Hoi allemaal, Ik zit met een paar vraagjes, hoop dat iemand er antwoord op heeft! Gisteren was ik 4w+3dgn zwanger, maar in de ochtend vroeg begon ik hevig te bloeden. Veel pijnlijke krampen er ook bij, en stolsels. vroege miskraam dus. De hele dag, en vandaag ook nog steeds. Nu vroeg ik mij af: Is het gebruikelijk dat er een echo gemaakt wordt om te kijken of alles goed weg is ? Of moet ik dit gewoon uit laten vloeien en kan ik dan weer verder ? Of toch een afspraak maken met mijn gynaecoloog ? En ik vroeg mij af, aangezien het nog maar heel pril was, wanneer het ongeveer normaal is dat de hcg zakt en dus de testjes lichter worden. Kunnen ze ook eerst juist donkerder worden? Mijn testjes waren sowieso al niet heel donker. (zal er een foto bij doen). Wat zijn de ervaringen hiermee ? En ik vroeg me ook af: Wanneer weet ik zeker dat de vrucht er ook uit is ? Zijn er tekenen die daarop kunnen wijzen ? Hoelang duurt het bloeden normaal ? Is dit pas een voorbloeding of was dit het? Sorry voor de vele vragen, ben erg onzeker geworden door dit, en voel me niet bepaald helder in m'n hoofd op het moment. 18 dpo was gisterenochtend voordat ik ging vloeien, hier is de foto.
Veel sterkte meis . Hoe pril het ook was, het is toch altijd verdrietig.. Denk dat het moeilijk is om nu al het vruchtje te kunnen herkennen aangezien het echt nog heel klein is.. Kan dus ook zijn dat die al met een van de stolsels is meegekomen. Hoe lang het vloeien duurt is bij iedereen en elke miskraam anders.. Bij mijn MA was ik ruim 11 weken zwanger en heb ik 7 weken gevloeit en nog 3 dagen bruin gehad. Bij mijn miskraam was ik iets meer dan 6 weken en heb ik 9 dagen gevloeit en 5 dagen bruin gehad.. Verschilt dus echt. Hoelang het precies duurt voordat het hcg zakt weet ik niet, maar ik denk niet zo heel lang omdat je testen indd niet heel erg donker zijn geweest. Het is wel de bedoeling dat ze nu alleen maar lichter gaan worden, niet donkerder. Als ze toch donkerder worden moet je indd even contact opnemen met je gyn. Of een echo gebruikelijk is bij dit termijn weet ik niet, ik denk het niet eerlijk gezegt omdat er ook veel vrouwen zijn die met 3 dagen overtijd niet eens een test doen.. Maar als je zelf die zekerheid wil dat alles schoon is, moet je gewoon je gyn bellen en erom vragen! Denk dat het sowieso wel goed is om aan je gyn te laten weten dat je zwanger bent geweest.. Nogmaals sterkte meis!
Allereerst heel veel sterkte. Ineens ben je van je roze wolk afgedonderd. Helaas heb ik afgelopen januari hetzelfde meegemaakt. Om antoord te geven op de vragen zal ik je mijn ervaring hiermee vertellen. Ik had me destijds al ingeschreven bij de verloskundige praktijk. De avond dat het bij mij ''mis'' ging, belde de vk mij toevallig om een afspraak te maken. Toen vertelde ik haar dat het niet meer nodig was en omdat ik zo aan het vloeien was. Ze gaf aan dat toch 2 weken later een echo wilde laten maken om zeker te weten dat ik niet zwanger ben. Mijn zwangeschapstestjes werden al snel van licht naar negatief, volgens mij de volgende dag al en daarna heb ik niet meer getest. Twee weken later kreeg ik een echo en er was inderdaad geen zwangerschap meer te zien maar wel een lege baarmoeder en een rijpend eitje. Wellicht is het voor jou ook een prettig idee om te kijken of alles schoon is en gezien je regelmatige cyclusa (had ik ook) zal er ook een nieuw eitje te zien zijn. Mijn vroege miskraam leek het meest op een gewone ongesteldheid. Het leek misschien heftiger maar droeg ook alleen maandverband zodat ik precies kon zien wat er uit kwam. Het duurde niet langer dan 4/5 dagen. Mijn cyclus was ook meteen weer normaal. Nogmaals sterkte en ik hoop dat je wens snel uit mag komen!
Wat triest Slunae dat het niet zo heeft mogen zijn! Bij zo'n extreem vroege miskraam hoef je eigenlijk niets te doen. Een echo is niet nodig, want zelfs al was de zwangerschap blijven bestaan, dan kun je op dit termijn meestal niets zien. (is mij een paar jaar geleden verteld, bij soortgelijke situatie) Bij zo'n vroege zwangerschap is het idd normaal dat je Hcg erg snel zakt. Met een paar dagen is de test waarschijnlijk al weer negatief. De menstruatie zelf is meestal niet langer dan normaal, maar kan wel heftiger zijn dan normaal (zoals je beschrijft, met stolsels en zo). Je kunt gewoon de eerste dag van je menstruatie rekenen als de eerste dag van je cyclus (alsof er niets gebeurd is). Meestal heeft een vroege miskraam rond je NOD geen vervelende gevolgen voor je cyclus. Sterkte!!!
@ Charity2010, bedankt voor je bericht en het delen van je verhaal. Wat naar dat je 2 mk's hebt meegemaakt. Kon me altijd wel iets bij voorstellen, maar weet nu echt hoe dat voelt. Om op je bericht terug te komen.. Vind het zelf wel een fijn gevoel als ernaar gekeken wordt, maar als dat niet gebruikelijk is, moet ik het misschien maar gewoon vragen. Mijn gynaecoloog wist al dat ik zwanger was, mijn HA ook.. dus bel ze sowieso om hierover te vertellen nog. Mijn streepje was vanmorgen donkerder dan gisteren, dus dat maakt me ook onzeker. Misschien is het dus nog niet helemaal weg, maar moet het ergste nog komen. Ben wel erg veel bloed verloren, ongeveer 3x zoveel als ik normaal verlies bij een menstruatie, ben er ook erg duizelig van geweest. @ Soepkip, bedankt voor je bericht. Inderdaad van de roze wolk afgedonderd, zo omschrijf ik het zelf ook. Jammer dat jij het ook mee hebt gemaakt. Mag ik vragen hoelang je zwanger was ? Denk dat dat wel uitmaakt voor hoelang het bloeden etc. duurt ? @Merah, jij ook bedankt voor je bericht. Inderdaad erg jammer. Ik zal gisteren als cyclusdag 1 beschouwen, en maar aankijken hoe het verloopt de komende tijd. Ik blijf ook wel testen om te zien of het lichter wordt. Dank jullie wel voor de heldere uitleg, waardeer ik ontzettend!
meeste dingen zijn al gezegd... wat ik wel nog even wil zeggen is dat je juist ook een heel VROEG ei kan krijgen.... ik heb 2 vroege miskramen gehad... en na de eerste had ik juist een vroeg ei gehad.. 1 april begin bloeding.. 28 april alweer smiddags een positieve test... (met een cyclus van 32-34) dagen.. Was zo misselijk dat ik ging testen... daardoor was er even verwarring of NOG of WEER zwanger was... bij mijn tweede vroege miskraam duurde het langer voordat eisprong er was.... dussuhhh het kan twee kanten in.... veel sterkte met nu...
@ Slunae. De heftigheid heeft denk ik ook met de lengte van je zwangerschap te maken. Het begon bij mij met 4 weken en 3 dagen in de avond. Volgende dag zette het door. Sterkte!
ik had ook een vroege miskraam met 4 wk en 3/4 dagen... en aansluitend een gezond kindje geboren; was direct weer zwanger. 2 december was de vroege miskraam en 24 december had ik mijn eisprong!!! Sterkte meis, toch heel verdrietig, 3 dagen in volle blijdschap en dan ineens stort je wereld dan zo in...
Naar dat je dat moest meemaken ook, wel heel mooi dat het daarna helemaal goed is gegaan! En wat je daar schrijft dat zijn precies de gevoelens..Bedankt voor je berichtje meid!