een tweede minder belangrijk??

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Amfy, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Hier was er nauwelijks verschil tussen de eerste en tweede. Bij de tweede zelfs meer kaarten en en bezoek en bij de eerste vond ik het al veel

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier weinig verschil.
    Ik moet er wel bij zeggen dat wij alleen geboortekaartjes hebben gestuurd naar mensen waar we echt wat mee hebben, die zijn op een enkeling na allemaal op bezoek geweest.
    Ook veel kaarten gehad.

Maar geniet lekker van je rust!

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    hier ook dat verschil, snap dat niet!!
    Veel minder kaartjes (net zoveel verstuurd), minder bezoek en ook veel later.
    (nu ben ik vlak voor kerst bevallen en lag er 10 cm sneeuw, speelt ook wel mee denk ik)

Moet zeggen dat de aandacht van mijn moeder en zus overweldigend was en is, die zijn zo gek op mijn jongste. Ze hebben me ,onbewust, ook echt door die eerste weken heen gesleept.

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Hier ook een enorm verschil.
    Niet echt van de familie op zich maar met name van vrienden en werk.
    Mijn man zijn werk zijn zelfs gewoon helemaal vergeten een kado te sturen of een kaartje of ook maar iets!

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier ook een gigantisch verschil, waar het bij mijn dochter 1 groot feest leek, kwam er bij onze zoon amper iemand. Onze dochter is 8 dagen naar haar broertje jarig en veel mensen dachten; oh das makkelijk te combineren, er zijn dus wel mensen geweest; op de dag dat onze dochter jarig was. En verder misschien nog 3 keer en dat was het. In totaal 50 kaarten verstuurd maar er is bijna niemand geweest.

Er zijn nu (10 mnd later) nog mensen die zeggen; ohja, ik moet nog bij je op kraamvisite komen he!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb de kaarten niet geteld, maar denk wel dat we er bij de 2e wat minder hebben gekregen dan bij de 1e.

Ik snap het wel. Voor veel mensen draait de geboorte niet zo om de baby (die kennen ze niet, of die interesseert ze niet - veel mensen hebben niks met baby's) maar om hun vrienden die ouders worden. Bij een tweede kind verandert daar in hun ogen niet zo veel in: hun vrienden waren al ouders van een kind, en nu zijn ze ouders van twee kinderen. Lekker belangrijk, denken ze dan.

Ik zou het me niet aantrekken, en voor geen seconde denken dat ze m'n tweede kind minder belangrijk of minder lief vinden. Niet iedereen is hetzelfde en denkt hetzelfde; voor sommige mensen zijn baby's niet het belangrijkste in de wereld.

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier ook veel verschil. Hebben meer kaarten verstuurd en veel minder bezoek en kaartjes gehad:( Niet leuk:(

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij ons was het mrt de tweede wat minder, maar hier was ik wel blij mee. Met nr 1 zo veel bezoek gehad. Kaartjes kwamen er ook wat minder maar nog hing de lijn door de huiskamer vol. Bij nr 3 had ik me dan ook ingesteld op nog minder bezoek en kaartjes maar we werden overdonderd door alle aandacht die we toen kregen. Ik denk dat dat ook te maken had met dat de oudste toen op school en voetbal zat en we daardoor wat meer kennissen hadden gekregen.

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Pardon? Wat is dat voor rare opmerking. Dat je eerste hun lievelingetje is. Hoe kunnen mensen nou zoiets zeggen. Zit daar in het hoofd een steekje los????

Hier geen ervaring mee. In mijn vriendenkring ben ik de eerste met kinderen en voorlopig zie ik nog niemand moeder worden. Laatstaan de tweede.

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier ook minder, zowel de visite als de kaartjes. Jammer maar het hoort er denk ik bij.

11. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat het is.. Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje, maar er is weinig aandacht voor deze zwangerschap. Mijn moeder blijft wel vragen hoe het met mij gaat. Maar als ik even later spontaan iets vertel over de zwangerschap; de baby wie ik al voel schoppen, zulke dingetjes bijvoorbeeld, dan wordt de aandacht gelijk weer op mijn dochter gericht en praat ik tegen de muur..

Erg vervelend waardoor ik het gevoel krijg dat ik minder van ons 2e kindje moet houden en dat ik maar naar m'n meisje moet kijken ofzo. Gelukkig is dat gevoel nu wel weg maar ik heb er wel boven moeten leren staan. Wij willen een 2e kindje en een 2e kindje is niet minder belangrijk dan ons 1e kindje zo is het en niet anders :) .

Daarnaast is er naast onszelf eigenlijk maar 1 persoon wie echt geinteresseerd reageert en dat is mijn oma, ze vraagt elke keer weer hoe het gaat, wanneer we weer een echo krijgen, ze belt me zelfs op. Maar zo hoort het toch ook te gaan, zeker van je naaste familie waar je wel degelijk close mee bent..

Ik ben nu al benieuwd hoe de kraamtijd zal gaan. Vind het jammer dat mensen blijkbaar een 2e kind minder belangrijk vinden.

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    #32 Lemi, 3 okt 2011
    Laatst bewerkt: 3 okt 2011
    Ons mannetje is nu 1 week en 3 dagen...
    Alleen onze ouders en mijn broers zijn het eerste weekend geweest (hij is vrijdags geboren). En n vriendin van mij ook dat weekend.
    Verder zijn er geen familie of andere mensen meer geweest:(. Helaas was dit bij de eerste ook ongeveer hetzelfde.
    Wil niet klagen, maar het maakt me best verdrietig... Van sommige familieleden ben ik erg benieuwd of ze überhaupt komen en heb ook tegen m'n man gezegd ze voorlopig niet te hoeven zien als ze niet komen;). Zijn bij 1 van hun 2 weken terug nog op de verjaardag v hun dochter geweest (nichtje van mijn man) en naar n pasgeboren familielid komen lijkt me meer dan normaal. Toch?? Maar ja, misschien bellen ze nog....
    Hebben idd ook minder kaarten gehad en ben heeeel benieuwd van wie en of er nog bij gaan komen.

Je wilt zo graag trots je kindje snel al showen en dan is t echt niet leuk als er zo weinig interesse lijkt te zijn. Zijn trouwens ook door niemand gebeld..

Zooo kon ik t ook ff kwijt haha;)

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Kreeg gisteren ongeveer dezelfde opmerking maar dan van mijn vader:$!!

"M blijft voor mij de liefste, L moet zich eerst maar bewijzen". Het was n beetje met n lach, maar ik ken hem...zit wel iets van waarheid in voor hem. Sowieso gewoon geen leuke opmerkingen!

14. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Zoiets zeg je toch niet? En al helemaal niet over je bloedeigen kleinkind!!! Mijn vader is niet één van de makkelijkste. Heeft toen ik 9 was, hij 34, 2 herseninfarcten gehad waardoir zijn gedrag mega verandert is in het nadeel. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren mocht er een tweede kleinkind komen. Dus een kind van zowel mijn zusje als van mij.

15. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik merk wel dat we nu minder kaarten krijgen.

16. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Bij de eerste was het knetterdruk,bij de tweede minder.maar was daar ook wel blij mee,kon het allemaal veel beter aan.De belangrijkste mensen zijn er allemaal geweest.Ach en sommige vage verdere familie/kennissen niet.Jammer dan.Ik ga altijd op kraambezoek als ik een kaart krijg.Omdat je toch weet hoe trots diegene is op hun kind.

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

NOu, je zou het wel denken! :(

Ik heb mijn hele zwangerschap nog geen kleinigheidje gekregen, en maar 1 kaartje van de buurvrouw.

Terwijl ik bij de eerste nu al heel veel kaartjes had, en wat leuke cadeautjes zoals rompertjes, knuffeltjes etc..
    Maar het blijkt 'normaal' te zijn bij een 2e. Beetje jammer hé!

18. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier idem, tijdens de zwangerschap en na de bevalling veel minder aandacht gehad als bij de eerste. Kaartjes zijn minder, bezoek was minder.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bij ons was het juist andersom.

Ik trok me bij Isabella heel erg terug en we kregen wel veel kaartjes maar weinig bezoek.

Bij Julian anders. Daar voelde ik me zo goed dat iedereen kon komen. En dat deden ze ook... De hele kraamweek super druk geweest. Maar wel minder kaartjes.

20. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    herkenbaar

had ik bij nr 1 een wand vol kaartjes en elke avond bezoek voor wekenlang.. bij nr 4 is niemand geweest op 1 vriendinnetje en directe familie. Kaartjes pasten gewoon op zon kaartenstandaard en na mijn kraamdagen had ik dus niet het gevoel net te zijn bevallen.. er is nog geen hele rol beschuitjes op gegaan.. een half pak muisjes..
    tja.. was nr 4.. seen one, seen them all.. zo lijkt het in elk geval dat mensen zo denken

Deel Deze Pagina