Een tweede op komst en de eerste is nog geen 1!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yake, 11 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Super, hoor! En wat een heerlijke meiden!

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Onze meiden zitten (wel gepland) ook dicht op elkaar. Het einde van de zwangerschap was wel zwaarder omdat ik Sofie nog veel moest tillen maar voor de rest liep alles soepel.

Bij de eerste vond ik het zo druk maar de tweede "doen" we er gewoon makkelijk "bij". Je hebt alle spullen in huis, je weet hoe een baby werkt, je hebt meer zelfvertrouwen, het gaat echt een stuk soepeler.

Wel hebben we veel dingen nieuw aangeschaft, een extra commode, een duowagen etc.

Gefeliciteerd! Geniet nog wel even van de middagslaapjes want dat is hier helaas wel over.

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Leuk dat jullie er ook twee hebben en zo kort op elkaar!

Waarom hebben jullie een tweede commode aangeschaft? Je kan ze toch niet tegelijk verschonen?

4. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi,

Tussen mijn jongens zit 17 maand. Persoonlijk heb ik nooit moeite gehad met 2 ukkies. Wat ik je als tip kan meegeven is dat je snel moet proberen om hun slaapjes op elkaar te gaan afstemmen. Bouw een rustpuntje in voor jezelf op de dag.

Tuurlijk is het zwaar in het begin als je nog met de nachtvoedingen bezig bent en dan overdag nog voor zo'n ander ukkie moet zorgen maar ook dat gaat voorbij. Onze jongste wordt volgende maand 1 en het jaar is echt voorbij gevlogen.

Geniet ervan!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Yake! Super!

Hier geen ervaring mee, maar ik hoop je snel te volgen ;) ... ongeveer 2 jaar leeftijdsverschil lijkt me super.

Vrienden van ons hebben twee dochters die bijna 2 jaar schelen ... erg leuk. Soms wel ENORME ruzie, maar ze kunnen ook heel erg leuk samen spelen.

Een vriendin heeft 2 jongens die 18 maanden schelen, de eerste was supermakkelijk, de tweede heeft een behoorlijk temperament (dus ik hoop voor jou dat jouw tweede een lekker slaapkoppie is ;)). Maar desondanks zou zij er wel een derde bij willen denk ik ... dus het is zeker goed bevallen :D

6. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ten eertste: van harte gefeliciteerd!

hier t zelfde, weet het nog niet zeker, maar wel het vermoeden dat ik toch wel weer zwanger zou kunnen zijn, mila is net 5 maanden... we zullen zien..

7. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hoe het is kan ik nog niet zeggen, maar ik was na 4 maanden (gepland) weer zwanger, en onze meiden zullen straks 12 a 13 maanden schelen, ik denk datik het zeker druk ga krijgen, maar ik denk ook als zusje er eenmaal is dat je gewoon 'niet beter weet' en het allemaal vanzelf gaat.
    Tuurlijk zal ik een ritme moeten zoeken wat voor allebei werkt straks, maar dat komt vast goed.

Echt veel hoef je volgens mij niet aan te schaffen, wij hebben een 2e ledikantje, een ladenkast(de hemnes) die we als commode gebruiken, en een kledingkast gekocht. dus niet echt een extra 'babykamer' behalve het ledikantje kan ze er nog lang mee doen zegmaar. een 2e 'commode ' was hier nodig omdat ze allebei een eigen kamertje hebben straks, en als de 1e slaapt ik dan gewoon de andere kan verschonen ;)

verder hebben we een duowagen gekocht, maar ook die hoeft niet zo duur te zijn, ligt er net aan wat je wilt.

en omdat onze 2e weer een meisje is kunnen we echt alles hergebruiken (we hadden enorm veel roze :) ) dus dat scheelt natuurlijk ook.

de zwangerschap gaat tot nu toe prima, geen klachten eigenlijk. Straks zal die buik wel wat in de weg gaan zitten maar ach, ook daar vind je wel wat op.

verder ervaar ik deze zwangerschap toch wel heel anders, veel relaxter omdat je alles toch al een keer hebt meegemaakt...je zit met veel minder vragen en ook als het kindje er straks is zal het allemaal veel makkelijker gaan omdat je al een kleintje hebt.

ik zou zeggen: GENIET!

(bij zwangerschap en clubs hebben we een heel gezellig groepje, net bevallen en weer zwanger ;) )

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik verschoon Nina nu nog veel vaker dan Sofie en in het begin natuurlijk ook 's nachts dan wil/ wilde ik Sofie niet wakker maken. Beide commodes zijn trouwens later ergens anders voor te gebruiken (lang leven de Hemnes :))

9. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    Gefeliciteerd!
    Het lijkt mij super!

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Het kan ook niet anders dat mijn tweede wereldslaapkop nummer 1 wordt! Dat heb ik denk ik wel verdiend :).

Geef mij nu maar een lekkere suffe ;) !

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Spannend, ik duim met je mee!

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Als het hier een jongetje wordt dan kan ik alles gaan verven, zo veel roze dat we hebben, hihihi.

Volgens mijn man kan hij geen jongetjes maken, dus er zal geen probleem zijn :D ! Hij heeft al drie dochters.

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken maar kan alleen maar zeggen dat ik het heel knap vind voor degene die het wel even doen met 2 kindjes zo snel na elkaar.

Maar gefeliciteerd in ieder geval.

14. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ten eerste van harte gefeliciteerd!

Hier ook best onverwachts en snel zwanger geworden van de tweede. Ze zullen als alles goed gaat 18 maanden schelen, dus ben benieuwd.

15. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    GEFELICITEERD!
    Mijn eerste nu 10 maanden was zo'n suffe :) Is nu nog weinig van te merken eigenlijk...
    Hopelijk deze ook zo'n rustige, soms denk ik ook wel eens; "is het niet te snel op de eerste...?". Maar ik werd zo chagerijnig van de pil en we wilden ook wel weer een tweede dat we gewoon zijn gestopt. De tweede ronde alweer zwanger dus dan gaat 't rap allemaal :)

Geniet er maar gewoon van, uiteindelijk komt het allemaal wel goed!

16. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Yake,van harte gefeliciteerd!
    Het zal heus allemaal goed komen,lijkt me juist reuze gezellig!

Hier ook kleine leeftijdverschil straks,Fenne en Linne zijn 16Juli geboren en onze uk wordt 01-08 verwacht dus scheelt een goed jaar(hopelijk komt onze uk niet veel eerder ;) )
    Gezellig hoor!

Geniet ervan meis!
    xxx

17. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier schelen ze 25 mnd en ik vind het behoorlijk pittig hoor. Maar ze zijn al helemaal aan elkaar gewend en ik zou niet meer anders willen. Thomas kan gelukkig redelijk veel zelf. Maar aan de andere kant is hij 2 en zegt nee en is hij behoorlijk eigenwijs.
    Meerdere kinderen is zoiezo druk en je doet het gewoon, ongeacht het leeftijdsverschil!

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Allereerst, gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Mijn kinderen schelen 14 maanden en ik vind het best zwaar. Gijs is pas gaan doorslapen toen hij 10 maanden was en als hij huilde, werd Lynn wakker en ze bleef dan ook wakker :( . Maar toch, ik zou het niet willen missen.

19. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Gefeliciteerd hoor!
    Vrienden van ons kregen in december hun eerste, en met een paar maanden was ze zwanger van de tweede... en dat werd dus een tweeling!
    Drie dagen binnen het jaar had ze dus drie kids!

Het eerste jaar was heel heftig, het tweede jaar 'gewoon' heftig, maar als je het stel nu ziet, ze zijn 6 en 7, gewéldig gewoon!

Deel Deze Pagina