ik was erg benieuwd wat jullie gevoel is nu je na een tijdje terugkijkt op de 9 mnd af. Ik heb het toch als best zwaar ervaren. Mijn kwaaltjes waren -lang erg moe -veel haaruitval -een ander lichaam, figuur en huid hebben toch de tijd nodig gehad zich heel langzaam te herstellen -veel last van mijn darmen (herkenbaar bij keizersnee?) -vooral mijn huid leek ouder, zowel mijn handen als gezicht ik ben benieuwd wat jullie hebben ervaren!
Ik heb heel veel last van mijn onderrug, had een enorme buik(iedereen dacht dat ik 2 a 3 kids draagde) Als ik buk heb ik nog veel last van mijn hechtingen,doet veel pijn binnen. Stretchmarks overal zelfs op mijn borsten. De kilo's die niet meer zo snel eraf willen. Heb nog een ronde buik,waar ik zo mee zit. Depri zeg....pfff
Als ik er nu op terug kijk is het me lichamelijk mee gevallen. Ik heb heel veel last gehad va de knip. Dat heb ik nu soms nog, vooral met weersveranderingen Maar opzich...met gewicht zit ik nu onder het gewicht wat ik voor de zwangerschap was en mijn buikje is weer zo goed als normaal (komt nooit meer helemaal goed ) Wel heb ik striae maar die zijn nu ook niet mee zo fel van kleur.
ik vond het helemaal niet zo leuk eigenlijk. -tot 18 weken misselijk geweest en na elke maaltijd gespuugt en toch aankomen. - bij 16 weken al minder werken ivm bi -bij 18 weken helemaal niet meer werken ivm bi -bijna 25 kilo aangekomen waardoor ik haast geen conditi meer had - de laatste 6 weken zware maagzuur. na de bevalling voelde ik me goed maar het duurde 8 maanden voordat ik mijn oude gewicht pas weer had en nog steeds heb ik een buik! maar goed ik geniet volop van mijn meissie!
pfff.... na bijna 9 maanden heb ik nog zo'n ouwe kop. Pure vermoeidheid die maar niet weg wil trekken. Ik heb het als erg zwaar ervaren. De gebroken nachten, doordat je om de 2 a 3 uur naar het toilet moest. De harde buiken na de 30e week. Het enorme gewicht wat ik tot in de 42e week volledig aan de voorkant heb meegedragen en het heen en weer rijden naar het ziekenhuis toen ze nog moest blijven, vanwege een infectie.
mijn gewicht wil ook maar niet zakken. Heb het even laten gaan, maar ga toch weer streng doen. Mijn huid lijkt wel op die van een 16-jarige. Echt niet leuk meer! Voel me af en toe echt zo ontzettend lelijk! Ben ook nog snel moe en heb een slechte conditie. Mijn emo-buien worden wel steeds stabieler gelukkig...
De zwangerschap zelf heb ik als relaxed ervaren. Geen kwaaltjes die noemenswaardig zijn. Nu begint het zware werk pas voor mij, 3 weken na de bevalling, Ik heb erg veel last van mijn bekkenbodemspier. Die verkrampt een flink aantal keer per dag. Erg pijnlijk kan ik je zeggen. En verder vind ik deze kraamtijd en het leren kennen van mijn kind erg zwaar.
ik heb eigenlijk alleen de eerste week echt last gehad van de hechtingen, verder ga ik gewoon mijn gang weer. nergens last van eigenlijk.
van mn zwangerschap heb ik erg genoten. weinig kwaaltjes. eigenlijk alleen bi vanaf 13weken en vermoeidheid. nu 7weken na mn bevalling vind ik het pas echt zwaar. ik ben zooooo moe door de gebroken nachten, zit er inmiddels best doorheen kan ik je vertellen. heb nog steeds last van mn bekken en mn rug en nekwervels zitten ook niet helemaal goed (door het voeden). ik heb echt een superkindje, mag eigenlijk niet klagen want afgezien van af en toe een dagje is ze echt een schat en doet ze het erg goed. ik moet er niet aan denken dat ik over een maand weer moet gaan werken. liefs doris
Zwangerschap vond ik niet zo heel fijn, ik heb heel veel buikpijn gehad en in het begin ook misselijk en heel moe geweest. Daarna ging ik vocht vasthouden en werd ik een hamster die amper normaal kon lopen. Na 5 minuten wou ik echt weer zitten. Na de bevalling ben ik redelijk snel weer opgeknapt, heb wel moeten Sonja Bakkeren om alle overtollige kilo's eraf te krijgen en mijn buik is iets flubsiger. De eerste weken vond ik enorm vermoeiend. Ik ben trouwens heel blij om weer wat lekkerder in mijn vel te zitten, misschien wel omdat ik een want minder fijne zwangerschapstijd heb gehad, maar ik zou er dus ook niet aan moeten denken om nu weer zwanger te zijn. Laat me eerst maar weer een tijdje normaal voelen.
Zwangerschap ging wel goed. Heb wel wat kwaaltjes gehad. in het begin 'savonds erg misselijk. De eerste twee termijnen ging het super kwam niet veel aan kon nog van alles. Het laatste termijn viel erg tegen hield veel vocht vast en kwam super veel aan. uit eindelijk 30 kilo. de eerste 15 waren er gelijk af maar nu 8 maanden later blijft het er aan zitten. Loop bij een dietiste en heb gesonjaat. maarv gaat bijna niks af. Ik kan hier soms echt van in de put zitten. Geniet wel vol op van mijn dochter na de eerste zwaren maanden gaat het nu super. Ze heeft reflux dus was zoeken naar een balans in medicijnen en hoeveelheid voeding. Nu ze bij voeding krijgt gaat super. Ze groeit nu super en ontwikkeld zich als een trein. Nu Mama nog lekker in d'r vel en d'r eigen lijf weer terug. Komt allemaal wel weer gezond blijven eten en veel bewegen. voor allemaal toitoitoi en volhouden. Annemarie