Onze zoon is geboren met een zwangerschapsduur van 36+3 dagen en heeft een hele moeilijke start gehad. Hij heeft zelfs 5 dagen op het NICU in nijmegen gelegen. Vandaag is hij precies een week thuis en ik merk dat hij ontzettend last heeft van krampjes. Hij is dan heel hard aan het gillen en bijna ontroostbaar. Ook zijn ontlasting is vrij hard en volgens mij heeft hij moeite met poepen. (ik geef flesvoeding) Het consultatiebureau heeft geadviseerd om extra water aan de flesvoeding toe te voegen. Dit leek één dag te helpen, maar nu lijkt het erger dan dat het was. Hierdoor komt hij ook erg moeilijk in slaap en lukt het alleen als hij bij mama of papa op de arm ligt. We hebben al een draagzak geprobeert, maar daar lijkt hij niet prettig in te liggen. Wie heeft er tips? In het ziekenhuis hebben we veel soorte spenen geprobeert, bij de één drinkt hij te langzaam, bij de ander te snel, bij knoeit hij weer ontzettend. (spenen die we geprobeert hebben zijn: Advent (gaat meer naast dan erin) Dodi 123 (doet hij en uur over zijn fles), Difrax 123 (gaat ook te langzaam) en de gewone Difrax. Daar zijn we ook mee door gegaan, omdat die "het beste" lijkt. Soms lijkt de speen dan veel te snel te gaan, waardoor hij zich verslikt. De andere keer gaat het hartstikke goed dan is er geen probleem. Maar bij de volgende fles, knoeit hij weer verschrikkelijk, waardoor zijn kleding (dat is niet het ergste maar geeft wel aan hoe erg hij knoeit) tot zijn tepels nat is. In het ziekenhuis vertelde ze dat dit wel behoort tot prematuur drinkgedrag (gezien de zwangerschapsduur). Zijn hier geen speciale spene voor? Alvast bedankt voor het antwoord geven!
Hoi, Allereerst gefeliciteerd en wat fijn dat je zoontje nu lekker bij jullie thuis is! Ik hoorde toevallig een meisje bij de prenatal dezelfde vraag stellen van de week, de verkoopster zei toen dat er wel prematuur spenen zijn waaruit het drinken wat minder snel loopt... misschien is het dus een idee om daar even navraag te doen? Misschien hebben ze het ook wel bij de Etos of Kruidvat, want het ging om een Avent speen. Succes, hoop dat hij snel wat minder last zal hebben van krampjes... al zijn krampjes in de eerste 6 weken niet ongewoon hoor, de ene baby heeft er meer last van dan de andere, maar ze hebben er allemaal wel een beetje last van... Nog een fijne kraamtijd!
Allereerst gefeliciteerd met de kleine. Fijn dat hij lekker thuis is. Zoals je ziet zijn onze jongens ook prematuur. Ze hebben beiden heel verschillend drinkgedrag en we hebben dan ook al heel wat spenen geprobeerd. Voor kinderen die gulzig drinken of veel knoeien is er een speciale speen van Difrax; de dentalspeen. Hierbij zit het gaatje aan de bovenkant, bovendien heeft deze speen dezelfde vorm als een fopspeentje. Voor Daan heeft dat heel goed gewerkt. Wat betreft de krampjes. Wij zijn overgestapt van gekookt kraanwater op Bar-le-Duc (bronwater) voor het aanmaken van de voeding. Hierdoor zouden kinderen minder krampjes moeten krijgen. En we gebruiken de Difrax-S-fles, zo krijgen ze minder lucht binnen tijdens het drinken. Hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!
Wat voor FV geef jij? Toen mijn meisje niet kon poepen ( en die ellende begon ook al na 2weken maar ze was geen prematuurtje) Ben ik na veel proberen overgegaan op Friso comfort, en na 12weken ben ik fruit gaan geven dat werkte toen wel, aan dat fut heb jij nu niets. Maar misschien wel de comfort voeding
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen even naar de Etos om te kijken of ze daar de dental speen van difrax hebben en die van avent. Ik gebruik zelf al de Difrax S-fles. Ik gebruik nu de gewone Friso flesvoeding. Helaas is die vrouw van het consulatiebureau niet van het wisselen van voeding, al vraag ik me toch af wie er beslist over mijn kind . Ik kreeg toevalling vandaag ook een brief van VSM. Daar stond onderandere een soort van druppel in voor baby's met darmkrampjes. Heeft iemand hier ervaring mee?
cinababy bedoel je denk ik. Heb ik voor Esmee ook gebruikt, maar mijn kraamhulp zei vorige week dat ze daar op terug zijn gekomen. Het helpt wel goed, eigenlijk te goed, het legt de darmen stil waardoor ze nog moeilijker van de ontlasting af kunnen komen...
ja dat bedoel ik inderdaad! Maar ehm....als het zo goed werkt, lijkt me dat ook niet verstandig Hij heeft er al zoveel moeite mee...
Een klein beetje afgekoelde venkelthee (ongeveer 20 cc.) voor de voeding kan ook darmkrampjes voorkomen.
Mijn meiden hadden ook erg last van darmkrampjes. bBij ons was de oplossing barleduc (of een ander merk) en niet in de magnetron maar in een flessenwarmer of een pannetje met water koken en dan de fles erin zetten. Mischien dat je dat kan proberen?
probeer eens infacol tegen de krampjes en lucht. Werkte hier als een wondermiddel. gewoon bij de drogist te krijgen en mag eventueel ook in de fles gegeven worden. vervelend als zo zo'n last hebben he?
Onze kraamverzorgster vertelde dat er ook verschil is van flesvoeding, zij adviseerde om Nutrilon te nemen, daar blijft de ontlasting zachter van, er zijn voedingen waar de ontlasting erg hard van wordt. Succes ermee!
mijn zoontje had ook toen ie 2 weken oud was heel veel krampjes. ben toen met spoed nar de osteopaat gegaan en sindsdien is hij krampvrij.
Ook onze Jesse had krampjes en kon slecht poepen. Druppeltjes hielpen bij hem niet. We zijn toen overgestapt naar Friso comfort en dat ging supergoed! Heeft hij gedronken tot hij tien maand was. Ook hoorde ik van m'n vriendin dat zij haar baby's bij krampjes wel een beetje pepermuntwater gaf, een paar theelepeltjes.