Zodra we onze zoon in zijn wiegje leggen wanneer hij slaapt (hij moet na de voeding minimaal een half uur rechter op zitten ivm spugen en is dan vaak al in slaap gevallen) dan wordt hij binnen een minuut wakker en wil niet meer gaan slapen. Hij gaat dan met zijn armpjes om zich heen slaan en als het hem te lang duurt dan gaat hij jammeren. Pas als je hem eruit haalt en hij weer een tijdje bij je ligt valt hij weer in slaap. Is dit normaal en wat kunnen we hier aan doen?
dit had mijn dochter ook heel erg (ook reflux dus ook een half uur rechtop) nu baker ik mijn dochter in voor de voeding (als ze daarna moet slapen), waardoor ze niet wakker wordt van het maaien met haar eigen armpjes..
Mijn dochtertje doet hetzelfde, ik heb nu een Puckababy aangeschaft en doe die aan voordat ik haar ga voeden. Nu slaapt ze stukken beter in haar wiegje, alhoewel ze overdag toch ook nog geregeld alleen bij mij in m'n armen wilt slapen. De nachten gaan nu iig heel goed.
Het is normaal babygedrag dat hij bij zijn mama wilt zijn. Je kan je kindje inbakeren en dan wegleggen en hopen dat hij dan ook tevreden blijft of je kan een draagdoek kopen en hem lekker bij je dragen...
Je zou ook kunnen kijken of het helpt als je hem wakker weglegt. Dus misschien verschonen na het voeden ( Waardoor je hem wakker maakt ) en dan even rustig wiegen en knuffeltje geven, wakker wegleggen en erbij blijven tot hij slaapt. Dan hoef je niet direct te gaan inbakeren. Je kindje schrikt ervan dat hij ineens niet meer bij zijn warme, lieve mama is. Ik kan mn dochter ook niet slapend wegleggen, dan word ze ook wakker!
Heb je zijn hoofdeinde al verhoogd, zodat hij niet plat ligt? Dan kan ook schelen met terugloop van de voeding. Er zijn ook speciale verhogers voor in het bedje te koop op ikbenmama.nl Inbakeren kan ook helpen. Wij hadden de doeken van Pacco. Daar moet je wel even over nadenken of je dat wilt. Moet namelijk ook weer afgebouwd worden.
en ook een rolletje maken onder de lakens in het bedje zodat de kleine wat meer geborgen is . Dus rol een hydrofiele luier op en die in een n vorm onder de lakens en daar je kleine in leggen Puckababy en draagdoek zijn ook zeker uitkomsten.