Een tweede!?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Froggieh, 14 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Hallo,

We hebben een dochter van bijna 3 (in september) en ik wil heel graag een tweede voordat ze 4 is. Mijn man zit daar helaas niet zo op te wachten.
    Hij vind het prima met 1 kindje en vind het allemaal wel makkelijk zo.
    Financieel vind hij het nogal een issue. Omdat een tweede meer kost, ook naar de opvang moet én we het hele huis(je) om moeten gooien voor een tweede. Over de slapeloze nachten niet te beginnen! (onze dochter slaapt nog steeds niet altijd door)

Ik wil al een tweede sinds ze geboren is, altijd al 2 kinderen gewild. En het is bijna niet te doen om mijn man aan mijn kant te brengen!

Heb alles al uitgezocht. En financieel zouden we er niet heel erg op achteruit gaan. Het huis is zo om gegooid, we houden wel van verbouwen en in de nacht ben ik toch altijd al opgeweest dus dat zou niet zoveel veranderen, maar ik krijg hem maar niet op mijn kant....

Herkent iemand dit en heeft toch zijn vriend/man kunnen overhalen?
    Of hij jou om juist geen tweede te nemen?

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden/denken!

Groetjes Joanna

2. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Lijkt me wel een erg lastige situatie. Als je dus voor al zijn redenen om geen tweede te krijgen een oplossing vind, wat zegt hij dan? Wil ie het uberhaupt niet? Stel je zou bakken met geld hebben en een grote woning etc.

Moeilijk zoiets, je kunt hem natuurlijk ook niet dwingen :D

3. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou zeker niet gaan pushen...
    Een kindje is niet niets, daar weet je alles al van. Misschien moet je het even laten rusten en hem gewoon laten wennen...

Misschien verandert hij echt nog wel maar heeft hij meer tijd nodig!
    succes!

4. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Heb je het al geprobeerd vanuit de kleine te zien?

Dan blijft ze voor altijd alleen, wat als ze later groot is, hoe fijn is dan een broertje of zusje, zeker als papa of mama ooit ziek wordt, noem maar op, wellicht heeft hij zelf een broer of zus waar hij veel mee heeft, of juist enig kind.

Mijn vriend is enig kind, en had toch graag in een hoop situaties een bondgenoot gehad.

Daarnaast als hij het heeft over makkelijk, hoe makkelijk is het als de 2 zich samen vermaken, op vakantie bijvoorbeeld, nu moet altijd een ouder erbij zijn, of je kindje moet makkelijk met andere gezinnen/kids spelen.

Misschien zet dit hem een beetje aan het denken..

succes

5. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Bedankt voor jullie reacties.

We hebben een goed gesprek gehad, gelukkig wil hij wel nog een tweede, alleen nu nog niet.

We wachten sowieso tot januari dan hebben we ook meer zekerheid over onze financiële situatie.

Ben blij dat hij sowieso nog een kindje wilt. Het is nu nog even afwachten tot het juiste moment!

Hopelijk in januari....

Groetjes Joanna

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik zit in hetzelfde schuitje ;)

Ik ben nu zwanger van mijn eerste, maar voor mn vriend is het dan de vierde!! Hij heeft al 3 kids bij zn ex vrouw, zij komen om het andere weekend, en de helft van de schoolvakanties. Ik vind ze super, maar heb ook altijd het gevoel / de wens gehad zelf twee kindjes te krijgen... Zeg maar waarom, is mijn gevoel, haha! Bovendien zijn de jongste twee van mn vriend bijna 10 (tweeling) en de oudste is 12. Ik zou zo graag voor mn kindje een broertje of zusje willen om mee op te groeien, maar vooralsnog zegt mn vriend dat 4 een mooi getal is (vier in totaal dus he... :() Helemaal als wij nu een meisje krijgen, dan heeft hij twee meisjes en twee jongens, helemaal leuk! :(

Ik heb het er nog niet zo over gehad, omdat deze er nog niet eens is, maar weet eigenlijk nu al dat het eind volgend jaar echt gaat kriebelen bij mij.... :) Ach ja, en wie weet vind hij het tegen die tijd ook erg leuk... Ik heb zelf twee broers, en had absoluut niet als enigs kind op willen groeien!

Oja, en hij is een beetje bang dat als ik nog eens zwanger wordt, dat het dan een tweeling is :$ Dat heeft hij met zn ex meegemaakt, dat was echt geen leuke tijd!! De oudste zat toen nog in de luiers, en de tweeling zat totaal niet met mekaar in 1 ritme, dus het bleef maar door gaan met verschonen en voeden... Kan me wel voorstellen dat hij daar een beetje tegenop ziet, ik kan hem ook niet garanderen dat ik maar 1 kindje zal krijgen als ik weer zwanger zou worden, haha ;)

7. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Hier precies het zelfde. Mijn man wil nog geen tweede. Mss wel helemaal geen tweede.

8. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    @ poohbeer26. Ik heb gemerkt dat als ik t laat rusten en af en toe wat subtiele hint geef dat ie wat softer wordt. Niet teveel gepushed. Ik heb de laatste week er helemaal niet over gehad en nu begon hij ineens zelf er over... :)

@ deerne85. Vervelende situatie zit je in! Voor hem natuurlijk zijn 4e en voor jou je 1e. Misschien gewoon even wachten tot de kleine er is dat ie weer ziet hoe leuk het is. En als de beeb dan wat ouder is kun je er altijd nog over beginnen, en dan vooral het voorbeeld nemen van zijn oudere kinderen. Hoe leuk ze met elkaar spelen!?

Bij ons gaat t al een stuk beter. We hebben vrienden die 2 jongens hebben en heel leuk met elkaar spelen, als ik dat zeg dan moet hij wel even nadenken!

Vandaag heeft hij gezegd dat dit mijn laatste maand pil is... Ik hoop dat ie bij dit standpunt blijft! Hij wisselt nogal. Hij wilt het gelukkig wel graag. Maar dan gaat ie weer twijfelen of we het wel aankunne.... Tijd zal het zeggen ;)

9. BellaNoa

@ Froggieh, oh wat een goed nieuws! Dat ie ineens zo omslaat :D

Hopen dat ie zo blijft denken en je volgende maand gezellig met ons kunt mee kletsen over eisprongen en nod's (is dat een woord;))

Leuk zeg!! Succes

10. BellaNoa

@ Deerne, lijkt me wel lastig hoor. Voor jou voelt het inderdaad dat je als deze is geboren 1 kind hebt, maar voor hem voelt dat waarschijnlijk anders...

Zou inderdaad als je baby wat ouder is, 1 jaar ofzo, beginnen over de tweede (vijfde) en aanhalen dat het zo leuk is voor der een speelmaatje (is een meisje toch, of heb ik dat verkeerd gelezen?) en ze waarschijnlijk niet zoveel zal hebben met haar andere broers en zus, vanwege het leeftijdsverschil. Ik heb een zusje die 12 jaar jonger is en amper een band mee, misschien komt dat nog als ze wat ouder is, nu vind ik der eerder lastig :D Zit nu dus in de pubertijd...

En aangezien zijn eerste 3 kinderen vol-broers en zus zijn en wat meer bij elkaar liggen qua leeftijd, denk ik dat je toch altijd verschil zult merken met jouw kind, want dat is dan toch half broer-zus.. Dat zag ik heel erg bij een vriendin van mij, heeft een vol-zus en een half, maar vroeger steeds als er ruzie was (tja dat maken kids hihi) dan viel die half-zus buiten de boot... zielig!

11. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    hier hetzelfde verhaal gehad! maar jaren aan een stuk...grr
    ondertussen wordt Mattèo volgende maand 6, en nu heb ik sinds enkele maanden groen licht gekregen!
    alleen hoeft het voor hem steeds nog niet...maar wil hij mij het niet ontnemen ook

12. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    @froggieh, goed nieuws zeg. Pushen doe ik niet hier. Weet nog van de eerste dat dat averechts werkt.

Ik wacht gewoon rustig af.

13. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Hoi dames

Het is even geleden maar wil toch nog even zeggen.

10 augustus zijn we getrouwd en mijn kersverse man heeft me het beste kado gegeven. We gaan officieel voor een 2e! Heb toen ook mijn laatste pil geslikt! Het wordt spannend allemaal!

Xx

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wowwww wat leuk!
    Gefeliciteerd met jullie huwelijk en ik wens jullie alle geluk in de toekomst met het zicht op een 2de wonder!!

Deel Deze Pagina