Vraagje nub/geslachtsbepaling

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by MamavanK, Nov 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanK

MamavanK Bekend lid

Aug 25, 2010
    526
    81
    28
    Hey dames!

Ik vraag mij af... als een nub ergens aan 12 weken nog kan veranderen, hoe kan een geslachtsbepaling dan al met 13 weken?

Wij hebben er eentje gepland. Maar zie op internet dat veel mensen nog naar de stand van de nub kijken met 13 weken. Dat kan dan toch niet betrouwbaar zijn?

Alvast bedankt!

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Volgens mij is dat met 13 weken ook een nub aangezien de meeste geslachtsbepalingen pas rond de 16/17 weken pas gedaan worden. Hier deden ze een nub met 13 weken en geslachtsecho niet voor de 16 weken.

MamavanK likes this.
  3. beebj

beebj Niet meer actief

Wij gaan wel voor een geslachtsbepaling bij 13 weken. Bij dochterlief klopte het toen en kon het zelf ook echt heel duidelijk zien op de echo. Nub geen verstand van verder.

Mamaa6 and MamavanK like this.
  4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Ik dacht ook dat het pas vanaf 15 weken kon, maar meerdere dames hier op het forum hadden met 13 weken al een echo voor geslachtsbepaling bij een pretechobureau. Dus of ze doen het stiekem volgens de NUB (bij 13 weken is die geloof ik 90% betrouwbaar), of de apparatuur is tegenwoordig dat ze het wel eerder kunnen zien of zo. Maar ik dacht altijd dat het geslacht pas iets later voldoende ontwikkeld is om het betrouwbaar op de echo te kunnen zien...

MamavanK likes this.
  5. MamavanK

MamavanK Bekend lid

Aug 25, 2010
    526
    81
    28
    Ik weet nog dat ik vijf jaar geleden met 14 weken ging en dat dit toen al uitzonderlijk was. En nu las ik veel over die nub en dat zij dat dan toepassen. Dan betaal je dus voor een gokje... ach, hoe dan ook leuk om de baby weer even te zien!

6. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

Jun 10, 2015
    933
    563
    93

Met 13 weken is echt een duidelijk verschil ik kreeg ook gewoon een potty shot geen zijkant shot ofzo

MamavanK likes this.
  7. beebj

beebj Niet meer actief

3 jaar geleden ook geslachtsbepaling gekregen bij 13 weken hoor, het kan echt:) Als ze idd maar goede apparatuur hebben.

MamavanK likes this.
  8. MamavanK

MamavanK Bekend lid

Aug 25, 2010
    526
    81
    28
    Whaaa thanks voor de reacties. Ben niet nieuwsgierig hoor!

Share This Page