Goedemorgen lieve dames ! Ik ben echt even jullie hulp nodig. Ik weet het namelijk even niet meer. Mijn cyclus is altijd 28 dagen. Kan er de klok op gelijk zetten. Op dag 26 altijd menstruatiekrampen, waardoor ik weet dat het eraan zit te komen. Nu is er het volgende aan de hand. Vandaag is mijn NOD. Eergisteren ineens donkerbruin oud bloed. Geen menstruatiekrampen trouwens. Gister gewoon bloed , waardoor ik dacht dat ik gewoon te vroeg ongesteld was geworden. Kan een keer gebeuren toch ? Echter hield het bloeden eind van de avond op. Tot nu toe nog geen bloed weer gezien. Ook geen krampen of iets dergelijks. Een test durf ik nog niet te doen. Bang voor negatieve uitslag. Wat zouden jullie hiermee doen ?
Ik zou toch testen.. op nod zou je best een uitslag kunnen verwachten... als je het niet aandruft anders nog een paar dagen aankijken en anders alsnog testen hihi.. succes!!!!
Ja gewoon testen! Spannend hoor, ik vind het ook altijd heel eng... Andere optie is nog een paar dagen afwachten maar dan heb je nog veel meer spanning. Ik duim voor je!
Ik lees ook even mee. Ik zit in een vergelijkbare situatie. Ik ben gewoon aan de pil, maar ben normaal 4 dagen ongesteld in de stopweek. Nu maar 1 dag (alleen in de middag) bruinig bloed verloren, daarna is het gestopt. Pas had ik het idee dat mijn hormonen even van slag waren, maar na een week werd dat weer minder, ik heb toen tijdens de pil, een test gedaan, deze was negatief. Maar nu ga ik toch weer twijfelen, moet ik toch weer een test doen, en werkt deze wel goed als je ook aan de pil bent?
Ja, je kunt gewoon testen tijdens pilgebruik. Maar heb je pillen vergeten dan? Of ben je ziek geweest? Want de intensiteit van pilbloedingen kunnen veranderen. Het is niet te vergelijken met een normale menstruatie. De pil legt je natuurlijke cyclus plat. Er groeien geen follikels en er vindt geen eisprong plaats. Je verliest tijdens je pilbloedingen alleen wat baarmoederslijmvlies. En dat kan de ene keer heftiger zijn dan de andere keer. Er zijn zelfs vrouwen die af en toe niks verliezen in de stopweek, maar helemaal niet zwanger zijn. Dus doe een test. En je weet of je zwanger bent of dat het gewoon een lichte pilbloeding was.
Gister weer wat bloed. Niet veel, en eindigde weer met bruin. Verder nergens last van wat op een zwangerschap kan duiden. Zou het dan toch gewoon een lichtere menstruatie zijn?
Ik heb ondertussen bij mezelf ervaren dat ik niet prat kan gaan op hoe mijn cyclus in het verleden liep. Op een gegeven moment veranderde het gewoon. Zou bij jou natuurlijk ook zo kunnen zijn. Daarnaast weet je het zeker als je test. Aangezien je NOD al is zou deze positief moeten zijn.