Gefeliciteerd Yake, hoe lang ben je zwanger? Zal vast druk worden, maar goed, ik denk dat het allemaal wel went als je een ritme te pakken hebt.
Gefeliciteerd! Ik heb zelf net een paar weekjes ervaring met 2 kids kort op elkaar. Mijn dochtertje was 9 maanden toen ik weer zwanger raakte en is nu dus 18 maanden. De laatste paar weken van de zwangerschap vond ik zwaar. Ik was pas met 36 weken met verlof gegaan en eigenlijk was het toch beter geweest als ik al wat eerder was gegaan. Aangezien mijn zoontje natuurlijk nog heel veel slaapt, krijgt mijn dochtertje ook nu genoeg aandacht nog en ze vindt het heel leuk dat ze een broertje heeft. Steeds kusjes willen geven en willen aaien! Wat absoluut een aanrader is om zo snel mogelijk ervoor te zorgen (in hoeverre je daar voor kunt zorgen natuurlijk) dat je 2 kids 's middags beiden rond hetzelfde tijdstip in bed liggen. Mijn dochtertje slaapt nog 1 keer en gaat rond 12.00u naar bed. Mijn zoontje krijgt rond 10.30u zijn fles en gaat dan ook rond 12.00u naar bed. Dus even lekker rust! Het valt me nu dus nog steeds enorm mee! Ik denk dat de echte drukte nog moet gaan komen, hehe....en ik vraag me af of er een groot verschil zou zijn met een kindje dat ouder zou zijn geweest. Ook die hebben aandacht nodig, of ze moeten al echt naar school gaan. Het enige wat ik nu als 'lastig' ervaar, is dat ik niet kan 'bijslapen' wanneer ik dat zou willen, omdat mijn dochtertje er ook is.
Hoe het straks zal gaan weet ik nog niet (nog hoogstens drie weekjes!...) maar tot nu toe vind ik het erg goed te doen hoor! Ik was na 4 maanden alweer zwanger en ik heb ook deze zwangerschap nergens last van gelukkig. Wel heb ik mijn dochtertje aangewend om dingen een beetje "zelf" te doen. Dus "meehelpen" met aankleden, zelf trap op en af en ze loopt sinds een goede maand ook zelf. Scheelt toch weer wat optillen. Heel veel succes en geniet ervan ( ik vind het erg jammer dat deze zwangerschap voor mijn gevoel zooo snel is gegaan)!
Allereerst: gefeliciteerd! Mij lijkt het ook erg leuk, twee kindjes zo kort op elkaar (gaat hier alleen niet gebeuren ivm studie etc.). Zelf heb ik dus geen ervaring hiermee, maar wat ik wel kan zeggen, mijn ouders hebben vijf kinderen en wij schelen telkens ongeveer 11 maanden, dus na 2 maanden was mijn moeder weer zwanger (wel gepland hoor ). En mijn moeder heeft het altijd erg fijn gevonden juist, zo dicht op elkaar, dan zit je er nog helemaal in. Tuurlijk is het wel eens druk geweest, maar het was wel gewoon allemaal goed te doen, zolang je een beetje een ritme kunt vinden.
Ik heb er ook geen ervaring mee. Maar als ik eerlijk toegeven mag. Ik ben helemaal positief jaloers. Onze kleine is dik 7 maand en het lijkt me ook helemaal geweldig. 2 zo dicht op elkaar, zwaar. maar geweldig. Gefeliciteerd meid. Geweldig!
Mijn kindjes verschillen 16 maanden, ik moet toegeven dat ik de eerste 6 maanden toch behoorlijk zwaar vond hoor, maar het is wel superleuk. Nu hebben ze echt heel veel aan elkaar en kunnen goed samen spelen (en ruzie maken). Het is even opnieuw het juiste ritme vinden, maar eens dat er is, komt het wel in orde.
Yaka: ik vind het helemaal geweldig om 2 kids snel na elkaar te hebben. Het valt mij reuze mee in ieder geval. Maar wat je zei over het nog vers in het geheugen zijn.... euhm.... hier zat er 10, 5 maand tussen en ik stond er versteld van hoe snel je dingen alweer vergeten bent. Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap
Hoi Hoi, ik was ook na 9 maanden zwanger van de tweede..ik vondt de zwangerschap op het eind wel behoorlijk pittig ivm bekkeninstabiliteit.. en toen de tweede eenmaal geboren was..kwamen wij in moeilijk vaarwater omdat we nogal wat problemen met hem hebben..heel veel huilen, hij heeft koemelkallergie,verborgen reflux, en er zat een nekwervel niet goed zijn schedel zat vast, en erg gevoelige darmen.. ons eerste kindje was ook een huilbaby die had kiss.. het was voor mij wel wat anders dan ik me had voorgesteld..ik wist wel dat het druk zou zijn en dat je weer in een ritme moest komen..maar had ook gedacht dat het met de tweede wat makkelijker zou gaan en dat hij het merendeel wel zou slapen.. dat was dus niet het geval,.,ik heb de eerste twee maanden als er zwaar ervaren..had nooit verwacht twee x een huilbaby te hebben..maar het ergste is dat je weet dat er wat met je kindje is en er op dat moment niks aan kan doen.. nu zijn we gelukkig op de goede weg en kan ik er ook echt van genieten..het is druk maar wel superleuk..mijn oudste is nu bijna 21 maanden en mijn jongste bijna 3 maanden.. als je ziet hoe de oudste met de jongste omgaat dan smelt je gewoon..hij wil met alles helpen en komt al aangerend met zijn tut en speen als de baby huilt.. geniet van je zwangerschap.. gr.
Wij hebben netjes 9 maanden afgewacht toen gingen we trouwen toen onze zoon 1 jaar was en zijn we gestopt met de pil (zodat we erna zwanger konden worden) maar op onze trouwdag was ik al 6 weken zwanger, ze schelen straks 20 maanden.
Ha Yake, gefelciiteerd als eerste. Mijn kids schelen 18,5 maand. Ik vond het aanvankelijk wel zwaar, maar was toen gelukkig ook nog met verlof. Chris was en is nog weinig in een ritme en was heel vaak wakker. Nu begint het een beetje stabieler geworden. Het leuke is dat nick ook heel geinteresseerd is en was in Chris en dat is zo leuk om te zien dat je soms de zware tijden daardoor snel vergeet. en ja onze echtelijke relatie....heeft enige tijd op een zeer laag pitje gestaan. Als Frank thuis kwam ging ik onderhand weer naar bed om te slapen zodat ik de gebroken nachten wat kon inhalen, die door de BV grotendeels op mij terechtkwamen. Ik begin nu langzaam aan weer meer en meer energie te krijgen en ook weer behoefte te krijgen aan af en toe een momentje voor mezelf buitenshuis die ik ook om kan zetten in actie omdat ik niet meer zo moe ben. Maar ik ben sinds een maand zelfs aan een nieuwe baan begonnen en ook dat gaat.... De laatste zw.weken waren hier ook zwaar, met name omdat ik bedrust moet ivm hoge bloeddruk en dan is het wel veel regelen met een kleine die ondergebracht moet worden, maar wij hebben een superlieve familie en vriendenkring die dat geweldig mee opgevangen hebben. en nu...voelen we ons vooral erg rijk met onze twee boys.
Wat super om alle reacties te lezen! Over het algemeen komt het er dus op neer dat het wel mee zal vallen, op de spitsmomenten in de ochtend en de avond na. Gelukkig maar! Toch krijg ik het af en toe nog wel even helemaal benauwd, maar ik heb nog een tijdje om Camila in het (slaap)gareel te krijgen . Het zou fijn zijn dat ze dan wel doorslaapt! Het kind is supervrolijk, maar wel bewerkelijk en met een gigantisch temperament. Had ik ook maar geen Cubaanse vader uit moeten zoeken ! Het is ook zo onverwachts; om Camila te krijgen liep ik in het ziekenhuis (geen ovulatie) en nu is het zomaar spontaan gegaan. Frank ligt nog half in shock bij te komen van het nieuws, hihihi.
Ach, je hebt nog ca. 8 maanden. Nog zat tijd om Camila te bewerken (even afkijken hoe ze dat bij jullie doet ) Wat gaaf dat je nu spontaan zwanger bent! Je hoort dit zo vaak he. Mijn schoonzus was jaren in behandeling, ik weet niet hoeveel ivf's en iui's ze wel gehad heeft. Na 7 jaar kwam eindelijk een tweeling. Toen ze dachten klaar te zijn met kinderen krijgen, werd ze binnen 1 jaar spontaan zwanger. En dit soort verhalen hoor je zo vaak. Wat zou dat toch zijn, he. Als je het loslaat, komt het blijkbaar vaak vanzelf. Maar goed, dit is een ander onderwerp. Wilden jullie sowieso nog een kind later?
Haha, een goede leermeester is ze wel! Of we er nog kinderen wilden? Als het aan mij ligt dan nog wel 4 erbij! Frank heeft er, naast Camila, nog twee uit een vorige relatie. Voor hem hoefde het niet perse, maar deze is uiteraard wel welkom en hij zal er net zo gek mee zijn als met de eerste drie. Hij is wel een beetje geschrokken. (Als 'ie het echt niet had gewild had 'ie maar wat moeten gebruiken, hihi!)
Wauw Yake... Ik zag het onder je banner ineens staan en Hanneke had me de link hiernaartoe gegeven. Wat super zeg! Hoe voel je je? (lekker offtopic) Hmmm denk dat Sasha dan ook enigszins cubaans bloed heeft.... Hihi . Dit is ook een meisje om met fluwelen handschoentjes aan te pakken, ook behoorlijk tempramentvol. Ritme? wat is dat? Is dat eetbaar? Veel succes in ieder geval! Alles komt vast op zn pootjes terecht!
Dag dag, Van harte gefeliciteerd met je 2e zwangerschap. Geniet er eerst maar lekker van en als de kleine er is dan kom je er vanzelf achter over hoe en wat met 2 kleine kids. Ik zelf heb nu een zoontje van net 16 maanden en ben ook zwanger van de 2e..laat ik het zo zeggen volg. wk. zondag ben ik uitgerekend. Dus met 7 maanden was ik ook alweer zwanger. Ook niet gepland, maar tja 1x raak. De eerste hebben we een jaar op moeten wachten voor ons was het dus ook een hele, maar wel supermooie verrassing. We zien er echt naar uit al weet ik wel dat het flink aanpoten wordt. Onze zoon wil natuurlijk ook het nodige aandacht straks.. maar ik heb al gehoord dat je de oudste er altijd bij moet betrekken. Dus niet continu zeggen dit is je kleine broertje of zusje, maar tegen de baby zeggen.. KIJK DIT IS NOU JE GROTE BROER/ZUS. Het schijnt jaloersheid tegen te gaan.. nou ik ga het wel ff proberen haha.. We zijn dus erg benieuwd hoe hij op de baby gaat reageren. Gelukkig is hij al wel heel ver in zijn ontwikkeling. Loopt sinds hij 11 maanden is en kan zelf trap op en af.. eet zelf..praat veel (zegt veel woordjes) en pakt zijn eigen luier als hij bah heeft..dat soort dingen. Wel handig voor straks met de baby! Goed meiden succes met de zwangerschap allemaal en alvast een relaxde bevalling gewenst.
hoi, mijn meiden schelen precies 51 wkn en heel eerlijk.... de overgang van geen kinderen naar 1 baby was voor mij groter als van 1 baby naar 2 baby's. Tuurlijk heb ik tijdens mijn 2e zwangerschap allerlei hororscenario's in mij hoofd gehad. Maar uiteindelijk is dat enorm meegvallen. De jongste eet, speelt een klein half uurtje en valt dan vervolgens in slaap tot de volgende voeding. dus de horoscenario's wat als ze allebei huilen en aandacht willen ofzo zijn uitgebleven
is absoluut sneller gegaan als verwacht en dan te bedenken dat ik 17 november 2004 in het ziekehuis te horen kreeg dat ik nooit zwanger zou raken op de natuurlijke manier! Heb m'n gynaecoloog een poepie laten ruiken