Provera

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pitahaya, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik ga 28 augustus trouwen en jahoor, ik zal precies die dag ongesteld worden. Ik vermoed dat ik de dag ervoor (27 augustus) zal beginnen met bloeden, maar weet nooit precies wanneer ik ongesteld word.

Nu wil ik op de bruiloft niet ongesteld worden dus heb ik besloten om provera te slikken. Deze heb ik van de gynaecoloog gehad. Als ik daarna ongesteld word, beginnen we op dag 3 met clomid en gaan we de medische molen in.

Nu vroeg ik mij echter af of provera wel gaat werken.. Ik weet immers al wanneer ik precies ongesteld ga worden. En in de bijsluiter staat dat je 3 dagen voor je dag dat je denkt dat je ongesteld gaat worden, moet beginnen met slikken.

Ik dacht, als ik nou 18 augustus (aankomende maandag) start met provera. En ik slik elke dag zo'n pil (10 mg.), 10 dagen lang. 1 dag voor de bruiloft stop ik er dan mee want op de dag zelf wil ik geen pillen slikken (en ga ik toch ook vergeten).

Maar is er dan een kans dat ik ongesteld word op de bruiloft? Omdat ik nu ovuleer, is het bloed toch al een beetje onderweg? In de bijlsuiter staat dat je 3-7 dagen na stoppen ongesteld word, maar dat is als je minimaal 3 dagen voor nod start en op de dag dat je ongesteld zou worden, ook een pil slikt. Ik begin eerder en slik op de dag zelf niks.

Ik wil echt niet in eens verrast worden. Doe ik het zo goed of moet ik het anders doen?

2. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Hmm geen idee.. Ik zou gewoon je gynaecoloog even bellen !

3. Pitahaya

Ja, maar eigenlijk was de provera bedoeld om menstruatie op te wekken. Ik gebruik het 'stiekem' om uit te stellen. Maar het is dat ik nu weet dat ik ongesteld word over 2 weken, meestal weet ik dat niet. Zal mijn lichaam dat dan ook weten? Ik kan mij niet voorstellen dat ik de volgende dag meteen ongesteld word maar vind het ook eng om te gokken. Vooral als ik het in de avond slik, kan het toch bijna niet?

4. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Provera is ervoor om je menstruatie op te wekken. dus als je de 18e begint voor 10 dagen is de kans nog steeds groot dat je gewoon de 28e ongi word.

Maar gezien je wisselende cyclus zou het ook kunnen dat je nu later ongi word ?? of weet je echt zeker dag je dde 28e ongi word ??

Ik zou het overleggen met de gyn.

5. Pitahaya

Hmm... hoe kan ik dan nu mijn menstruatie uistellen?

In de bijlsluiter staat wel dat je het kunt uitstellen ermee namelijk. Daar staat dat je 3 dagen voor nod moet beginnen met slikken, maximaal 14 dagen lang. 2 a 3 dagen daarna treed een bloeding op.

Dus de pillen zijn ook bedoeld om uit te stellen...

Maar vraag mij af of het genoeg is als ik het 10 dagen slik voor de dag slik en de dag zelf niet.

Ik weet nu zeker dat ik de 27e of 28e ongesteld word. Ik heb 14-15 dagen voor dat ik menstrueer altijd gevoelige tepels. Dit heb ik nu sinds woensdag.

6. Pitahaya

De gyn zegt dat een bloeding 2-3 dagen daarna optreed. Maar in mijn geval vraag ik mij dat af....

7. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Als ik provera slik 10 dagen dan duurt het vanaf dat ik stop minimaal 3 tot 6 dagen voordat ik ongesteld word. Dit kan natuurlijk per persoon verschillen

8. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ik acht de kans ook aanwezig dat je kan gaan menstrueren.
    ik werd soms tijdens het slikken ongesteld..
    je kunt er niet echt een peil op trekken.

9. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Vorige keer pas 8 dagen na de provera. Volgens mij word je niet een dag later al ongesteld

10. Pitahaya

Maar ook niet als je menstruatie eigenlijk dus al onderweg is omdat je al geovuleerd hebt? Blegh, vind het gewoon spannend.
    En ik kan er dan dus eigenlijk niets aan doen om niet ongesteld te worden op de dag?

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik werd pas 12 dagen na mijn kuurtje ongesteld.
    Ik zou me echt wat minder druk maken als ik jou was.
    Begin of wel, of niet. Dat gezemel elke keer :)
    Niemand kan jou zeggen wanneer je ongesteld gaat worden na je kuurtje. Je kunt tijdens je kuur ongesteld worden, het kan een dag of 2 duren.. Maar bij mij 1x 12 dagen en 1x 11 dagen.
    Zoals eerder gezegd.. Geen peil op te trekken.

12. Pitahaya

Pardon? Dat klinkt niet erg aardig. Dat is ook de reden waarom ik een eigen topic open. Je hoeft er niet op te reageren hoor.
    Voor mij is het zeer vervelend als ik ongesteld word op onze dag. Dus voor mij is het een probleem. En als er mensen zijn die daar een oplossing voor hebben, dan ben ik super blij.
    Ik snap dat er geen peil op te trekken valt, maar als de kans zeer groot is dat ik de dag er na ongesteld word, dan ontvang ik toch graag tips (van anderen misschien?) hoe ik het anders kan regelen...

Wil niet zo graag in mijn mooie witte jurk in eens ongesteld worden. :$ Dat zou echt een ramp zijn.

13. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja lastig voorspellen, je weet het gewoon niet! Als ik jou was, droeg ik gewoon preventief tampons op je bruiloft!

14. Pitahaya

Ja, maar ik krijg geen tampon naar binnen als ik niet ongesteld ben.

Maar als in de bijsluiter staat dat je pas na 2-3 dagen ongesteld word, dan moet ik dat toch maar vertrouwen? En ga ik er dan maar vanuit dat dat ook gebeurt als je al geovuleerd hebt?

Ik heb trouwens zowel provera als primolut liggen. Zit er een verschil tussen deze twee? Kan ik misschien beter primolut slikken? (die moet 3 keer per dag, provera 1 keer per dag).

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Kan je niet woensdag beginnen met provera ipv a.s. maandag ? zodat je de 28e in elk geval nog aan het slikken bent ?? dat maakt de kans kleiner om ongi te worden dan begin je gewoon 2 of 3 dagen later met het slikken van provera ?
    Is dat geen optie ??
    En idd op jullie mooie dag in een mooie witte jurk hoort geen rood !! helemaal mee eens!
    Anders voor de zekerheid toch maandverbandje om doen ? gezien je tampon niet inkrijgt als je niet ongi bent ?
    Heb je 10 provera tabletten ?? als je er meer hebt kan je miss ook gewoon maandag beginnen en tm de 29e of 30e doorslikken ?

*probeer alleen mee te denken * vind het idd een lastige situatie waarin je nu zit..

Primolut ken ik niet dus daar kan ik geen antwoord op geven, maar dat moet 3x per dag en provera 1x dan lijkt provera mij makkelijker ;)

16. Pitahaya

Ja, provera is 1x 10mg. Primolut is 3x 5mg. Dus in die zin is primolut wat sterker, maar wel 3 keer op een dag.
    Ja, jij denkt dat ik beter op de dag van de bruiloft zelf toch nog een pilletje kan slikken? Misschien is dat inderdaad wel een idee.
    Dat ik toch provera slik, 1x op een dag en dan slik ik die in de ochtend en dan op de bruiloft zelf bij het ontbijt nog één pilletje.... Dan kan het bijna niet misgaan. Dan begin ik inderdaad dinsdag pas en dan op de dag van de bruiloft de laatste.... Misschien moet ik dat maar doen. Maakt de kans kleiner dat ik op de bruiloft ongesteld word denk ik.

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou er ook voor zorgen dat je nog aan het slikken bent als je gaat trouwen. Dan heb je de grootste kans dat je niet ongi wordt.

Provera is in feite progesteron, daarmee denkt je lijf dat je een eisprong hebt gehad en vervolgens wordt je dus ongi. Als je zelf al een eisprong hebt gehad, dan verleng je als het ware je lf ermee.
    Maar deze eisprong ga je dus overslaan neem ik aan? Provera is namelijk niet goed voor een beginnende zwangerschap.

Ik werd 7 dagen na de laatste pil ongi, maar ik ken ook meiden die veel sneller ongi werden.

18. Pitahaya

Ja, deze ronde slaan we over. We wilden eerst met condoom vrijen maar hebben maar besloten om even aan algehele onthouding te doen. :)
    Even rust.... :)

Okay, ik ga nog even doorslikken op de bruiloft. Als ik 10 dagen lang voor de bruiloft bij het ontbijt slik en dan op de bruiloft bij het ontbijt de laatste neem. Maak ik dan de grootste kans dat ik niet op de bruiloft ongesteld word? Of kan ik beter later starten en dan de 8e pil bijv. op de bruiloft slikken?

19. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Ik denk idd dat je dan beter dinsdag ka beginnen. en op je bruiloft ook nog slikken.
    Dat lijkt mij de kleinste kans om ongi te zijn op je bruiloft maar dat ben ik he, ik ben geen expert, maar dat lijkt mij dan de beste oplossing

20. Pitahaya

Ja, dan ga ik dat maar doen dan. Eigenlijk wil ik het liefste niet op de bruiloft een pil slikken en ben wel bang dat ik dat ga vergeten.

Deel Deze Pagina