Sinds een paar weken is mijn dochter zindelijk. Ook van ontlasting. Hoera, de vlag ging uit en ze kreeg n mooi cadeau. Ieder keer gaan we mee naar het toilet en krijgt ze luid applaus voor ieder plasje of hoopje. Maar sinds een paar dagen poept ze ineens weer in haar broek. Ze doet het echt met opzet. Verstopt zich in een hoekje van de kamer en komt daarna vertellen dat ze bah in haar broek gedaan heeft. Als ik haar vraag waarom ze in haar broek heeft gedaan, zegt ze dat ze poepen op de wc 'stom' vind. Krijg er dus geen duidelijke reden uit. Na vier dagen poepbroeken uitwassen begin ik een beetje moedeloos te worden. Help!
In ieder geval niet boos of gefrustreerd worden naar haar toe. Gewoon haar verschonen, maar er geen woorden aan vuil maken. Poepen op de wc is vaak eng voor die kleintjes. Ik zou een potje proberen.
Nee dat denk ik niet. We zijn begonnen toen hij er al was, een week of vier geleden. Ze had het vrij snel door. Binnen een week deed ze alles op het toilet. Laatste tijd waren er ineens steeds meer 'ongelukjes' (plassen). Totdat ze nu dus al vier dagen achter elkaar in haar broek poept, ipv op het toilet.
Ze vond het inderdaad spannend. Heeft het ook n keer een dag opgehouden, maar deed de dag erna wel een grote hoop, op het toilet. Ze was erg trots dat ze op het toilet ging. Helemaal glunderen, en ze krijgt er ook nog steeds een sticker voor (voor plasjes niet meer). Maar ineens lijkt het over. Ik snap er niks van.
De meeste kinderen krijgen pas na een flink aantal weken door dat het nieuwe broertje of zusje echt niet meer weggaat.... Het kan dus prima aandachtrekkerij zijn ivm de nieuwe baby.
Hier hetzelfde probleem . Na een half jaar zindelijk te zijn van poep en plas ging het opeens weer fout. Plas gaat goed maar poepen 😁 Weet ook niet neer te doen er aan. Alles geprobeerd echt alles! Hopelijk is deze (inmiddels lang durende) fase snel voorbij Oh poepen op de wc doet hij ook maar hij geeft het niet aan... Dus vaak in zijn broek
T is nog niet zindelijk (project zomervakantie) maar ik voorzie ook heel veel poeponderbroeken. Ik ga denk ik hele saaie goedkope onderbroekjes kopen. Mooie onderbroeken kunnen verdiend worden door een dag lang alles op de wc te doen. In mooie broek poepen = weer in de was en opnieuw verdienen. M heeft heel lang in een luier gepoept, ook omdat ze het eng vond en vanwege haar keiharde keutels zijn we daar in mee gegaan (poepen deed veel pijn). Met ruim 3,5 ben ik 'streng' geworden en gezegd dat het nu klaar was met de luiers. De eerste keren op de pot was heel moeilijk, maar hebben we echt samen gedaan (ze vond het zo eng). Vanaf het goed op de pot poepen waren haar poepproblemen ook weg trouwens. Op de WC kwam min of meer vanzelf met wat ondersteuning. Dus misschien wil ze wel op de po? En eventueel een beloning bij 15 stickers (pannenkoeken eten bijvoorbeeld)
Ze krijgt nu 2 stickers voor een hoopje op het toilet of in het potje. Gisteren heeft ze een heel klein hoopje op de wc gedaan. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat, ze heeft nog niet gepoept...... Misschien ben ik ook wel para erover hoor. Een vriendin van mij heeft een zoontje. Die is nu 6 en poept nog steeds in zn broek. Hij is allang zindelijk, doet het ook echt met opzet (poept alleen thuis in zn broek, op school houdt hij het op). Ze is al overal en nergens geweest met hem, vanalles geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik ben daar dus echt bang voor. Dat ze het voor aandacht doet zou goed kunnen hoor. Sinds eergisteren verschoon ik de ongelukjes zonder tegen haar te praten. dat had ze meteen door. 'Mama zegt niks tegen mij' zei ze. En daarna 'mama, ben je blij op mij dat ik in mijn broek geplast heb?' en 'In deze onderbroek ga ik ook weer plassen'. Ik heb het genegeerd. Vandaag hebben we nog geen plasongelukjes gehad......
Wij doen ook stickersysteem. Toen ze 17 stickers had heeft ze een cadeau gekregen. Werkte heel goed. Ze krijgt nu geen stickers meer voor plasjes. Maar daar blijft ze wel om vragen. Ik weet niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan. Ik kan moeilijk haar hele leven voor ieder plasje een sticker geven.
Kun je niet gewoon een sticker op d'r hand geven? En dan geen kadootjes meer dus Zodat blijft toch niet eeuwen leuk zou je denken..