Mutsje Rainbowbabies

Discussion in 'De babyuitzet' started by Annie24, Jan 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik wil als cadeau voor mijn vriend een mutsje voor de kleine bij Rainbowbabies bestellen, maar twijfel nu tussen de volgende maten:

Maat X-small = voor prematuur
    Maat 01 : van 0 - 4 maanden

Wie weet hoe de mutsjes vallen en welke ik het beste kan nemen voor als de kleine straks net geboren is?

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    hmm.... dat is altijd lastig.
    De antwoorden die je misschien krijgt zijn ook gericht op de grootte van het hoofd van hun baby.
    Ik had bij Lotte mutsjes van prenatal maatje 44 (ook voor prematuur). Paste haar prima, zelfs nog iets te groot. Andere mutsen waren echt te groot. Ze is geen prematuur, maar haar hoofdje was en is gewoon klein.
    Maar........ mijn zoon heel ander verhaal. Ik kocht (op basis van mijn ervaring met Lot) een mooi mutsje van Imps en Elfs, kleinste maat.
    Maar helaas; Daan heeft een groot hoofd. Hij paste hem dus helemaal niet, hahaha. Daan is verder vrij gemiddeld, maar zijn hoofdomtrek is groter dan gemiddeld.

Dus luister niet goed naar de antwoorden want je weet niet hoe groot het hoofd is van die baby. Het zegt dus niks over de muts maar iets over hoe groot het hoofd is.
    Verder zegt het ook niet altijd iets over hoe oud je kindje is bij geboorte (ik bedoel: te vroeg geboren, of later) en over de verdere maten want elk kindje is zo enorm verschillend in zijn/ haar maten!

Ik zou zeggen; als ze niet te duur zijn, koop ze dan allebei. Dan weet je zeker dat er eentje past en ook mooi past.
    Want niks irritanter dan een muts die niet goed past. En staat ook niet mooi op de foto (haha, sorry maar dat vind ik ook niet onbelangrijk) ;)

3. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb net een mutsje binnengekregen, maat 01, en voor mijn dochter van nu zes weken is ie te groot. Zakt na wat bewegen in de wagen over de oogjes. De premature maatjes zijn haar weer te klein... Ik zou van allebei de maten een bestellen dan (ik kreeg er een gratis trouwens)

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dames, bedankt!

Ze zijn niet superduur, dus ik bestel gewoon allebei de maten.
    Als de kleinste maat niet past kan ik er altijd nog iets creatiefs mee doen in een schildertij/fotolijstje ofzo. :)

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0

Haha, ja dat klopt.
    Staat ook leuk voor de pop of beer ;)
    Succes met de laatste loodjes en bevalling, komt al dichtbij zie ik op je onderschrift!

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou gaan voor de kleinste maat, ik heb er eentje gratis gehad in maat 01 en die is echt groot. Mijn mannetje is ruim 4,5 maand en het mutsje is nog steeds erg groot terwijl zijn hoofdomtrek en zijn lengte gemiddeld is. Hij heeft er dus wel lang plezier van!

Share This Page