Onze zoon heeft een Nederlandse voornaam van 2 lettergrepen, niet heel kak (klein beetje), maar wel vlot, vrolijk (denk: Floris, zoiets). Nu krijgen we een dochter! En wat is het moeilijk! Dit zijn de vereisten: * Geen Engelse naam; * Beetje vlot, vrolijk, niet té kak maar een beetje mag wel; * Geen top 10 / top 20 naam - we hebben een achternaam die heel veel voorkomt en - hoe mooi we de naam Emma bijv. ook vinden? Of Julia - ik vind toch het idee van "Emma de Vries" of "Julia de Jong" jammer, dat er alleen al in onze middelgrote stad al een aantal naamgenoten rondlopen.. We vinden nu Lara allebei mooi, maar twijfelen nog. Kunnen jullie soortgelijke namen bedenken? En wat is jullie associatie met de naam Lara? Dankjulliewel!!!!
Lara vind ik best leuk. Past prima bij je wensenlijst misschien zit hier nog iets tussen: Dana Lena Minka Rava Sophia Flore Lian Stella Liselot Rosa Fem Olivia Pippa Jule Aimée Belle
Ik ben gek op namen zoals Emma fleur Sophie roos . De standaard namen dus. Het valt me op dat ik deze namen weinig hoor bij ons op school. dus ik zou lekker voor een standaard naam gaan zoals Emma , Vera , Lara , yara
Lara, leuk! Bente, Donna, Ella, Fenna, Hannah, Heleen, Iris, Jalou, Jolijn, Karlijn, Lana, Luna, Lune, Mara, Marijn, Milou, Nova, Ninte, Pippa, Rosa, Sterre Suze, Veerle, Vera
Fleur Isabelle, Isabel Roos, Rose Emma Fabienne, Fabiënne Floor Bo Britt Charlotte Eline Eva Kim Merle Nikki celine claire anna vera nora nola nina nena lina
Annelore Babette Catheline Claire Coosje Cornelie Ditte Elenore Ernestine Eva-Louise Felice Flore Ines Jente Jet June Keetje Noortje Nova Phebe Philine Pippa Puck Rosalie Veerle
Ik heb op hockey gezeten en de namen die zoal voorbij kwamen en wat vlotter zijn: Lauren Suus Suzanne Teddy Puck Kiki Robin Pien Jolie Lieke Maxime Benthe Lotte Evie Quirine Juline Sophie Pascalle Suze Nienke Vivian Veerle Merel Bregje Daphne Doortje Marlotte Mathilde Iets klassieker: Florianne Roos Juliette Frederique Karlijn
Ik heb geen vervelende associaties bij de naam Lara suggesties : Ava Mila Kyra Senna Nona Mia Zita Liva Kaja - Caja Elma Isa Nika Zara Sela Mare Birte Elle Jinte Elisa Larissa Lilia