Wat mij betreft wil ik er nu al wel voor gaan, maar handig is dat manlief daar dan ook achter staat. En als het aan hem ligt komt er een 2e pas over een x aantal jaar... of helemaal niet. Ik vroeg hem laatst; zullen we na de zomer voor een 2e gaan? Zegt ie; Tuurlijk niet!!! Ok dan, das duidelijk. Maar ik haal hem wel over.... ooit.
Toen Lisa 10 maanden was zijn we voor een 2e gegaan en het was (weer) gelijk raak. Wij wilden ze graag snel op elkaar, dat Lisa nog niet zo zelfstandig is maakt ons niet uit. Al zou het wel fijn zijn als ze tegen die tijd doorslaapt, maar dat zien we dan wel.
Hier ook vanaf jan. 2010. Dewi is dan 27 mnd. Vindt het zelf wel een leuke leeftijd en daarbij wil mijn man nog even wachten.
Wij zijn al bezig voor een tweede, mijn dochter is 7 maanden. Ook even afwachten of het ook gaat lukken... Toevallig vandaag naar dokter geweest i.v.m zwanger worden, hij reageerde nogal verbaasd vond het best snel, maar er zijn genoeg mensen die er 2 met weinig leeftijdsverschil hebben. Zal best wat drukker zijn met 2 kleintjes, maar ik maak me daar niet zo druk om. Ligt denk ik beetje aan je eigen en wat voor kindje je hebt, ik vind het helemaal niet zwaar 1 kindje en ik heb een makkelijk meisje
Hey sjaantje, onze kindjes schelen maar 2 dagen! Louise wordt 18 juni 2 jaar en rond die periode willen we voor een tweede kindje gaan. Maar na een paar dramaweken met Louise, denk ik hmmm misschien toch nog maar even wachten. Hahaha ik ben dus nog een beetje in dubio en nog aan de pil maar ik denk dat het er dit jaar wel van gaat komen (dat ik dus stop met de pil). Ik vind het wel heel erg prettig dat Louise al veel zelf kan en veel begrijpt. Helemaal als er dan een tweede kindje komt maar ik denk dat overal voor- en nadelen zitten dus doe wat je hart je ingeeft.
Wij zijn net weer begonnen met klussen voor een tweede. Ik zit nu op het wachtbankje. Ilse is nu 20 maanden en dit is dus de 1e ronde voor een brusje. De eerste maal was ik in ronde 6 zwanger, dus ik verwacht dat het nu ook niet meteen raak zal zijn.
heey manuela, Wat leuk zeg een mama die een kindje heeft die net zo oud is als Jelle. Grappig zeg!! Mijn man wil al lang een tweede, ik zag dat nog niet zo zitten ivm de verhuizing enz. Ik ben nu gestopt met de pil en vorige keer was ik na 3 mnd zwanger na 2 mnd ontpillen. Hoop dat het nu ook weer zo gebeurd. maar ja de natuur beslist he! Groetjes sjaantje
] Even een off-topic vraagje.. waarom ga je naar de dokter als je zwanger wilt worden? Wat kan de dokter daarin voor je doen? (echt uit interesse hoor!!! ik besef me dat de vraag een beetje gek over kan komen...)
zoals jullie kunnen zien is ons tweede wonder onderweg Als jelle 1 jaar en 9 maanden is komt ons tweede wonder (was in de tweede ronde al raak)
Eind februari spiraaltje laten verwijderen. Half maart in verwachting. En onze dochter is 1,5 jaar. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan kriebelen
Wij zitten nu in de tweede ronde. Het was al een tijdje aan het kriebelen hoor! Maar ivm werk en de gevoelens van mijn man die natuurlijk op één lijn moeten zitten als die van mij , nog even gewacht. Ons dochtertje is nu anderhalf.
Wij hebben er ook bewust voor gekozen om snel voor een 2e kindje te gaan.. (al hadden we niet verwacht dat het na 1 ronde al raak zou zijn ) Ons zoontje zal 15 maanden zijn als zijn zusje word geboren..
Wij hebben ook snel beslist dat we niet te veel tijd tussen de kindjes wilden. Zelf hebben we beiden 5 jaar verschil met broer/zus en dat is echt veel. Als alles goed loopt, zullen onze kindjes 20 maanden schelen in leeftijd Hier was het ook weer van de eerste ronde raak, dus we hebben veel geluk! Ik ben benieuwd wat dat zal geven...
Mijn zoontje is nu 16 maand en we willen na onze vakantie in juni voor een tweede gaan. Deze maand al een beetje onvoorzichtig geweest (zonder condoom paar dagen na mijn menstruatie), we zullen zien!
Wij willen ze het liefst wat korter op elkaar. Deze keuze is echter een beetje voor me gemaakt nu omdat ik het advies heb gekregen om zsm voor een 2e kindje te gaan zodat ik daarna zsm nieuwe schouders kan krijgen Dus word het iets eerder dan geplant.
Ik zat aan de nuvaring, maar beviel van geen kanten dus ben ik gestopt. We gebruiken nu gewoon een condoom omdat we toch zo ongeveer na de zomer aan nummer 2 willen beginnen. Ik denk zo rond de 1e verjaardag van Yelena. Eerst even rust in mijn kop,lijf en leven. Alles op z'n tijd. Maar ik krijg echt wel de kriebels als ik zwangere meiden zie lopen!
Hier kriebelde 't vrijwel meteen na de geboorte van Milan weer. En toen meneertje 7,5 maand oud was, was ik weer zwanger. De zullen straks ongeveer 16,5 maand schelen dus. Ik vind 't prachtig, zo dicht op elkaar!
wij begonnen aan een 2e toen alicia 1 werd en het was meteen raak. het duurde even voorwe aan het idee gewent waren maar dat besef is nu wel gekomen en over ongeveer 10 weken zijn we alweer opnieuw ouders. onze dochter is dan 21 maanden. ik heb het geluk dat ze vrij veel kan al. zelf trap op en en ook af maar dan met een beetje hulp. lopen vanaf 12 maanden, zelf eten vanaf 11 maanden en drinken al veel langer etc. dit scheeld erg veel en ben er wel blij mee. ondanks dit is deze zwangerschap wel zwaar. ben erg vermoeit en ook heeft ze nu de leeftijd van uittesten. gelukkig kan ik erg vele hebben maar heb ook dagen dat ik der achter het behang wil plakken omdat het me allemaal te veel wordt. we hadden niet verwacht dat het meteen raak zou zijn maar hte kan dus wel
Ik stop volgend jaar januari weer met de pil. Patrick is dan 1,5. Mocht het gelijk raak zijn dan vinden wij dit een mooi leeftijdsverschil. De vorige zwangerschap liet een jaar op zich wachten.