Wat een goed topic! mag ik meekletsen? Ik ben al eens heel veel afgevallen met Sonja Bakker (20kg), maar sinds ik graag een kindje wil, ben ik mijn motivatie helemaal kwijt omdat ik dan denk; wat heeft het voor zin om nu nog veel af te vallen.. Ik kom toch aan als ik zwanger ben en het is niet goed voor de baby als ik aan het lijnen ben en toch ineens zwanger blijk te zijn! Dus ik ben in een 10 maanden tijd 5 kg aangekomen (valt me nog mee hoor) Maar goed, ik wil wel geleidelijk nog die laatste 10 kg kwijt raken! Ik probeer momenteel op mijn eten te letten en eet tussen de middag soep met brood (niet belegd)..
Ik kan me dat voorstellen, ik had dat oog bij mijn eerste zwangerschap, maar ik ben hier 30 kilo aangekomen en at echt alles wat maar los en vast zat en na de zwangerschap is het zooooooveeel moeilijker om het er weer af te krijgen. Spijjjt als haren op mijn hoofd, dat gebeurd me niet weer..... Extreem lijnen tijdens de zwangerschap is ongezond, maar gezond eten niet!!!! Sonja bakker is een heel gezond dieet, waar je niet te weinig, maar bewust eet. Maar een extreem dieeet waar je heeel weinig calorieen eet is ongezond in de zwangerschap, vooral in het begin waar je baby heel gevoelig is voor alle schadelijke stoffen, ook die vrijkomen doordat je in een ketose bent. de eerste weken van de zwangerschap is het vooral het klimaat waar de baby terechtkomt belangrijk (er is nog geen direct contact omdat de placenta nog niet is aangelegd) en dan is een gezond lichaam met zo min mogelijk overgewicht (of ondergewicht) het best voor de baby...... dus ik denk dat het zeker loont om voor de zwangerschap gezond te eten, veel vezels, vitaminen en weinig verzadigde vetten en suiker. je zou kunnen overwegen om het toch op te pakken en als je zwanger blijkt te zijn ga je gewoon door, maar eet je een paar boterhammen op een dag extra, zodat je wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt..... zowel jij als je baby zulen daar beter van worden.....
Sonja Bakker is wel een gevarieerd dieet, maar ook een crashdieet, je krijgt veel te weinig calorieen binnen op een dag! Maar het is inderdaad een idee om het boek te volgen en tussen de middag een extra boterham en een kop soep te nemen Hele goede tip trouwens; als je soep eet (een boullion of bijvoorbeeld een groentjesoep zonder balletjes) zit je langer vol!
Hoi dames, Hier terug van de sportschool, lekker 2 uurtjes gesport alleen wel een spier verrekt (vanavond eens goed insmeren). Morgen is mijn weegdag op de sportschool, ben benieuwd! Ga nu lunchen, heb eerst een heerlijke warme douche genomen ook om mijn spieren wat te ontspannen. SB is idd geen gezond dieet omdat je te weinig calorieën binnen krijgt, het is wel gevarieerd wat je zelf nog kunt bijvullen. @Truus, ja ja ik ook hier hihi. Zit ook met de onnodige kilo's en wil tegelijk zw worden.
Oh, Heb zelf geen ervaring met SB, maar mijn moeder heeft het gedaan en die at wel behoorlijk veel, dus ik had de indruk dat het vrij gezond is.....maar misschien heeft ze wel gesjoemeld Ik heb vrijdag mijn weegdag, maar ik merk nu al dat mijn broeken beter zitten, dus ik denk dat ik vrijdag een -dag heb! en dan, als mijn lichaam tenminste weer normaal functioneert na mijn abortus..... volgende week een ei!!!! Spannend.......
Ik eet ook altijd de weinig calorien, maar ik kan echt soms niet meer op in een dag,, mischien tips? Wat naar van je abortus, ik heb er ook 1 gehad maar mijn cyclus was vrij snel weer in orde,, Ik hoop dat het voor jou ook zo is en je je ei hebt! Liefs
Hallo allemaal, Wil me ook graag mengen in jullie groep. Wij zijn ook bezig om pappa en mamma te worden, vanaf december. Heb het afgelopen jaar veel meegemaakt. 7 maanden thuis gezeten, verhuisd (gaan samenwonen) en nu sinds januari werkloos . Al die gebeurtenissen doen er geen goed aan en ik ben een echt emotie-eter. 3 jaar geleden ook een goede poging gedaan, maar nu gaat het weer de verkeerde kant op. We hebben eerst maar eens gezegd dat er 10 kilo af moet. Als dat lukt gaan we gewoon verder kijken... Succes iedereen!
Hallo allemaal, Vandaag zijn dochter en ik voor het eerst op de fiets. Echt genieten voor ons allebei! Ze was helemaal enthousiast! Nu maar eens zien wat deze extra beweging voor mijn lijf gaat doen. Ben benieuwd. Morgen gaan we 'Guppy-zwemmen' en vrijdag ga ik in mijn 1-tje met de fiets naar het werk, want dan is het papa-dag. Veel suc6 allemaal en geniet van het mooie weer!
Ik ben dan nog wel niet gestopt met de pil (planning is november dit jaar), maar wel aan het afvallen. Ik was tijdens mijn vorige zwangerschap 15 kilo aangekomen. Daar was ik er 11 zo van kwijt, maar die laatste 4 wilde maar steeds niet. Ik ben 2,5 week geleden begonnen met hardlopen en ben nu al 2 kilo kwijt dus nog 2,5 ongeveer te gaan. Wil ze wel graag eraf hebben voor ik weer ga stoppen dus nu loop ik 3 a 4 keer in de week hard en ga ik 2 keer per week paardrijden.
Ik wil me ook graag bij jullie aansluiten. Ik ben altijd in gevecht met mijn gewicht. Eind vorig jaar was ik bijna op mijn streefgewicht. In januari gestopt met de pil en alles gaan eten onder het mom van als ik zwanger ben kom ik toch aan. We zijn nu in ronde 6 en ik ben bijna 5 kg aangekomen. Ik wilde vorige maand ook al beginnen met afvallen, maar ik was(ben) bang dat ik uiteindelijk zwanger blijkt te zijn en dat het dan slecht is voor het ongeboren kindje dat ik aan het afvallen was. Nu toch maar een poging doen. Maar ben nog steeds wel een beetje bang dat het niet goed zou zijn Liefs Mamaloe
Mamaloe, ik kom je toch overal tegen...... Als je maar niet extreem gaat doen, probeer anders een doel van 2-3 kilo te zetten deze maand, als je dan zwanger bent stop je en als je niet zwanger bent ga je voor de resterende kilo's. Ik heb morgen mijn weegdag, maar kon het vandaag niet laten.... 2,5 kilo afgevallen deze week...... maar heb ook een kindje verloren, vorige week, dus dat 'helpt' Ben mezelf nu aan het oppeppen voor een harlooprondje 30 minuten...... ' ochtends is altijd het fijnst, dan krijg ik er de meeste energie voor terug..... vanavond een uur salsa dansen... dat helpt ook....en is nog leuk ook!
HA, HA, stelletje stalkers zijn jullie! @Mamaloe, zoals Siri al zegt als je het bij 2-3 kilo per maand houdt, kan het echt geen kwaad hoor! Zorg alleen wel dat je voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt. Je kunt mss het beste of heel gezond eten of een zwangerschapsmultivitamine gaan slikken. Hoef je ook niet bang te zijn dat je evt teveel van het eoa binnen krijgt (bijv. Vit. A). Enne.....5 kilo daar ben je dan in 2 maandjes vanaf! @hier: Gelukkig is ongi weer voorbij! Kan ik me witte rokje weer aan. En de vochtkilo's zijn er volgens mij ook weer af. Ik voel me altijd zo'n olifant tijdens de tijd van de maand!!!!! Gister lekker gezwommen met onze kleine Gup en 's middags naar de stad gefietst. Schattige schoentjes gekocht bij H&M en een groot speelkleed. Toen ze op bed lag heb ik nog boodschappen gedaan met de fiets, dus mijn beweging heb ik wel weer gehad. Hoe gaat 't met de rest hier?
Jeej! Hoe is het voor elkaar heb gekregen weet ik niet, maar er is een kilo af ! Misschien komt het door het mooie weer of de aarbeitjes, maar verder moet ik eerlijk toegeven dat ik niet echt op mn eten heb gelet de afgelopen week Misschien komt het door die lekkere limonade zonder calorieen normaal drink ik altijd gewone limonade, maar ja, dat telt ook lekker aan als je dat de hele dag drinkt natuurlijk! Ik hoop dat het bij jullie ook goed gaat?
Hoi Meiden! Hoe gaat het met de pondjes? Al wat kwijt? Hier gaat het beginnetje goed. Twee dagen mijn best gedaan en 700 gr afgevallen. Maar ja, het begin vind ik altijd het gemakkelijkst, nu nog vol houden! Het mooie weer stimuleert wel extra! Liefs Mamaloe
ik wil nu niet dieeten. Vind als je zwanger probeert te worden dat je dan gewoon gezond moet eten . En daarbij komt dieeten zijn best duur dus vind het zonde geld dat ik mss over een paar maanden zwanger ben!
meiden ik heb al gesport en barst nu van de pijn in mijn rug maar ik heb het gedaan. Voordeel nu moet ik wel in de zon liggen omdat dat goed en warm is voor mijn rugje.....gna gna