kind zooooooo druk!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chipje, 25 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Hoi meiden,

Mijn zoontje van 2, 5 is extreem druk.
    Niet stil kunnen zitten
    Alles tegelijk doen
    Veel vallen
    Niet kunnen concentreren
    Impulstief zijn ziet geen gevaar.
    Niet willen slapen.
    Maar dan is extreme mate!

Wie herkent dit? De peuterspeelzaal valt het heel erg op en zegt informatie te willen inwinnen over adhd

Weet niet wat ik nou moet doen eigenlijk.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Een keer aankaarten bij het cb???
    Die kunnen je dan evt verwijzen naar instanties die het verder kunnen onderzoeken. Al is het op zo'n jonge leeftijd volgens mij nog niet vast te stellen of zo...
    Je kunt natuurlijk zelf wel wat meer gaan opzoeken en kijken of je 'symptomen' herkent bij je kindje. Mogelijk staan er nog andere dingen bij die je nu nog niet genoemd hebt maar waarvan je bij het lezen denkt dat hij dat ook heeft of juist niet!

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ben geen expert, maar mijn zoontje is ook best druk. Anderen hebben ook wel eens het woord 'adhd' laten vallen. Maar hij kan ook heel rustig zijn. Dat gaat in buien, dus soms uren lego-en, of boekjes lezen, of kleien, of tekenen, of in periodes dat hij rustiger is, en dat wordt dan afgewisseld met periodes waarin hij ook helemaal geen rust heeft. In zo'n drukke periode denk ik ook wel eens: is er soms iets met hem aan de hand? Maar vlak daarna bewijst hij altijd weer het tegendeel door juist weer heel rustig te zijn.

En het is ook altijd relatief. Mijn zoontje is best druk, ook vergeleken met andere kinderen, maar die zijn soms ook weer extreem rustig. Als jouw zoontje dan alleen maar met van die extreem rustige kinderen op de psz zit is het verschil nogal snel groot. En ik denk dat het pas echt ernstig is (maar zoals gezegd, ik ben geen expert) als je zoontje NOOIT rustig is. Dus ook nooit als jullie samen lezen bijvoorbeeld.

4. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Zoonlief is echt de hele dag extreem druk kan niet normaal lopen het is vallen rennen of trappelen.
    Hij zit met toch wel drukke kinderen op de psz maar hij komt er echt boven uit.
    Hij is nooit rustig ook hoe moeier hij word hoe drukker hij word.
    Heeft nog nooit in 2, 5 jaar 5 min op de bank stil kunnen zitten.
    Ik moet hem nog steeds vast zetten in de kinderstoel.
    Als ik hem vast zet in zijn stoel voor de tv dan is hij wel gefocust maar dat is ook alleen maar bij de tv.
    Hij stuitert letterlijk het huis door.
    Kan zich hooguit 1 min concentreren op iets en dan gaat hij weer met iets anders verder.
    Stil zitten in de kring heeft hij nog nooit van gehoord.
    Hij eist alle aandacht van de leidsters op krijgt hij geen aandacht dan zorgt hij er wel voor.
    Maar daarnaast is het een heerlijk ventje super sociaal lief voor alles en iedereen nooit verlegen kan goed met kindjes overweg.
    Ik ben het gewend en weet niet hoe het is om een rustig kindje te hebben.
    Maar nu valt het de psz ook op en vraag ik me echt af wat het nou kan zijn.
    Is het gewoon zijn leeftijd of is er iets anders aan de hand?
    Buiten dat hij geen concentratie heeft is hij al zo wijs weet veel dingen neemt alles in zich op en is leergierig.
    Kortom moeilijk:p

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is hij medisch goed gecheckt? Soms kunnen pijnklachten ook voor dat drukke, hypere gedrag zorgen. Hier iig wel bij onze jongste :(

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou je laten doorverwijzen naar de kinderarts. Als hij zo druk is heb je echt hulp nodig. Ik ben bij mijn zoon, achteraf gezien, veel te lang blijven doorlopen omdat ik er niet aan wilde dat mijn kind een probleem zou hebben. Nu hij medicatie krijgt gaat het veel beter met hem. Ze hebben er zelf ook veel last van namelijk, dat drukke hoofd de hele tijd. Op school is het gewoon een drama als ze zo zijn, dat kun je beter voor zijn. Als hij eenmaal een naam krijgt, kom je daar nog maar moeilijk vanaf. En mijn zoon was nog niet eens zo heel druk (wiebelen, friemelen en zn werk niet maken. Hij heeft ADD.

7. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Dan moet ik een doorverwijzing vragen aan de huisarts voor de kinderarts?
    Wanneer kwamen ze er achter bij je zoontje?

8. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Hij is medisch goed gechekt hij loopt bij de fysio omdat hij zoveel valt maar de fysiotherapeut kan niks vinden ze zegt dat hij zoveel valt omdat hij met 10 dingen tegelijk bezig is en druk is.
    Volgende maand heb ik ook een afspraak in het oogziekenhuis misschien ligt het aan zijn ogen maar dat hoor ik dan.
    Waar lag het bij jou kindje aan?

9. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Hij is medisch goed gechekt hij loopt bij de fysio omdat hij zoveel valt maar de fysiotherapeut kan niks vinden ze zegt dat hij zoveel valt omdat hij met 10 dingen tegelijk bezig is en druk is.
    Volgende maand heb ik ook een afspraak in het oogziekenhuis misschien ligt het aan zijn ogen maar dat hoor ik dan.
    Waar lag het bij jou kindje aan?

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier koemelkallergie, gevoelige darmen (goed uitkijken wat ze eet dus), en oorklachten.
    Als ze af en toe eens goed in d;'r vel zit, is ze veel rustiger... :)

Deel Deze Pagina