Iedereen word zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angela22, 3 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela22

angela22 Bekend lid

7 apr 2016
    782
    572
    93
    Hoihoi!

Ik ben een jonge meid van 25 en we zijn inmiddels een halfjaar bezig om een kindje te mogen krijgen. Helaas gaat dit niet zo spoedig als wat we gehoopt hadden...

Het lastige vind ik dat iedereen om me heen zwanger word en of er overal baby's zijn.. af en toe is dit echt eventjes slikken juist omdat wij het zo graag willen.. herkennen jullie dit? Ik denk over alles na.. Hoe ga ik het mijn man vertellen mocht het wel zo zijn? Wat zijn leuke namen? Kinderwagens kijken...

Pfff... was het maar zo makkelijk als hoe het eruit ziet als je om je heen kijkt.. nog meer de dit herkennen?

Nu weer bezig met ovulatie testen... hopelijk dit weekend mijn ei.. dan is manlief weer thuis

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    90% van de stellen is binnen 2 jaar zwanger. Je bent net 6 maanden bezig. Ontspan en geniet nog even van de tijd die jullie nog met zijn tweetjes zijn. Na een jaar kun je evt vruchtbaarheidsonderzoek laten doen.

Maan14, Blosjes, Beebylove en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. angela22

angela22 Bekend lid

7 apr 2016
    782
    572
    93
    Haha ik heb een dochter van 6 jaar.. en dat maakt het zo lastig.. zij is door de pil heen gekomen... en nu lukt het niet

4. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik herken je gevoel, maar serieus, na een half jaar?! Ik ben inmiddels 4 jaar geleden met de pil gestopt. Niet om zielig te doen ofzo, maar een half jaar is echt niet zo lang. Geef niet op, grote kans dat je binnen een jaar gewoon zwanger bent!

Citroentje93 vindt dit leuk.
  5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Niets is wat het lijkt. Voor de buitenwereld zag het er bij ons ook uit alsof het allemaal aan kwam waaien. Niemand die weet wat voor hel er aan vooraf is gegaan.

Je bent nog maar een half jaar bezig - en alhoewel elke maand te lang voelt - probeer te relaxen.

Draaikont vindt dit leuk.
  6. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Een half jaar is nog niet lang hoor meid
    Probeer wat te relaxen

7. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Als je zelf er mee bezig bent zie je opeens overal baby's en lijkt iedereen 'zomaar' even zwanger te worden. Let straks maar eens op als je echt zwanger bent, opeens lijkt half Nederland ook zwanger. Tja als je eenmaal de wens hebt ben je liever nog gisteren zwanger dan vandaag, dus volkomen normaal. Nadenken over namen, hoe te vertellen aan partner of omgeving en internet afstruinen naar babyspullen kan best leuk zijn, beetje fantaseren hoe en wat.. Zolang het geen obsessie wordt, prima toch?
    Succes met je ovutesten, ik wens je een vruchtbaar weekend alvast!

Flamingo1990 vindt dit leuk.
  8. Beaujolie

Beaujolie Lid

18 aug 2018
    74
    101
    33
    Vrouw
    Ik kan me het gevoel zeker voorstellen, maar een half jaar is echt nog vrij kort. Probeer het een beetje zonniger te bekijken.

9. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Alhoewel ik veel mensen hier zie zeggen: relax een half jaar is niet lang, wat ook klopt.. vind ik wel dat als je zwanger probeert te worden iedere maand er een te veel is. 70 procent van de vrouwen wordt zwanger binnen 6 maanden. De kans dat je bij de groep hoort die de medische molen in moet wordt nu eenmaal na 6 maanden steeds groter. TS ook jij mag je er rot om voelen dat het nog niet gelukt is. Ook al komt het waarschijnlijk gewoon goed!

Ik herken je gevoel namelijk helemaal, vooral omdat al mijn vriendinnen in ronde 1/2 zwanger werden. Toen het na 7 maanden nog niet zover was ging ik erg aan mezelf twijfelen. Toen drie vriendinnen en Mn schoonzus in een week tijd allemaal aankondigden dat ze zwanger waren, kreeg ik echt even een mental breakdown. Ik heb dit toen ook besproken met de mensen om me heen, de onzekerheid. Ik kreeg toen wat meer rust. Dit heeft erg geholpen en guess what, een maand later was ik zwanger! Doordat de druk eraf ging, werd ik juist zwanger.

Probeer de druk bij jezelf te verlagen, praat erover met de mensen op wie je jaloers bent of waar je verdrietig van wordt. En onthoud, jouw tijd komt echt!

Zonnebloem92, Fennec, Siem98 en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hoop dat je gauw zwanger bent, hier willen we vanaf 2014 al een kindje samen, ik wist al dat wij de medische molen in moesten, spontaan zwanger raken zit er hier niet in helaas.
    Sinds november 2017 zijn we in de MMM bezig, eerst met iui's (7x) en nu ivf.. iedere maand is er 1 te veel, maar ik hoop echt dat je binnen een jaar mag melden hier dat je in blijde verwachting bent :)
    Heel veel succes gewenst :)

11. BlueEyedSoul88

BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Hier een vergelijkbaar verhaal met @Flamingo1990

16 maanden bezig geweest om zwanger te raken, in oktober was de start voor iui gepland.
    Afgelopen 4 weken elke week meerdere follikelmetingen gehad en bloedafname. Zowel ik als mijn man hadden ons er op ingesteld dag het niet via de natuurlijke weg zou gaan lukken en dat oktober de maand zou gaan worden dat wij zwanger zouden raken (weliswaar met een klein beetje hulp)...

Was dat toch even een verrassing afgelopen woensdag! Prompt zwanger!

Ook ik/wij hebben te maken gehad met de gevoelens en gedachtes die jij nu hebt. Dit is normaal, het is ook geen kattepis.
    Een half jaar is nog niet zo heel erg lang, maar zoals een voorganger hier al beschreven heeft is al snel elke maand dat het niet lukt 1 teveel.

Haal even diep adem, en adem weer uit. Het komt vast goed. Zoals je waarschijnlijk (al) weet is stress niet bevordelijk. Probeer echt voor jezelf een zekere mate van rust te creëeren.

We zien je snel terug op de roze lijst ;)

SJD1988, angela22 en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  12. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Niet iedereen wordt zwanger hoor.
    Mensen vertellen alleen vaak niet dat het langer heeft geduurd, of meer moeite heeft gekost.
    Sinds ik open ben over de mmm en onze "reis" hoor ik van zoveel mensen dat ze er jaren over hebben gedaan...
    Natuurlijk is het stom als het langer duurt, en sommige stellen worden wel heel snel zwanger, en dat is zuur. En een half jaar voelt natuurlijk al als heeeel erg lang, maar het is heel normaal, dus je mag best even balen maar probeer positief te blijven :)

Blosjes, Flamingooo, Fennec en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Het komt goed meid! Elke maand voelt te lang. Ik ken je gevoel en iedereen raakt maar zwanger.. maar opeens dan is het zo.. wanneer je het niet verwacht! Bij ons duurde het precies 12 maanden! Dus het kan bij jou nog alle kanten op! Positief blijven en af en toe down zijn mag best als je weer eens dat rode rommel krijgt.. Kom op! Het gaat lukken. Ik ga je volgen :D

angela22 en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  14. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Mag ik even vragen wat iui-D is ( de D) en ivf-D?
    Zie het vaker staan maar geen idee wat de D betekend (donor?)

Topic opener.
    Elke maand is er inderdaad 1 teveel, maar het komt goed, houd hoop.
    Het lijkt misschien alsof de hele wereld om je heen spontaan zwanger is en babies heeft, maar je weet nooit wat er daaraan vooraf gegaan is.

Ik hoop dat je snel een positieve test hebt!

15. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Klopt, de D staat voor donor :)

16. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ik duim nogsteeds heel hard voor je dat jullie snel een kleintje in jullie armen mogen houden

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  17. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Is gewoon moeilijk toch? Als anderen zwanger raken terwijl jij nog wacht op dat moment. Want een half jaar in perspectief niet zo lang. Maar gevoelsmatig duren de twee weken van je eisprong tot je NOD al een eeuwigheid. En dan mag je best verdrietig en zelfs jaloers zijn. Maar wat hierboven al ergens staat, praten erover is wel de oplossing!

angela22, Rosa5, Flamingo1990 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Hey,

Ik herken je gevoel heel goed. Heeft niets te maken met het anderen niet gunnen, maar met het zelf zo graag willen en het jezelf gewoon ook zo gunnen. Hoewel ik zelf nog niet zo lang actief aan het proberen ben (3e ronde pas) heb ik een jaar op een wachtlijst gestaan voor een donor en elke maand m'n eisprong gevoeld wetend dat het voor niks was,.omdat m'n ex-vriend niet wilde. En omdat ik het nu alleen moet doen vind ik het ook moeilijk als stellen om me heen happy zwanger zijn. Dat had ik ook zo graag gewild.in die combinatie. Eerlijk gezegd vermijd ik zwangeren en pasgeboren baby's zoveel mogelijk. Baby-showers echt zeker niet, maar ik heb ook al 2 bruiloften om die reden laten schieten. Gewoon omdat ik weet dat ik er van van slag raak (soms dagen) en vervolgens alleen maar kan huilen. Daar heeft niemand iets aan. De meeste mensen snappen dat wel. En als ze het niet snappen heb je er ook weinig aan volgens mij. Dus mijn advies is eerlijk zijn over je gevoel en ook nadrukkelijk zeggen dat je het hen gunt, maar ook dat dat soms heel dubbel is.

Groetjes,
    C.

19. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier t zelfde. We zijn bijna een jaar verder en heb 2 miskramen gehad. Vriendinnen, familie en collega’s met wie ik tegelijk uitgerekend zou zijn zijn allemaal bevallen, hier schiet t niet op.
    Maar waarschijnlijk hebben sommige van hen er ook een tijd over gedaan. Geduld! Half jaar is sowieso ook nog niet zo lang (zo voelt het waarschijnlijk wel).

20. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ohja en ik vermijd sommige situaties nu wel en ben niet meer actief op Facebook en instagram omdat ik t niet meer aan kan zien..

Deel Deze Pagina