen hebben toch ook zelf kinderen? Of waren dat van die Engeltjes? Ik vindt het hoe dan ook pittig. Ik heb een meisje van 5.5 jaar en een dochtertje van bijna 2 jaar. Nou, echt ik kan er soms ook niet altijd even goed tegen. Daarbij huishouden, werken en ook nog het onderhoud van vriendinnen (wat leuk is hoor)

Gewoon niets van aantrekken.

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nou je schoonouders hebben gelijk hoor.
    die dag gaat zeker komen..
    ( ze formuleerden het misschien een beetje raar maar ze bedoelen het goed)

mijn dochter was 1 toen mijn zoon geboren werd, ( een echte huilbaby wel door medische oorzaken hoor, 16 uur per dag huilen,niet slapen enzenz)

nou toen was ik echt BLIJ dat ik de kids even bij mijn ouders kon "droppen'' hoor!!
    even bijtanken!!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    O ik doe het ook wel hoor. Isabella lekker even bij haar Oma. Samen met haar nichtjes.

Dat wil ze zelf ook erg graag zelfs,

En ik vind een middag voor mezelf ( meestal even lekker lezen of studeren) echt heerlijk.

8. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    @Bosi333.. Het is ook in mijn ogen (maar dat denk ik dan weer) niet echt gezond als je dat niet voelt? Ik bedoel, mensen willen soms toch tijd voor zichzelf. En als dat af en toe zo uitkomt dat de kinderen dan even worden 'uitbesteed' zie ik het probleem niet. Sommige mama's vinden dat dus absoluut not done. Op school kreeg ik het commentaar van, moet je dan niet werken vandaag? Waarom blijven ze dan logeren bij oma? Omdat ik niet alleen mama ben maar ook nog iets anders. haha.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Mee eens inderdaad.

Ik vind het heerlijk met haar maar af en toe moet je inderdaad gewoon even alleen jezelf zijn ( niet mama of partner)

Maar ik merk ook aan Isabella dat ze het nodig heeft andere dingen en mensen in haar omgeving te hebben. We doen al de PSZ en gymnastiek. En dan nog een dag oma.

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ben jij nou nog niet bevallen? Je ging toch met je airco in de aanslag gister? ;) :D

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    :D helaas.

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    :( jammer! ;)

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    heb de vele reacties niet gelezen maar hier komt die van mij.
    Ik ben al bijna 14 jaar "thuisblijf mama" en mensen hebben me altijd behandelt alsof ik een luilekker leventje heb. Ik kan gaan en staan waar ik wil. Doen en laten wat ik wil en zit de hele dag op mn kont op de bank te niksen! Toch?

Mn man is 3 maanden na dat Wendy geboren is werkeloos geworden dus het eerste jaar hebben we samen gezorgt (voor zover hij kon want heb 14 maanden borstvoeding gegeven)
    Nu hij weer bijna n maand aan t werk is kom ik er weer achter hoe zwaar het alleen is. Mn 2 oudsten zijn dan wel de grootste tijd op school maar t huishouden gaat door, Wendy is ineens vroeger wakker (misschien de warmte) Dus van smorgens 7 tot savonds 6 ben ik alleen met kind(eren) en huishouden.
    Ik heb 2 uur meer slaap nodig en eet veel meer als voorheen.
    Voordeel! Ik ben aan t afvallen en dit helpt goed ;)
    Vakantie heb ik NU nog niet nodig omdat ik net weer n maand volledig werk.
    Maar bedenk je dat je niet alleen al die tijd dat je man er niet is feitelijk "werkt" maar dat je ook 24/7 op je werk bent! Want jou werk is je huis! Dat betekent dat je geen eind of begin tijd hebt want als je tussen door iets ziet liggen ruim je het ook op. Dan zeg je niet jamaar het is 5 uur geweest dus ik ben afgewerkt.
    Als jou man thuis is en zijn baas belt dan zegt hij "ja first thing tomorow!"
    Je bent interieur verzorger, schooljuf, kinderverzorgster, kok, wasvrouw, strijkvrouw, haal en breng service, tuinier, accountant, manusje van alles, zuster en nog veel veel meer!
    En AL die vrouwen zijn soms wel aan vakantie toe. Kan je nagaan!! ;)

14. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    @Bosi, succes met de laatste loodjes.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Dank je :)

Wilma, het is echt voor elk persoon weer verschillend denk ik.

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Doe ik ook wel eens hoor ... krijgen ze niets van, kyano vind het juist altijd helemaal geweldig als hij lekker bij opa en oma kan spelen ..

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

tja weet je wat ik dan als werkende moeder wel weer typisch vind
    en waar ik thuis ook regelmatig over mopper

ene kant is het fijn dat zal je mij niet horen ontkennen.
    ik ben namelijk ook gewoon 4 dagen per week "Saskia" en niet "mama" of "vrouw"
    aan de andere kant zou ik dolgraag meer tijd met mijn dochter hebben. meer tijd hebben voor het huishouden.. en je wil niet weten wat ik zou doen voor wat tijd voor mezelf
    maar ik durf te wedden dat als je thuisblijfmoeder bent.. je net zo min tijd voor jezelf hebt
    zeker als de middagslaapjes weg zijn.

en ja je kunt je tijd vrij indelen.. lijkt me heerlijk :)
    want ik mag dan wel 4 dagen/week werken.. maar dat huishouden doet echt zichzelf niet.
    dus ik probeer echt al weken met dochterlief naar de speeltuin te gaan hier om de hoek.. maar ben eigenlijk vooral druk bezig iedere keer de zandbak uit de woonkamer te vegen

dus na de normale werkdag... gaat hij thuis vrolijk verder tot zeker een uur of 8 (in het gunstigste geval)
    en dan denk ik weleens "pfoe.. ik zou NOG wel een dagje minder willen werken!"

maar wat ik eigenlijk nog liever zou willen.. is dat manlief ook een dagje minder gaat werken ;)
    doen we allebei wat meer in huis, allebei wat meer qualitytime met dochterlief..
    en iemand die 1x per week even het groffe sopwerk gewoon GOED doet.. want daar heb ik zelden kans voor. En diegene wil ik daar dan best voor betalen..

conclusie: ik denk dat het nooit echt goed is :)
    thuisblijfmoeders werken continu omdat ze nooit "weg gaan van werk" en het ook nooit echt klaar is
    maar werkende moeders.. zitten stiekum natuurlijk net zo hard met dat probleem... alleen tijdens werkuurtjes verdwijnt dat even naar de achtergrond. Maar dat krijg ej dan thuis natuurlijk net zo hard weer op je brood :)
    ik ben altijd op mn vrije dag NOG moeier dan na een werkdag (incl. reistijd min. 11 uur) maar dat komt wellicht ook doordat ik het hele huishouden in 1 dag probeer te doen zodat ik in het weekend ook nog eh.. weekend heb :)

dus vakantie zal voor iedereen toch hetzelfde voelen :)
    even er tussen uit, tijd voor elkaar, even neit de rommel van alledag om je heen
    en vooral even de boel de boel kunnen laten.

18. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Iemand schreef dat mensen er altijd wel een mening over hebben en hoe moeilijk het is om je daar niks van aan te trekken... helemaal mee eens!! Ik krijg het gevoel dat wat je ook doet, het is niet goed. Vooral werken/thuisblijven is de afgelopen maand bij ons een grote issue geworden. Niet omdat we er zelf niet de voordelen van inzien om beiden te blijven werken, niet omdat we niet goed nadenken over het aantal dagen thuis/werken of taakverdeling.... nee, omdat we van een aantal mensen zulke onbeschofte dingen te horen krijgen. Ons kindje zou niet welkom zijn (ook al omdat wij wél een nekplooimeting hebben gedaan)... we dumpen ons kind, ik ben een egoistische moeder... pfff...

Ik heb ook moeite om me er niet door te laten beinvloeden en die mensen gewoon dom/oningelicht/gemeen te vinden... maar het gaat steeds makkelijker. Je hebt het recht thuis te blijven, je hebt het recht te blijven werken, zolang je maar met je kindje een goede band en een goed ritme opbouwt. Gek hoor, dat mensen (vooral vrouwen) het nodig vinden elkaar van meet af aan te kwetsen waar het het meeste pijn doet. Alsof het niet allemaal druk hebben, alsof we niet allemaal het beste willen...

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

precies. iedereen ( althans de meeste dan) wil het beste voor zijn kind en DENKT dat ie het goed doet!;):) en als je denkt dat thuisblijven goed is doe je dat ( als het kan natuurlijk) en denk je dat je beter kan gana werken moet je dat doen. toch?

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Inderdaad, en het heeft ook helemaal geen zin om sommige mensen uit te gaan leggen hoe het zit, want die wíllen dat helemaal niet horen, zijn vaak of dom, bekrompen of zeggen het alleen om zichzelf beter te voelen, dus of je nou fulltime werkt, parttime, thuisblijfmoeder bent, ze hebben altijd wat op te merken.

Deel Deze Pagina